اخبار و مقالات سوپر لایف

تفاوت جک درب پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک
بی پروا

تفاوت جک درب پارکینگ هیدرولیک و الکترومکانیک

جک درب پارکینگ وظیفه کنترل پنل های متحرک درب را در زمان باز و بسته شدن به عهده دارد. این جک ها در سه مدل مختلف به بازار عرضه می شوند که هر یک تکنولوژی به خصوصی از منظر کارکرد دارند.

در ادامه این مقاله به معرفی مدل های جک پارکینگ پرداخته و تفاوت هایشان را با هم بررسی خواهیم نمود.

انواع جک پارکینگ

طراحی و ساخت جک برقی پارکینگ در بازارهای مختلف جهانی با ساختارهای مختلفی انجام می شود. اما به طور کلی این محصول را می توان از نظر نحوه عملکرد در سه دسته مختلف قرار داد که عبارتند از:

- جک درب پارکینگ پنوماتیکی (عملکرد به وسیله فشار باد یا گاز)

- جک درب پارکینگ الکترومکانیکی (عملکرد به وسیله چرخ دنده یا گیربکس)

- جک درب پارکینگ هیدرولیکی (عملکرد به وسیله فشار مایعات و فشار روغن)

برای خرید بهترین جک پارکینگ بر روی لینک محصول بازویی چپ (S) ۵۰۰ سوپر لایف دیدن کنید.

 

 

جک پارکینگ پنوماتیک

تکنولوژی جک های پنوماتیک قدیمی ترین روش ساخت جک درب پارکینگ بوده است. در این سیستم از فشار باد و یا گاز برای حرکت و کنترل بازویی های جک استفاده می شده است که به آن ها جک بازویی نیز گفته می شود.

با گذشت زمان طراحان در پی رفع ایرادات این سیستم توانستند مدل های جدیدی طراحی و عرضه نمایند. به این ترتیب جک درب پارکینگ پنوماتیک جای خود را به مدل های جدید با مکانیزم عملکرد هیدرولیکی و الکترومکانیکی داد.

جک پارکینگ الکترومکانیک

سیستم کارکرد در جک های الکترو مکانیکی به وسیله چرخ دنده و گیربکس است. این سیستم همان طور که از نامش بر می آید با انرژی مکانیک و برق موجب جابجایی درب پارکینگ آهنی و یا مدل های دیگر می گردد. جک درب پارکینگ الکترومکانیک خود دارای دو مدل با ولتاژهای 24 و 220 می باشد. کارکرد این مدل ها در زمان قطعی برق متفاوت است.

به این صورت که مدل 24 ولت در زمان قطع برق از شارژ باتری جانبی کمک می گیرد. اما مدل 220 ولت اگر با قطعی برق مواجه گردد ، نیاز خود را با سیستم ups مرتفع می سازد.

بهترین جک پارکینگ الکترومکانیک همچون هر محصول دیگری در بازار مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. مزایای این محصول عبارتند از:

- برنامه پذیری کاربردی و عالی

- انعطاف پذیری مناسب نسبت محیط و شرایط نصب

- ابعاد کوچک تابلو فرمان

- نیاز به یک تا دو بار سرویس در طول سال

- تامین امنیت بالا به کمک نصب قفل برقی برای ساختمان

در کنار این موارد اگر بخواهیم معایب جک درب پارکینگ الکترومکانیکی را بیان کنیم، باید موارد زیر را نام ببریم:

- آسیب پذیر بودن سیستم در مقابل فشار بیش از اندازه

- فرسایش سریع چرخ دنده ها و گیربکس

 

 

جک پارکینگ هیدرولیک

گذشت زمان و افزایش جمعیت شهرها نشان داد که جک های الکترومکانیک نمی توانند نیازهای بشر را به طور کامل رفع کنند. فرسایش و استهلاک بالا این جک ها تردد نامحدود از درب های پارکینگی را پاسخ گو نبود. به همین دلیل کمپانی ها در پی ساخت محصولی با قدرت بالاتر و امکان تردد نامحدود، توانستند تکنولوژی درب پارکینگ هیدرولیک را طراحی و به بازار عرضه نمایند.

مکانیزم عملکرد در جک پارکینگ هیدرولیک استفاده از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ است. جهت چفت شدن کامل لنگه های درب فلزی پارکینگ به روی هم در سیستم جک هیدرولیک می توان از قفل برقی استفاده نمود. ضمن این که امنیت در این روش بسیار بالا است.

این سیستم مناسب استفاده در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری با حجم عبور و مرور بالا می باشد. از منظر ظاهر تفاوت زیادی میان مدل های هیدرولیکی و الکترومکانیکی وجود ندارد اما قیمت نهایی در جک هیدرولیک بسیار بالاتر از جک الکترومکانیک است.

مزایای جک درب بازویی پارکینگ هیدرولیک عبارتند از:

- قابلیت تحمل وزن بالا لنگه های آهنی درب پارکینگ و تردد نسبتا زیاد

- کارکرد راحت در دماهای پایین بدون هیچ گونه خللی در عملکرد (مناسب استفاده در شهرهای سردسیر)

- امنیت بالای درب پارکینگ و مقاومت زیاد در برابر فشار متقابل

از جمله معایب جک درب پارکینگ هیدرولیک می توان به قیمت بالای آن اشاره نمود. ضمن این که با وجود امنیت بالا در این سیستم اگر مکان مناسبی برای تابلو فرمان آن در نظر نگیرید و افراد به آن دسترسی پیدا کنند، می توانند به آسانی از سد درب پارکینگ آهنی شما بگذرند.

 

 

نکات مهم برای خرید جک پارکینگ

اگر قصد خرید جک پارکینگ را دارید پیشنهاد می کنیم نکات ذیل را مد نظر داشته باشید:

همان طور که گفتیم جک های هیدرولیکی می توانند عبور و مرور بالا را در ساختمان ها پشتیبانی کنند. اما جک های الکترومکانیکی مناسب مکان هایی با حجم تردد پایین می باشند. بدین منظور باید پیش از خرید میزان عبور و مرور را در ساختمان مورد نظرتان تحت بررسی قرار دهید. به طور مثال برای منازل مسکونی با کمتر از 20 واحد مسکونی می توان از جک درب پارکینگ الکترومکانیک بهره گرفت. اما در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی با تعداد واحد بالا بهتر است از مدل های هیدرولیکی کمک گرفت.

قیمت جک پارکینگ مورد دیگری است که اغلب افراد آن را در معیارهای اصلی خود قرار می دهند. جک های هیدرولیکی اغلب گران تر از مدل های الکترومکانیک هستند. اما باید در کنار قیمت نیاز خود را هم در نظر داشته باشید. زیرا جک درب پارکینگی الکترومکانیکی نمی تواند فشار زیاد را تحمل کند و مناسب مکان های شلوغ نیست.

برخی موارد دیگر که می توانند در تصمیم شما تاثیر گذار باشند، وزن درب پارکینگ و عرض هر لنگه آن می باشد. جک های الکترومکانیکی نمی توانند درب های سنگین وزن را تحمل کنند و ممکن است در اثر تحمل فشار بالا دچار آسیب در بخش گیربکس و چرخ دنده ها شوند. اما جک هیدرولیکی انتخابی ایده آل برای درب پارکینگ آهنی و سنگین وزن می باشد. زیرا این مدل جک های بازویی توان تحمل فشارهای بالا را دارند و به آسانی از پس حرکت لنگه های درب فلزی پارکینگ بر می آید.

سخن پایانی

جک درب پارکینگ دارای مدل های مختلفی است که هر یک از منظر عملکرد دارای ساختار متفاوتی دارند. جهت خرید جک بازویی برای درب های پارکینگ باید مواردی از قبیل وزن هر لنگه درب، عرض آن، تعداد تردد در طول شبانه روز و قیمت مورد نظرتان را در نظر بگیرید. اگر به دنبال خرید بهترین جک پارکینگ از بهترین برند هستید ما برند سوپر لایف را به شما معرفی می کنیم! فروشگاه آنلاین سوپرلایف برندی معتبر است که با انتخاب آن می توانید جک های پارکینگ را در کیفیت بالا خریداری کنید. برای سفارش جک پارکینگ از فروشگاه ما دیدن کنید.

Print
968 رتبه بندی این مطلب:
2.3
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright