اخبار و مقالات سوپر لایف

آیا جک های برقی پر سر و صدا هستند؟

آیا جک های برقی پر سر و صدا هستند؟

آیا جک های برقی پر سر و صدا هستند؟

امروزه کمتر درب هایی را می بینیم که توسط درب های اتوماتیک باز و بسته نشوند.  این درب ها  به علت مزایای زیادی که دارند ، مورد توجه افراد بسیار قرار گرفته اند. درب های اتوماتیک با وجود مزیت های بسیار مانند امنیت و آسایش ، گاهی دچار اخلال شده و حتی باعث اذیت و آزار افراد نیز می شود.

یکی از این اخلال ها در این درب ها ، سرو صدای جک برقی می باشد. گاهی این مشکل می تواند علل مختلفی داشته باشد البته با رسیدگی منظم به جک ها تا حدود زیادی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

ما در این مقاله به بررسی عواملی که باعث بروز این مشکل می شود را بررسی کرده ایم و راه های رفع کردن آن نیز برای شما ارائه داده ایم.

علت های سر وصدای جک برقی:

جک های برقی به طور معمول خود دارای سر وصدا نیستند ، اما گاهی جک های برقی ، پر سر وصدا می شوند که می تواند علل مختلفی داشته باشد. در زیر تعدادی از این علل را بررسی می کنیم:

وجود اشکال در قرار گیری اتصالات در جای خود:

اتصالات جک پارکینگ اگر به طور صحیح در محل خود و در کنار یکدیگر قرار نگرفته باشند ، می تواند باعث سر و صدای ناهنجاری از طرف جک شود. اگر به این مشکل و قرار دادن اتصالات در کنار هم رسیدگی نشود، قطعات متعددی را خراب کرده و به جک پارکینگ آسیب جدی وارد می شود.

روغن کاری نشدن جک:

جک های برقی باید به طور مداوم و پیوسته هر از یک مدت معین ، روغن کاری شوند. چرا که این کار باعث می شود ، قطعات و اتصالات در حین انجام وظیفه و حرکتشان به درستی کار کنند. عدم روغن کاری باعث سر وصدای جک برقی شده و در حرکت اتصالات و قطعات نیز مشکل پیش می آید.

قدیمی بودن سال ساخت جک و نوع موتور:

یکی دیگر از عللی که می تواند سرو صدای زیاد موتور جک پارکینگ را به دنبال داشته باشد،  قدیمی بودن جک برقی و نوع موتور می باشد. چرا که موتور های قدیمی جاروبک­دار هستند که سر و صدای زیادی را به دنبال دارند.

پیشنهاد برای مطالعه:

سیم کشی جک برقی

 

آیا جک های برقی پر سر وصدا هستند؟

 

ساختار نصب جک برقی و نصب بر روی زمین:

جک های بازویی به طور کلی به علت ساختار نصب و نصب شدنشان بر روی زمین دارای سرو صدا هستند.

نوع جک:

جک برقی ایرانی پارکینگ شامل دو دسته ی الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک می‌شود. با توجه به تجربه ، صدای جک‌ های الکتروهیدرولیک کمتر از جکهای الکترومکانیک گزارش شده است.

با توجه به علل ذکر شده ، بهتر است هر زمان که متوجه سر و صدا جک برقی شدید ، نسبت به پیدا کردن علت و تعمیر آن اقدام کنید. این امر موجب می شود از بروز آسیب های جدی به جک برقی جلوگیری شود.

راه حل برای کاهش سر وصدای جک برقی:

هنگام انتخاب جک های برقی برای درب های پارکینگ ، یکی از نکاتی که افراد ، بسیار به آن توجه می کنند ، صدای جک های برقی می باشد. راه حل هایی برای کاهش سر وصدای جک برقی درب پارکینگ ها وجود دارد ، که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده است ؛

تعویض نوع جک:

همانطور که گفتیم جک ها به دو دسته ی الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک تقسیم می شود. صدای جک الکتروهیدرولیک کمتر از نوع دیگر می باشد اما قیمت این جک از نوع دیگر بیشتر می باشد. کسانی که توان مالی خرید جک برقی هیدرولیک را دارند ، پیشنهاد مناسبی می تواند برای آن ها باشد. اما گاها توان خرید انواع دیگر جک نمی باشد ، در ادامه به بررسی راهکار های دیگر برای کاهش سروصدای جک برقی باشیم.

بررسی کردن و تشخیص دادن محل صدا:

در اولین قدم باید نوع صدا را تشخیص دهید و اطمینان پیدا کنید که این صدا از کدام ناحیه ی جک اتوماتیک می باشد. بهتر است قبل از این اقدامات ، صدای بلبرینگ ها ، چرخ دهنده و صدای ناشی از اصطکاک دو سطح فلزی بر روی هم را از هم تشخیص بدهید. چرا که کمک بسیار زیادی در رفع مشکل به ما می کند.

بعد از تشخیص صدا و محل آن ، از روان کننده هایی به مقدار کم در محل صدا استفاده می کنیم. اگر باز هم صدای ناهنجار از جک برقی شنیده شد ، جک را از سیستم برقی جدا کرده و به بررسی چرخ دنده ها و بلبرینگ ها بپردازید. در صورت نداشتن تخصص در این زمینه ، برای این کار از تکنسین متخصص سیستم های درب اتوماتیک کمک بگیرید.

بررسی کردن سال ساخته شدن جک و نوع موتور جک:

یکی از دلایل سر و صدای جک برقی ، قدیمی بودن موتور آن است. موتور های قدیمی ، جاروبک دار هستند. در عوض موتور های جدید بدون جاروبک هستند. موتورهای جک جدید گرمای کمتری ایجاد می کنند در نتیجه اصطکاک و صدای کمتری نیز به دنبال دارند.

تغییر دادن ساختار نصب و نصب در داخل زمین:

استفاده کردن از جک های زیر سطحی به جای جک های بازویی ، علاوه بر کاهش سرو صدا ، محیط درب را نیز زیباتر می کند. اما به علت خدمات ضعیفی که این نوع جک ها دارند ، محبوبیتی میان افراد ندارند و آن ها صدای جک را به خدمات ضعیف و هزینه های تغییر ساختار ترجیح می دهند.

تمیز نگه داشتن اتصالات جک برقی:

هر چیزی که وارد موتور ، چرخ دنده و شافت ها می شود ، کند شدن و به صدا افتادن قطعات جک برقی را به دنبال دارند. علاوه بر این ، ورود گرد و غبار ، خاک و رطوبت به جک برقی آسیب فراوانی می رساند. پس برای افزایش دوام و طول عمر جک برقی اتوماتیک ، قطعات جک برقی را تمیز نگه دارید.

با بررسی موارد بالا می توان از سر وصدا و خرابی جک برقی جلوگیری کرد. راه های دیگری نیز مانند گریس و روغن زدن لولاهای درب و غیره از سر وصدای جک های برقی جلوگیری می کند.

 

آیا جک های برقی پر سر وصدا هستند؟

 

خرید از سوپرلایف بهترین راه حل برای سر و صدای جک برقی

  همان طور که بیان کردیم ، صدا دادن جک های برقی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. اما مطمئن ترین راه حل برای پیشگری از سر و صدای جک های برقی ، استفاده از بهترین برند و خرید از معتبر ترین و مطمئن ترین فروشگاه ینی فروشگاه اینترنتی سوپر لایف می باشد. جک های برقی را که سوپر لایف در اختیار متقاضیان قرار می دهد دارای ویژگی های زیر می باشد:

1- جک های برقی سوپرلایف قابلیت باز شدن بیشتر از 90 درجه را دارند.

2- قابلیت جا به جا شدن 350 کیلو را در هر بازو دارد.

3- قابلیت جابجایی 2 متر درب در هر لنگه  را دارد.

4- دارای برد و مدار فرمان دیجیتال و دقیقی می باشد.

5- این جک ها کاملا ضد آب و گرد غبار می باشند.

6- نکته ی قابل توجه بسیاری از افراد یعنی دارای کارکردی نرم و بی صدا و یکدست می باشد.

7- برای اطمینان از خرید به مشتریان گارانتی محصول و خدمات پس از فروش تعلق می گیرد.

8- 220 ولت و بسیار پر قدرت می باشد.

نتیجه گیری:

در این مقاله ما به بررسی علل سر وصدای جک پارکینگ دلفین و راهکارهای جلوگیری از آن پرداختیم. اما اگر بعضی از این علل به درستی تعمیر نشوند ، امکان برگشت سر وصدا و حتی خراب شدن قطعه را به دنبال داشته باشد. پس بهتر است برای پیشگیری از این مشکلات به تکنسین مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه کنیم. البته بدون شک می توان گفت با خرید جک برقی سوپرلایف می توان از تمام این مشکلات جلوگیری کرد پس برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات ما دیدن کنید.

Print
823 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright