اخبار و مقالات سوپر لایف

همه چیز درباره بررسی عملکرد چشمی در برقی
میلاد یافتیان

همه چیز درباره بررسی عملکرد چشمی در برقی

عملکرد چشمی در برقی به عوامل زیادی بستگی دارد و به طور کلی چشمی در برقی یک نوع وسیله محافظتی محسوب می شود.

چشمی ها روی درب های کنترلی نصب می شوند و  زمانی که چشمی ها رو در روی هم باشند با ایجاد یک خط مادون قرمز فرمان های لازم برای باز کردن یا بستن در داده می شود.

 این چشمی ها می توانند به صورت اتوماتیک نیز عمل کنند به عنوان مثال زمانی که ببینند شخصی یا خودرویی در حال عبور است راه عبور را نمی بندند و پس از مدت معینی که دیگر مانعی عبور نکرد خود به خود بسته می شوند.

 در ادامه به بررسی عملکرد چشمی در برقی می پردازیم. فروشگاه سوپرلایف ارائه دهنده ی انواع جک های پارکینگ می باشد که با مراجعه به سایت اینترنتی آن می توانید نسبت به خرید هر محصول اقدام نمایید.

نحوه عملکرد چشمی درب برقی

چشمی درهای برقی همانطور که در بالاتر گفته شد وسیله ای محافظتی است که دارای دو نوع چشمی است.

 چشمی ها یا Rx  هستند یا Tx که  به Rx ها فرستنده می گوییم و به Tx ها گیرنده می گوییم. چشمی Rx فرمان را ارسال کرده و Tx آن را دریافت و در باز یا بسته می شود.

 از موارد بسیار مهم در بررسی عملکرد چشمی این نوع درب ها بررسی مقدار ولتاژ برقی است که به دو چشمی وارد می شود.

چشمی Rx و Tx باید با دوازده ولت یا اینکه بیست و چهار ولت کار خود را انجام دهند.  چشمی ها دارای دو نوع رله می باشند.

 رله نرمال باز که به آن NO گفته می شود و رله نرمال بسته که به آن NC  می گویند. هر دو نوع این رله با توجه به استاندارد کشوری که جک تولید می کند باید در سیستم درب پارکینگ راه اندازی شود.

در این نوع راه اندازی یکی از این نوع رله ها در داخل صحن و حیاط نصب می شود و دیگر رله باید در فاصله ای تقریبی به اندازه سی یا سی و پنج متر از سطح زمین در دو طرف در پارکینگ یعنی در بیرون نصب شود.

توسط نور مادون قرمز از سمت فرستنده به گیرنده فرمان ارسال می شود و تا زمانی که این ارتباط اشعه مادون قرمز توسط اشیا یا ... قطع نشود سیستم به درستی کار خود را انجام می دهد و اگر این سیستم نتوانست کار خود را به درستی انجام دهد اخطاری به سمت مرکز کنترل ارسال می کند که با دو حرف لاتین CH نشان داده می شود.

 در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در رابطه با بررسی عملکرد چشمی درب پارکینگ صحبت کنیم.

عملکرد چشمی در برقی - به هم ریختن سیم کشی

دلایل کار نکردن چشمی در برقی

دلایل بسیاری برای اینکه این سیستم محافظتی کار نکند موجود است و شما باید به بررسی عملکرد چشمی در برقی بپردازید تا بتوانید مشکل را پیدا کنید و آن را درست کنید.

1- قطع بودن سیم

 یکی از مواردی که باعث می شود عملکرد چشمی درب برقی در مختل شود همین قطع بودن سیم است که ممکن است از جای خود در آمده باشد حال به دلیل عواملی همچون دست کاری شدن توسط یک نفر و  وزش بادی شدید یا ضربه خوردن و ... امکان دارد سیم چشمی برق یا پلاتین از جای خود در آمده باشد یا اینکه کلا قطع شده و کوتاه تر شده باشد.

 در این مواقع باید با یک فرد متخصص و ماهر تماس بگیرید تا به بررسی چشمی درب برقی بپردازد و آن را درست کند.

2- نفوذ آب در سیستم

 از دلایل عمده قطعی و خرابی این نوع سیستم ها همین نفوذ آب است.

اگر آب به یکی از  فتوسل ها برسد باعث می شود این فتوسل ها سولفاته شوند و سیستم از کار افتاده شود.

برای این که این اتفاق رخ ندهد و احتمالش کمتر شود باید از چسب آکواریوم در دورتا دور این سیستم استفاده کرد.

3- تمیز نبودن قاب چشمی

 شاید این مشکل کوچک را هیچکس نداند و به آن توجه نکند و با کار نکردن سیستم مشکل را در جای دیگر ببیند.

شما می توانید با یک دستمال کمی نم دار یا پارچه ای نم دار چشمی را تمیز کنید و مشکل دیر کرد در باز یا بسته شدن در را حل کنید.

اگر شما پس از بررسی عملکرد چشمی درب پارکینگ به این نتیجه رسیدید که مشکل می تواند از چشمی ها باشد ، باید به تعویض چشمی در برقی  بپردازید.

البته نکته ای که اینجا باید به آن دقت کرد تفاوت فتوسل ها است. بعد از تعویض باید مدار چشمی را از سیستم خارج کنید.

شما باید درپوش چشمی را برداشته و چشمی فرستنده یا Rx که دارای ترمینال با چهار ورودی رو به بالا است را پیدا کرده و دو سیم  را که  به COM و NO متصل است را به یکدیگر وصل کنید.

چشمی در برقی سوپرلایف با طراحی و تولید داخلی بسیاری از مشکلات سایر چشمی های موجود در بازار را حل نموده و در حال حاضر به یکی از بهترین ها تبدیل شده است.

عملکرد چشمی در برقی - خراب شدن چشمی

انواع چشمی

پس از بررسی عملکرد چشمی درب پارکینگ حال در رابطه با انواع آن که هرکدام دارای کاربرد های متفاوتی می باشند می خواهیم صحبت کنیم‌.

      1- چشمی برد بلند

این نوع از چشمی ها همانند فتوسل ها معمولی می باشند ولی تقاوتشان در این است که برد فرستنده در آن بیشتر است و به سی و پنج متر می رسد پس برای درب های عریض مناسب است.

2- چشمی معمولی

این نوع چشمی ها که دارای چشمی فرستنده و گیرنده هستند در راه بند ها و درب پارکینگ ها استفاده می شود و برد آن حدودا پانزده متر است و به مانند چشمی برد بلند نیست.

3- چشمی گردان

عملکرد مشابهی با چشمی های معمولی دارند ولی تفاوتشان در نوع ساختارشان می باشد.

چشمی های معمولی برای مکان و پایه ها ثابت می باشند یعنی اگر دیوار و پایه ای که می خواهیم چشمی ها را روی آن نصب کنیم دارای زاویه باشد باید از این چشمی های گردان استفاده کرد.

       4- چشمی وایرلس

دارای یک باتری در چشمی خود هستند پس نیازی به سیم کشی همانند مدل ها معمولی و برد بلند ندارند.

5- چشمی آینه ای

در دیگر فتوسل ها هر دو فرستنده Rx و Tx در دو طرف هم بودند اما در این مورد دو فرستنده در یک سمت قرار می گیرند و در روبروی آن ها آیینه مخصوص قرار می گیرد.

عملکرد چشمی در برقی - سولفاته شدن باتری

نتیجه گیری

چشمی ها یا فتوسل ها بسیار مناسب برای حفظ امنیت و همچنین سریع تر شدن کار ها و راحت تر شدنشان می باشد.

 با بررسی عملکرد چشمی درب پارکینگ می توان به دلایل کار نکردن آن پی برد و در مواردی همچون قطعی سیم بهتر است با متخصصان مجموعه ی سوپرلایف تماس بگیرید تا برای رفع مشکل ایجاد شده اقدام گردد .

فروشگاه سوپرلایف سالیان بسیاری است که به ارائه ی نمونه های مختلفی از چک درب پارکینگ می پردازد و در طی این زمان، تجربیات ارزشمندی نیز کسب نموده است.

جهت دریافت مشاوره و یا خرید کالا می توانید با ما در تماس باشید.

Print
573 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright