اخبار و مقالات سوپر لایف

انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد
بی پروا

انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد

درب اتوماتیک یکی از تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته در عرصه ساختمان سازی است که با بهره گیری از سنسورهای تعبیه شده در آن فعالیت می کند و نیازی به باز و بسته کردن در به صورت دستی ندارد.

این درب ها از نظر ساختار با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل انواع مختلفی دارند. در این مقاله به شرح انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد آن خواهیم پرداخت.

درب اتوماتیک چیست؟

پیش از این که به موضوع انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد بپردازیم لازم است بدانید که اصلا درب اتوماتیک چیست. درب اتوماتیک به درب هایی گفته می شود که دارای سنسورهای هوشمند و پیشرفته بوده و می تواند به صورت کاملا برنامه ریزی شده درب را بدون دخالت دست باز و بسته کند. این درب ها قابلیت حرکت به صورت افقی و عمودی را داشته و از قطعات مختلفی ساخته شده است.

درب اتوماتیک کرکره ای

یکی از انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد در اتوماتیک کرکره ای می باشد. این درب ها یکی از پرفروش ترین درب های کرکره ای به فروش می رسد. این درب کرکره ای معمولا برای حیاط و درب اتوماتیک پارکینگ در ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. موتور درب اتوماتیک کرکره ای شامل سه موتور توبلار، ام سی و ساید می شود که در این میان موتورهای ساید به دلیل عمر طولانی و امنیت بیشتر کاربرد بالاتری دارد.

این درب دارای قابلیت خلاص کن بوده و در هنگام قطعی برق به صورت دستی می توان آن را باز و بسته کرد. همچنین تیغه های درب اتوماتیک کرکره ای دارای انواع مختلف آلومینیوم، پلی کربنات، گالوانیزه فوم دار، رول گیتر فولادی، آلومینیوم پانچ و گالوانیزه پانچ می باشد.

 

انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد

 

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک  ورودی ساختمان های تجاری و مسکونی، فروشگاه های بزرگ، هتل ها، بیمارستان ها و ... می باشد. این درب دارای سنسور در قسمت بالایی خود بوده و با قرارگیری جسم در جلوی آن به صورت اتوماتیک باز شده و به صورت اتوماتیک نیز بسته می شود.

به همین دلیل وجود این درب تاثیر بسیاری بر صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. همچنین این درب فاقد دستگیره بوده و برای باز و بسته کردن آن نیازی به استفاده از دست نمی باشد و از این رو از انتشار ویروس ها، باکتری ها و آلودگی ها جلوگیری می کند. همچنین شما می توانید نحوه باز شوندگی از یک لنگه و یا هر دو لنگه و همچنین سرعت آن را تعیین کنید.

درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی از دیگر انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد به شمار می رود. این درب همان طور که از نامش مشخص است به صورت منحنی طراحی شده و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. وجود این درب ها تبادل هوایی را به حداقل رسانده و از این رو مصرف انرژی را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

درب های اتوماتیک معمولا در مکان هایی که فضای کافی برای نصب درب اتوماتیک کشویی و یا کرکره ای نیست، مورد استفاده قرار می گیرد. نصب این درب بسیار آسان و راحت بوده و به سرعت قابل اجرا می باشد.

پیشنهاد برای مطالعه:

دلیل باز و بسته نشدن درب اتوماتیک

درب اتوماتیک زیر سقفی

عملکرد ساده و ایمنی بالای درب های اتوماتیک زیر سقفی باعث افزایش طرفداران این درب شده است. این درب اتوماتیک در برابر رطوبت و نوسانات دما مقاومت بالایی داشته و به خوبی می تواند سلامت این درب را تضمین کرده و در مصرف انرژی صرفه جویی کند. استهلاک این درب ها بسیار پایین بوده و می تواند تا مدت های بسیار طولانی عمر کند.

درب اتوماتیک زیر سقفی برای پارکینگ های با تردد بالا کاربرد بسیاری دارد. درب های سکشنال برای فضاهایی که دارای ارتفاع کمی است بسیار مناسب می باشد. وزن این درب پایین بوده و به راحتی قابل بالانس است.

 

انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد

 

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب های اتوماتیک تلسکوپی برای ورودی هایی که به بازشویی بسیار بالایی نیاز دارد همانند مراکز تجاری بزرگ و برخی از اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این درب به صورت خطی حرکت می کند و می توانید آن را به صورت یک طرفه و دو طرفه باز و بسته کنید.

همچنین شما با استفاده از ریموت در برقی تلسکوپی به راحتی می توانید این درب را بر روی حالت دائم، اتوماتیک، دائم بسته، دائم باز، نیمه باز یا حالت زمستانی، ورود ممنوع و ... تنظیم نمایید. سنسور این درب کاملا هوشمند عمل کرده و در صورت مشاهده مانع بر سر راه خود از حرکت می ایستد.

درب اتوماتیک خروج اضطراری

درب اضطراری معمولا برای مکان هایی که در مواقع خاص نیاز است تا عرض آن به صورت کامل باز شود، مورد استفاده قرار می گیرد. فریم این درب ها به گونه ای طراحی شده که در زمان های اضطراری همچون آتش سوزی با مقداری فشار به راحتی به پهلو جمع شده و فضای بالایی را برای عبور در اختیار قرار می دهد.

درب اتوماتیک اضطراری بالاترین کاربرد را در پارکینگ نمایشگاه های خودرو دارد. همچنین ظاهر این درب بسیار شیک و مدرن بوده و نمای بسیار جذابی را برای محیط به ارمغان می آرود.

درب اتوماتیک چرخشی

از دیگر انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد می توان به درب اتوماتیک چرخشی اشاره کرد. این درب همان طور که از نامش مشخص است به صورت چرخشی باز و بسته می شود و مصرف برق بسیار کمی دارد. طراحی این درب ها بسیار شیک و مدرن بوده و نیاز به فضای کمتری دارد.

کدام یک از درب های اتوماتیک بهتر است؟

با توجه به مطالب بالا متوجه شدید که انواع درب اتوماتیک از نظر کاربرد بسیار متنوع بوده و در فضاهای مختلفی قرار می گیرد. هر یک از این درب ها موقعیت نصب خاصی دارد و برای انتخاب بهترین درب اتوماتیک برای ساختمان خود ابتدا باید ویژگی های ساختمان خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن ایده آل ترین درب را سفارش دهید.

سوپرلایف دارای مشاورینی بسیار حرفه ای هستند و می توانند شما را در زمینه خرید مناسب ترین محصولات درب اتوماتیک راهنمایی کنند. برای ارتباط با این مشاورین تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

Print
784 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright