اخبار و مقالات سوپر لایف

همه آنچه درباره درب اتوماتیک سکشنال لازم است بدانید!
فرحزادی

همه آنچه درباره درب اتوماتیک سکشنال لازم است بدانید!

درب اتوماتیک سکشنال را بیشتر بشناسیم تا بتوانید رفت و آمد را راحت کنید.

همه آنچه درباره درب اتوماتیک سکشنال لازم است بدانید!

درب اتوماتیک سیستمی کاربردی در ورودی ساختمان هاست که امکان باز و بست در را به صورت خودکار فراهم می آورد. این درب ها معمولا توسط یک ریموت از راه دور کنترل شده و می توان فرمان باز یا بسته شدن را برای آن ارسال کرد. امروزه انواع مختلفی از درهای اتوماتیک در بازار وجود دارند که هر یک ساختار عملکردی متفاوت و به خصوصی دارند. در ادامه نگاهی به درب های اتوماتیک زیر سقفی یا سکشنال خواهیم انداخت.

درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

نوع خاصی از درب اتوماتیک وجود دارد که به صورت عمودی باز و بست می شود. این درب ها را سکشنال می نامند. ساختار این مدل درب به گونه ای است که از بخش های افقی متعددی تشکیل شده و تقریبا شبیه به کرکره می باشد. این نوارهای افقی انعطاف پذیر هستند و زمانی که درب باز می شود، امکان تغییر جهت حرکت آن به سمت زیر سقف را فراهم می آورند. از این رو برخی آن را به نام درب زیر سقفی نیز می شناسند.

مهم ترین مزیت درب اتوماتیک سکشنال ایجاد فضای بهینه برای پارک کردن ماشین می باشد. در واقع با نصب این درها در پارکینگ ساختمان می توانید تا فاصله چند سانتی متری درب هم خودروهایتان را پارک نمایید. به همین دلیل امکان بهره بردن از تمام فضای موجود جک پارکینگ وجود دارد.

انواع مدل های در اتوماتیک زیر سقفی کدام اند؟

درب اتوماتیک زیر سقفی دارای دو مدل به شرح زیر است :

درب زیر سقفی مسکونی : استفاده از این مدل درب ها در پارکینگ های مسکونی امکان استفاده حداکثری از تمام فضای موجود را فراهم می آورد. به طوری که می توان تا نزدیکی درب هم ماشین را پارک نمود. در این مدل باید ارتفاع ورودی ساختمان نیز در ابعاد استانداردی قرار داشته باشد.

درب زیر سقفی صنعتی : درب های صنعتی باید امکان ایجاد فضای رفت و آمد بزرگی داشته باشند. ضمن این که این درب های معمولا سنگین وزن بوده و سیستم اتوماتیک آن ها باید قادر به تحمل وزن بالای درب باشند. درب زیر سقفی صنعتی علاوه بر قابلیت های بالا سرعت حرکت نسبتا بالایی داشته و از عایق های حرارتی نیز بهره مند است.

پیشنهاد میکنیم با مطالعه ی فروش، نصب، تعمیر انواع درب اتوماتیک می توانید اطلاعات کامل تری نسبت به درب اتوماتیک کسب کنید.

درب اتوماتیک سکشنال

ساختار درب اتوماتیک سکشنال چگونه است؟

برای ساخت درب اتوماتیک سکشنال از پانل های متعددی استفاده می شود که در راستای عمود کنار یک دیگر قرار می گیرند. این پانل ها معمولا دو لایه بوده و از فرم های عایق با ضخامت 42 تا 67 میلی متر ساخته و پرداخته می شوند. جنس به کار رفته در قسمت میانی پانل ها نیز از استیل گالوانیزه است. به این ترتیب درب می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. استیل گالوانیزه موجب مستحکم شدن قطعات درب شده و عایق های روکش نیز مانع از نفوذ آب، گرد و خاک و آلودگی به بخش های زیرین می گردند. در نتیجه ماندگاری درب افزایش خواهد یافت.

مکانیزم عملکرد درب اتوماتیک زیر سقفی چگونه است؟

درب های زیر سقفی همان طور که از نامشان هم بر می آید، در زمان باز شدن، به طرف زیر سقف پارکینگ حرکت می کنند. در واقع درب تغییر جهت داده و به صورت افقی در راستای سقف قرار می گیرد. در نتیجه ورودی ساختمان باز شده و امکان رفت و آمد فراهم می آید.

برای فرمان دادن به این درب اتوماتیک به طور معمول از ریموت کنترل استفاده می شود. به این ترتیب می توان از راه دور در حد چند متر، دستور باز یا بسته شدن را برای درب ارسال نمود.

ویژگی های درب اتوماتیک سکشنال چیست؟

اگر بخواهیم ویژگی های درب اتوماتیک سکشنال را نام ببریم، در اولین مورد باید از امکان تردد بالا در طول شبانه روز پرده برداری کنیم. این درب ها به واسطه مکانیزم حرکتی ای که دارند از فنرهای بسیار قوی کمک می گیرند تا تعادل را در وزن سکشن های لنگه درب کنترل کنند. در کنار این مسئله وجود چرخ های ضد فرسایش و ریل های مقاوم و قدرتمند نگه دارنده، استهلاک سیستم را در اثر باز و بست شدن های مداوم تا حد زیادی کاهش می دهد. تمام این موارد به علاوه موتور کِشنده الکتریکی به عنوان یک اتوماسیون کارآمد، امکان تردد زیاد در طول شبانه روز از درب های زیر سقفی را فراهم آورده است.

مزایای نصب درب اتوماتیک زیر سقفی چیست؟

استفاده از درب اتوماتیک زیر سقفی مزایای متعددی برای ساختمان و ساکنان آن به دنبال خواهد داشت. این مزایا به صورت زیر هستند:

- ایمنی بسیار بالا و عملکرد ضد سرقت. این مدل درب ها هیچ گونه فضای بازی در اطراف ندارند. در نتیجه سارق به هیچ عنوان با دیلم یا هر وسیله دیگری نمی تواند قفل درب را باز کند.

- امکان ایجاد پنجره و یا درب نفر رو درون پانل های درب اتوماتیک سکشنال

- سرعت بالای حرکت درب در زمان باز و بست شدن نسبت به دیگر مدل های در اتوماتیک

- نیاز به فضای بسیار محدود در حدود 20 تا 35 سانتی متر از ارتفاع ورودی

- برخورداری از زیبایی و هماهنگی و انطباق مناسب با نمای ساختمان

- امکان آزاد کردن درب در زمان قطع شدن برق تنها با چند حرکت ساده

- باز و بست راحت درب به هنگام مواجه به قطع شدن برق

- برخورداری از طول عمر و ماندگاری بالا به علت بهره مندی از یراق آلات فولادی، ضد خش بودن پانل ها و اسطکاک بسیار کم میان قطعات درب

- عدم محدودیت در ترددها و قابل استفاده در مجتمع هایی با تعداد واحد بالا

- تنوع در طرح و رنگ پانل ها هم سو با سلیقه و نیاز مشتری

- بهره مندی پانل های درب از عایق صدا و نور

به نظر شما کدام مدل از درب های اتوماتیک کاربرد بیشتری داشته و انتخاب مناسب تری برای پارکینگ های مسکونی است؟

درب اتوماتیک سکشنال

خرید درب اتوماتیک در مدل های مختلف از بهترین شرکت تولید کننده

اگر نیاز به درب اتوماتیک دارید و نیاز دارید که بهترین را داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم که از بهترین برند درب اتوماتیک ، سوپرلایف خریداری کنید. شرکت سوپرلایف با استفاده از بهترین مواد اولیه ، تکنولوژی روز بهترین در اتوماتیک را خدمت شما عرضه می کنند و می توانید با در نظر گرفتن این موارد این را در نظر بگیرید که بهترین را داشته باشید. برای مشاهده ی محصولات ما به بخش محصولات مراجعه کنید تا نسبت به جزئیات اطلاعات کامل تری داشته باشید و خرید راحت تری انجام دهید.

Print
700 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright