اخبار و مقالات سوپر لایف

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف
بی پروا
/ دسته ها: مقالات

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف و مزایا و معایب آن را در این مقاله بخوانید.

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف در کنار مزایا و معایب آن ها

با بررسی انواع موتور کرکره سوپر لایف شما می توانید بهترین انتخاب ها را برای خود داشته باشید. موتور کرکره سوپرلایف یکی از قطعات اصلی و مهم در سیستم درب های کرکره ای می باشد.

این موتورها معمولا در دو مدل ساید و توبلار تولید می شوند. هر یک از آن ها کاربردهای مختلفی دارند و بهتر است متناسب با نوع کارآمدی خود مورد استفاده قرار گیرند.

در مقاله پیش رو به بررسی انواع موتور کرکره برقی و مزایا و معایت آن می پردازیم. ضمن این که یکی از برندهای معتبر ایرانی و تولیدکننده این موتورها را معرفی خواهیم نمود.

انواع موتور کرکره برقی

درب برقی ها دارای موتورهایی هستند که به کمک آن می توانند تیغه کرکره را به سمت بالا یا پایین حرکت داد. این موتور ها دارای مدل مختلف به نام های موتور کرکره ساید و موتور کرکره توبلار می باشند.

جهت استفاده از این مدل ها لازم است به خوبی با مزایا و معایب هر یک آشنا شوید. به این ترتیب می توان مناسب ترین مدل را با توجه به شرایط ساختمان انتخاب نمود. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع موتورهای کرکره ای بپردازیم:

 

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

 

معرفی موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید

موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید معمولا دارای قدرت های مختلفی هستند و می توان آن ها را با در نظر گرفتن نیاز ساختمان تهیه نمود. محل نصب این موتور در کنار و سمت در برقی است. به همین دلیل آن را با نام ساید و یا کناری می شناسند. جهت تنظیم و معرفی ریموت کنترل به این موتورها از روش دیپ سوئیچ استفاده می شود.

مناسب ترین انتخاب برای درب های ساختمان های پر تردد شلوغ، موتور ساید کرکره برقی است. توان و قدرت بالای این موتور می تواند به راحتی از پس رفت و آمدهای زیاد بر آید. این موتورها خود دارای چندین مدل مختلف هستند که عبارتند از: موتور اس دی سی، موتور بارزانته، موتور اتومات و موتور لیفت توربو.

برند سوپرلایف یکی از تولیدکنندگان معتبر ایرانی است که انواع موتور کرکره برقی را طراحی و اجرا می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره موتور کرکره سوپرلایف می توانید به بخش محصولات وب سایت آن مراجعه نمایید.

 

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

 

مزایا استفاده از موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید

1- موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید از مزایا قابلیت های متعددی برخوردار است. به طوری که امروزه آن را یکی از محبوب ترین مدل ها در میان انواع موتور برای درب های کرکره ای می دانند. برخی از مزایا این محصول به شرح زیر است:

2- برخورداری از صدای کم؛ به طوری که می توان در هر لحظه ای و بدون توجه به صدای ایجاد شده، آن را باز و بسته نمود.

3- عدم محدودیت وزنی؛ در واقع این موتور ها از توان بالایی برخوردارند و می توانند درب هایی با وزن زیاد و عریض را به راحتی به سمت بالا و پایین حرکت دهند.

4- کارکرد راحت و بدون مشکل، به سبب نداشتن کاسه و فنر در اجزای موتور

5- نصب آسان و سریع

6- عدم سقوط درب اتوماتیک در زمان بروز نقص فنی

7- قابلیت باز و بسته نمودن درب به صورت دستی، در زمان قطع شدن برق

 

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

 

معایب استفاده از موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید

در کنار مزایا و ویژگی هایی که برای موتور کرکره سوپرلایف مدل ساید بیان نمودیم، باید بدانید این محصول دارای یکسری معایب نیز می باشد. به همین دلیل باید با اطلاع کامل از این عیب ها نسبت به خرید این موتور اقدام نمایید.

برخی از معایبی که می توان به موتور کرکره برقی ساید نسبت داد، به صورت زیر است:

1- اشغال فضای زیاد به هنگام نصب موتور؛ اگر دکوراسیون داخلی در ساختمان بسیار حائز اهمیت است و یا فضای کمی در اختیار دارید، این موتور انتخاب مناسبی نخواهد بود.

2- قیمت زیاد موتور ساید یکی دیگر از معایب آن است. وجود قابلیت های متعدد در کنار توان بالای موتور، دلایل افزایش قیمت آن می باشد.

3- نیاز به مدت زمان طولانی برای باز و بسته کردن در اتوماتیک؛ اگر درب ساختمان وزن بالایی داشته باشد، این زمان ممکن است افزایش هم بیابد. به همین دلیل برای مکان هایی که سرعت عمل یک ویژگی مهم است، نمی توان از موتور ساید در درب های کرکره ای استفاده نمود.

 

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

 

معرفی موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار

موتور توبلار یکی دیگر از مدل های موتور کرکره برقی است. این مدل مناسب استفاده در ورودی های کوچک و کم عرض می باشد. ضمن این که بهتر است در مکان های کم تردد مانند مغازه های کوچک و ساختمان های مسکونی با تعداد واحد کم مورد استفاده قرار گیرد.

موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار در دو نوع سبک و سنگین طراحی و تولید می شود. در نمونه سبک، موتور توبلار قادر است تیغه های کرکره ای در محدوده وزنی 30 تا 140 کیلوگرم را تحمل نماید.

همچنین بهتر است این مدل برای تیغه های کم عرض به کار گرفته شود. مدل سنگین و صنعتی این موتورها می تواند درب های کرکره ای با وزن 140 تا 300 کیلوگرم را به راحتی حرکت دهد. از این رو توبلار سنگین را می توان در مصارف صنعتی و محیط های بزرگ نیز به کار گرفت.

 

بررسی انواع موتور کرکره سوپرلایف

 

مزایا موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار

از جمله مهم ترین قابلیت ها و مزایا استفاده از موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- اشغال فضای کم به هنگام نصب یکی از بارزترین ویژگی های موتور توبلار است. به همین روی می توان آن را در مکان های کوچک و یا مهم از نظر دکوراسیون داخلی نصب نمود.

2- باز و بسته شدن درب کرکره ای در زمان مناسب و قابل قبول دیگر امتیازی است که می توان برای این مدل موتورها در نظر گرفت.

3- قیمت مقرون به صرفه موتور توبلار دیگر محبوبیت آن در ساختمان های مسکونی می باشد.

 

 

معایب موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار

معایبی که می توان به موتور کرکره سوپرلایف مدل توبلار نسبت داد، به شرح زیر است:

1- محدودیت وزنی در تحمل تیغه درب کرکره ای یکی از معایب این موتورهاست. به طوری که نمی توان از آن برای بالا و پایین بردن کرکره های عریض و سنگین وزن استفاده نمود.

2- محل نصب موتور توبلار دقیقا زیر کرکره درب می باشد. به همین دلیل برای تعمیر آن باید کرکره به طور کامل باز شود. این مسئله منجر به طولانی شدن زمان تعمیر این موتورها می شود.

3- عدم وجود Ups در موتور توبلار، موجب از کار افتادن کامل درب به هنگام قطع برق می گردد.

4- عدم استفاده از سیستم پاراشوت در ساخت این موتورها احتمال سقوط درب را به هنگام نقص گیربکس افزایش می دهد. به طوری که ممکن است آسیب های جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

5- محدودیت استفاده در محیط های پر تردد از دیگر معایب این گونه موتورها است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع موتور کرکره سوپرلایف در مدل های ساید و توبلار پرداختیم. حال می توانید با توجه به شرایط ساختمان و میزان بودجه مورد نظرتان از محصولات ما دیدن کنید و به خریداری یکی از این مدل ها اقدام نمایید.

Print
778 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright