اخبار و مقالات سوپر لایف

مشکلات رایج در جک پارکینگ چیست؟
فرحزادی
/ دسته ها: مقالات

مشکلات رایج در جک پارکینگ چیست؟

مشکلات رایج در جک پارکینگ و راه حل آن را بدانید.

مشکلات رایج در جک پارکینگ چیست؟ چطور می توان آن ها را برطرف ساخت؟

جک پارکینگ در آینده ای نزدیک به عضوی جدایی ناپذیر در درب های پارکینگی تبدیل خواهد شد. طوری که اغلب ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری دارای درب بازویی اتوماتیک باشند. علت محبوبیت این جک ها به راحتی کار با آن و سرعت بخشیدن به باز و بسته کردن درب های سنگین پارکینگی باز می گردد.

با وجود تمام محوبیت های این محصول، گاهی ممکن است مشکلاتی برای جک برقی رخ دهد که نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد. از این رو در این مقاله رایج ترین مشکلات جک پارکینگ و نحوه سرویس آن را آموزش خواهیم داد.

چرا جک پارکینگ به سرویس احتیاج دارد؟

گاهی بروز حوادثی موجب آسیب دیدن جک پارکینگ می شود و در نحوه عملکرد آن مشکلاتی به وجود می آورد. نصب نادرست جک ها به روی درب، تراز نبودن آن ها با یک دیگر و یا برخورد ضربات ناگهانی به جک ها مواردی هستند که موجب آسیب دیدن آن می شوند.

چطور می توان جک پارکینگ را عیب یابی نمود؟

یافتن ایراد در جک پارکینگ کار تعمیرکاران متخصص و افراد حرفه ای است. با این حال می توان با کمی بررسی برخی از مشکلات را شناسایی نمود. رایج ترین ایرادات در جک بازویی شامل باز و بسته نشدن درب، کار نکردن کلی جک، داغ کردن آن، ایجاد صدای بلند، مشکل در برد، مشکل در ریموت و ... می شود. در ادامه علت بروز برخی از این ایرادات را به طور خلاصه بیان می کنیم:

1- صدای بلند موتور جک می تواند در اثر شل شدن پیچ بدنه و یا عدم جای گیری صحیح موتور در محل مناسبش می باشد.

2- داغ کردن بیش از حد موتور جک پارکینگ در اثر ایراد استاتور رخ می دهد.

3- کار نکردن موتور هم علل مختلفی مانند قطعی سیم های داخلی مدار و ... می باشد.

مشکلات رایج جک پارکینگ

خراب شدن جک پارکینگ بر اثر برخورد ضربه

حال به سراغ بررسی برخی از مشکلات رایج در جک پارکینگ و متعلقات آن می رویم.

برخورد ماشین و یا یک جسم خارجی با جک پارکینگ اتفاقی است که در اغلب ساختمان ها رخ می دهد. در اثر این اتفاق ممکن است موتور همچنان کار کند اما پیستون های آن عمل نکنند. حتی در برخی مواقع شاهد از کار افتادن جک برقی یکی از لنگه های درب خواهیم بود. برای رفع این ایراد باید از یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای در حوزه جک  بازویی درب کمک گرفت.

مجموعه سوپرلایف سازنده و تولیدکننده انواع جک پارکینگ است. این شرکت همواره در تلاش بوده تا محصولاتی ایمن و کارآمد طراحی و تولید نماید. ضمن این که در صورت بروز مشکل برای جک های ساخت سوپرلایف می توانید با بخش پشتیبانی تماس گرفته و تقاضا کمک کنید.

علل خراب شدن بخش الکترونیکی جک پارکینگ

همانطور که می دانید جک پارکینگ یک محصول مکانیکی الکترونیکی است. بنابراین به همان اندازه که بخش های مکانیکی آن ممکن است آسیب ببینند، احتمال بروز خرابی در بخش الکترونیکی هم وجود دارد. به طور مثال ممکن است درب برقی باز شود اما در زمان بسته شدن دچار مشکل گردد. یا این که سنسورهای چشمی آن دچار آسیب شوند و نتوانند به درستی عمل نمایند. البته پیش از شروع هر تعمیر و سرویسی در بخش الکترونیکی درب بازویی لازم است برق ساختمان را چک نمایید. زیرا در اکثر مواقع ایراد به دلیل قطع شدن برق کلی سیستم رخ می دهد. اگر اطمینان یافتید که مشکل پیش آمده به سبب اتصال و یا قطع برق رخ نداده است، به سراغ عملیات سرویس جک بروید.

1- خراب شدن ریموت جک برقی

گاهی ممکن است علت اصلی باز یا بسته نشدن درب پس از ارسال فرمان با ریموت کنترل، وجود ایراد در بخش ریموت باشد. به طور مثال ممکن است باتری آن خالی شده و یا اتصالی در مدار رخ داده باشد. راهی ساده برای شناخت ایراد از سوی ریموت در برقی وجود دارد. آن هم چک کردن چراغ ریموت است. اگر این چراغ روشن نمی شود و یا نور کمتری نسبت به حالت معمول دارد، امکان وجود خرابی در ریموت بالا می باشد.

2- خشک شدن جک پارکینگ

استفاده طولانی مدت از جک پارکینگ و باز و بسته شدن های مداوم آن، موجب خشک شدن غلطک های جک می گردد. تنها راه حل در این مواقع روغن کاری و تمیز نمودن جک هاست. با این کار به طور کامل ایراد پیش آمده رفع خواهد شد. اما راه شناخت این مشکل خیلی ساده است. اگر هنگام باز و بست نمودن جک بازویی، شاهد صداهای ناهنجار، سرعت عمل پایین و ... بودید، به احتمال زیاد مشکل ناشی از خشک شدن غلطک جک می باشد.

3- خراب شدن سنسورهای چشمی در جک پارکینگ

سنسورهای چشمی معمولا در جایی قرار می گیرند که به صورت مداوم در معرض تابش نور آفتاب و اشعه های ماورا بنفش آن می باشند. از این رو ممکن است دچار مشکل شده و از عمر مفیدشان کاسته شود. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی می توان به روی هر یک از سنسورهای چشمی یک سایبان کوچک نصب نمود. به این ترتیب خیالتان از بابت نور شدید خورشید و آسیب های ناشی از اشعه های مضر آن تا حدودی راحت می شود.

جک پارکینگ را با کیفیت بالا سفارش دهید!

در این مقاله به معرفی ایرادات رایج در جک پارکینگ پرداختیم و دانستیم برای رفع این مشکلات چطور می توان عمل نمود. البته با وجود همه این ها گاهی ایراد پیش آمده به قدری جدی است که تنها راه حل موجود کمک گرفتن از یک متخصص و تعمیرکار ماهر می باشد.

در کنار تمام این مسائل خرید جک پارکینگ معتبر و مرغوب نیز می تواند در کاهش مشکلات تاثیر شگفت آوری داشته باشد. برند سوپرلایف سال هاست در حوزه تولید محصولات و اجزای درب بازویی اتوماتیک نظیر انواع جک پارکینگ فعالیت می کند. امروزه این برند به عنوان یکی از مطرح ترین سازندگان کشور شناخته می شود که محصولاتی با کیفیت و مطلوب به بازار عرضه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه محصولات ساخت این برند ایرانی مرغوب می توانید به بخش محصولات وب سایت مراجعه نمایید.

Print
1356 رتبه بندی این مطلب:
3.3
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright