اخبار و مقالات سوپر لایف

جک برقی بیرون بازشو چیست؟ چگونه می توان آن را نصب کرد؟
فرحزادی
/ دسته ها: مقالات

جک برقی بیرون بازشو چیست؟ چگونه می توان آن را نصب کرد؟

جک برقی ابزاری کارآمد جهت اتوماتیک نمودن درب پارکینگ می باشد.

جک برقی بیرون بازشو چیست؟ چگونه می توان آن را نصب کرد؟

جک برقی ابزاری کارآمد جهت اتوماتیک نمودن درب پارکینگ می باشد. این جک ها معمولا دارای دو مدل ریلی و بازویی (که برخی آن را جک بیرون بازشو نیز می نامند) هستند. هر یک از این مدل ها با توجه به فضای موجود در اطراف درب و وزن لنگه های آن قابل استفاده است.

در این مقاله به بررسی جک برقی بازویی می پردازیم. ضمن این که در انتها راه کارهای مفیدی برای نصب این جک ها آموزش خواهیم داد.

کارکرد جک برقی پارکینگ چگونه است؟

در سال های اخیر تکنولوژی پیشرفت های گسترده ای داشته است. این تکنولوژی ها اغلب در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای انسان به کار گرفته می شوند. جک برقی پارکینگ یکی از ابزارهای نوین فناوری است که می تواند درب های سنگین و آهنی پارکینگ را به راحتی باز و یا بسته نماید. برای این کار تنها کافی است فرمان باز و بست را به کمک ریموت کنترل از راه دور بری مرکز کنترل درب ارسال نمود.

جک پارکینگ به افراد کمک می کند تا از دردسرهای باز و بست کردن درب پارکینگ ها راحت شده و دیگر هنگام ورود و خروج از ساختمان نیاز به پیاده شده از ماشینان نخواهید داشت. از دیگر مزایای این جک ها می توان به کاهش اتلاف انرژی در اثر باز ماندن بی مورد درب اشاره نمود.

جک برقی بیرون بازشو چیست؟

امروزه با افزایش محبوبیت درب اتوماتیک پارکینگ، شاهد تنوع تجهیزات این درب ها در بازار هستیم. در حال حاضر دو مدل کلی جک برقی با نام های جک ریلی و جک بازویی توسط تولیدکنندگان ساخته شده است. اما جالب است بدانید که جک های بازویی خود به دو مدل جک بیرون باز شو و داخل باز شو تقسیم بندی می شوند. هدف ما در این مقاله بررسی جک برقی بیرون باز شو است. این مدل مناسب استفاده در فضاهای کوچکی است که درب نمی تواند به سمت داخل پارکینگ باز شود.

کدام مدل جک پارکینگ بیرون بازشو مناسب است؟

جک پارکینگ بیرون باز شو در حال حاضر به وفور در بازار یافت می شود. این جک ها دارای ساختارهای متفاوتی هستند که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را داراست. به طور کلی مناسب ترین جک های برقی مدل های هیدرولیکی و تلسکوپی می باشند. البته نکته دیگری که در زمان خرید این مدل جک ها باید در نظر داشته باشید، طول شافت آن ها می باشد. جک بیرون بازشو بهتر است از سافت های بلندتری نسبت به حالت معمول برخوردار باشد. در کنار این ها باید بدانید که این جک بر خلاف مدل های معمول که در پایین یا وسط درب نصب می شوند، در قسمت بالایی درب جای خواهند گرفت.

جک برقی بیرون بازشو

جک برقی بیرون بازشو از چه اجزایی تشکیل شده است؟

جک برقی بیرون بازشو از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا در ارتباط تنگاتنگی با یک دیگر قرار داشته و به صورت یک سیستم واحد عمل می کنند. اجزای تشکیل دهنده جک بیرون باز شو عبارت هستند از: اهرم ها، بازوهای جک، موتور، تابلو فرمان، سیم کشی، فلاشر، سنسور چشممی، ریموت و برد الکتریکی.

پیش از خرید جک برقی بیرون بازشو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات کلیدی و مهمی باید که پیش از خرید جک برقی بیرون باز شو برای درب پارکینگتان به آن ها توجه کنید، به صورت زیر هستند:

- وزن لنگه های درب را به دقت اندازه گیری نمایید.

- ارتفاع درب ورودی فاکتوری مهم در انتخاب نوع جک برقی می باشد.

- تک لنگه بودن یا دو لنگه بودن درب پارکینگ نیز حائز اهمیت است.

- برند سازنده جک یکی دیگر از نکاتی است که باید در نظر داشته باشید.

در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی مختلفی در بازار تجهیزات لوازم درب اتوماتیک پارکینگی وجود دارد. هر یک از این برند ها ویژگی های خاص خود را دارند. پیش از خرید جک مناسب، باید در مورد نیازهایتان و نحوه پاسخگویی برندهای مختلف تحقیق و بررسی نمایید. به طور مثال سوپرلایف یکی از سازندگان انواع جک برقی در ایران است که محصولاتی با کیفیت و قدرتمند طراحی و تولید می نماید.

راهنمای نصب جک برقی بیرون بازشو

در ادامه تمام مراحل نصب و راه اندازی جک برقی بیرون بازشو را به طور مفصل توضیح خواهیم داد:

1- نصب پایه یا پلیت جهت سوار کردن بازوهای جک

اولین مرحله نصب پانل های زیر سازی به روی درب می باشد. سپس پایه و پلیت بر روی آن قرار خواهد گرفت. ابعاد این پلیت ها به طور معمول در حدود 5 تا 7 سانتی متر می باشد. توجه داشته باشید که بهتر است این جک ها را در بخش بالایی درب نصب نمایید. دلیل این امر جلوگیری از برخورد جک با موانع خارجی و آسیب ندیدن آن می باشد.

2- نصب بازوها و اهرم های جک برقی

در اقدام دوم باید بازوها و اهرم های جک برقی را به روی پلیت و پایه سوار کنید. این مرحله نیازمند تبحر و تجربه بالا می باشد. زیرا کوچکترین بی توجهی می تواند جک را در زاویه نادرست قرار دهد. در نتیجه عملکرد کلی سیستم دچار مشکل خواهد شد.

3- سیم کشی جک پارکینگ

سپس زمان برقراری اتصالات برقی و سیم کشی سیستم فرا می رسد. البته پیشنهاد می کنیم پیش از شروع کار نصب ابتدا از محل جریان اصلی برق و فاصله تا آن اطمینان حاصل کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است سیم کشی های طولانی نیاز داشته باشید که احتمال خطر آفرینی بیشتری خواهد داشت.

4- نصب موتور، برد و تابلوی فرمان جک برقی

در این مرحله نوبت به نصب دیگر تجهیزات سیستم جک برقی می رسد. این تجهیزات شامل موتور الکتریکی، تابلوی فرمان و برد سیستم می باشد.

5- نصب سایر قطعات جک درب

پس از پایان یافتن مراحل قبلی باید به سراغ تجهیزات و قطعات جانبی رفت. فلاشرها، چشمی در برقی و ... در زمره این تجهیزات قرار می گیرند.

جک برقی بیرون بازشو

6- تنظیمات نهایی سیستم جک برقی

در آخرین مرحله باید تنظیمات مربوط به زمان بندی باز و بسته شدن درب، معرفی ریموت کنترل، تنظیم فلاشرها و چشمی ها می باشد.

خرید بهترین جک پارکینگ 

جک برقی وسیله ای کاربردی است که برای باز و بست نمودن درب های سنگین وزن پارکینگی مورد استفاده قرار می گیرد. سوپرلایف به عنوان یکی از سازندگان مطرح کشور در حوزه انواع جک بازویی و ریلی فعالیت می کند. جهت اطلاع از تنوع جک پارکینگ ما می توانید به صفحه ی محصولات ما مراجعه کنید.

Print
2527 رتبه بندی این مطلب:
2.5
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright