اخبار و مقالات سوپر لایف

جک پارکینگ چه زمانی دچار اختلال می شود؟
سپیده توکلی

جک پارکینگ چه زمانی دچار اختلال می شود؟

عملکرد جک پارکینگ به صورت درست به موارد بسیاری بستگی دارد. این شامل مراقبت و نگهداری ویژه در زمستان نیز می شود.

اما آیا تا به حال پیش آمده است که قصد باز و بسته کردن درب برقی پارکینگ خود را داشته باشید و با مشکل مواجه شوید؟

حتما می دانید که درب یا کرکره برقی توسط ریموت کنترل از راه دور باز و بسته می شود.

این درب ها که این روزها بسیار به چشم می خورند برای عملکرد صحیح خود نیاز به جریان برق و البته صحت کارکرد ریموت دارند.

جک درب پارکینگ، جک پارکینگی، جک برقی درب، درب اتوماتیک پارکینگ، جک ریموت دار درب همگی اسامی جک پارکینگ هستند که حتما آن ها را شنیده اید.

جک های پارکینگ ساختار مهم درب های برقی به شمار می روند. به طوری که اگر خراب شوند کل سیستم درب برقی مختل خواهد شد.

جک های پارکینگی بازوی جک هستند که اجزای تشکیل دهنده آن ها بلبرینگ، استاتور، رتور جک پارکینگ، دنده برنجی جک پارکینگ، میل ماردان جک پارکینگ، چرخ دنده و موتور الکتریکی می باشد. این جک ها که طول عمر زیادی دارند حال چه پیش می آید که عملکرد جک پارکینگ دچار اختلال می شود؟ در این مطلب به بررسی انواع مشکلات جک پارکینگ و راه حل های رفع آن پرداخته ایم.

 عملکرد جک های پارکینگ چگونه است؟

درب های  برقی بسیار هوشمندانه باز و بسته می شوند. هوشمندانه عمل کردن درهای برقی بدان معناست که یا با ریموت باز و بسته می شوند و یا حسگرهای چشمی این درب ها که تقریبا همه جا به چشم می خورند گذشته از هزینه ای که دارند طول عمر بالایی نیز دارند و در صورت مراقبت صحیح هرگز خراب نخواهند شد. حین خرید جک پارکینگ باید به میزان تردد نیز توجه کرد.

 حتما حین تردد در بیمارستان، مراکز خرید، بانک ها و ... متوجه این شده اید که در به طور اتوماتیک باز و بسته می شود. در حقیقت این درها با حسگرهای چشمی تعبیه شده قادر به شناسایی تردد افراد هستند.

برای کرکره های برقی و درب برقی پارکینگ معمولا ریموت وظیفه باز و بسته کردن در را دارد. جک هایی که پشت درب یا بالای کرکره برقی قرار گرفته است به صورت هیدرولیکی و الکترومکانیکی عمل می کنند. این خود بدان دلیل است که سهولت و امنیت در تردد حاصل شود.

عملکرد جک پارکینگ

انواع جک های پارکینگی کدامند؟

-معمولا برای ساختمان هایی که تردد کمی دارند جک های الکترومکانیکی استفاده می شود. اگر این جک به صورت صحیحش استفاده شود طول عمر بالایش را سبب می شود. عملکرد این نوع جک بدین صورت است که توسط یک چرخ دنده و نیروی مکانیکی کار می کنند.  متوسط عمر این جک ها 8-10 سال است.

-برای ساختمان های با تردد بالا، اماکن عمومی، فروشگاه ها و ... معمولا از جک های هیدرولیکی استفاده می شود. عملکرد جک های هیدرولیکی بسیار نرم است به همین دلیل همچنین برای باز و بسته شدن مکرر نیاز به قفل برقی است. متوسط عمر این جک ها 10-15 سال برآورد شده است.

مطلب پیشنهادی:

بهترین برند جک پارکینگ

مزایای جک پارکینگ

به طور کلی این درها جایگزین درهای سنتی شده اند. جک پارکینگ دارای مزایای بیشماری نیز هستند که به عبارت زیر هستند:

- عدم تولید سر و صدا حین باز و بسته شدن

- قابلیت باز و بسته کردن در با موتوری قدرتمند

- امکان استفاده از ریموت و کلید

- مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوایی

- دارای قطعات هوشمند

- امینت و ضد سرقت بودن درب

جک های پارکینگی همانند دیگر سیستم ها دارای قطعات کوچکتری می باشد. متعلقاتی که این جک ها دارند بسیار هوشمند  هستند. این اجزا در عملکرد جک پارکینگ نقش مهمی دارند. جک های پارکینگ دارای  دو عدد بازو، برد مدار فرمان، باکس و ترانس، ریموت، حسگر چشمی، فلاشر و ... است.

عملکرد جک پارکینگ-سوپرلایف

عملکرد جک های پارکینگ

عملکرد جک پارکینگ باید همانند روزهای اول باشد. حال گاهی توان و قدرت اولیه را ندارد.جک های پارکینگی باید مراقبت ویژه ای شوند چه در فصل زمستان و چه در تابستان. فصل زمستان و شروع فصل سرما موجب می شود تا یخ زدگی و خرابی درب برقی رخ دهد. نگهداری و تعمیرات دوره ای جک های برقی به پیشگیری از این امر کمک می کند.

رایج ترین اختلالات جک های پارکینگ عبارتند از:

- باز و بسته نشدن درب با زدن ریموت که ممکن است مشکل از ریموت باشد و ابتدا باید از صحت آن اطمینان حاصل فرمایید.

- شکسته شدن بازوهای جک

- بروز اختلال در سیستم برقی جک

- مشکلات خازن و استارتر جک

- نیمه باز موندن درب برقی

- بهم ریختن تنظیمات لنگه های درب برقی که ممکن است مشکل از لولاهای درب باشد. شما باید ابتدا لولاهای درب را روان کاری کنید و زمان رسیدن به هم لنگه های درب را نیز در نظر بگیرید.

- عدم کارکرد خلاص کن درب برقی

- مشکلات سنسور ایمنی درب اتوماتیک

- مشکلات در برد جک برقی

- خرابی فلاشر که ممکن است با تعویض لامپ فلاشر مشکل برطرف شود.

در فصل زمستان نیز باید روغن کاری، بالانس درب برقی، پوشاندن موتور جک برقی با پشم شیشه در اولویت کارتان قرار بگیرد تا از خسارات پیش رو جلوگیری شود. برای آشنایی بیشتر با جک پارکینگ می توانید تعمیر انواع جک پارکینگ با اصول صحیح را مطالعه نمایید.

عملکرد جک پارکینگ-انواع جک پارکینگ

نکات مهم حین خرید جک پارکینگی

حین خرید بهترین برند جک پارکینگ لازم است به یکسری نکات توجه فرمایید:

- اندازه و ابعاد درب مورد نظر را دقت فرمایید زیرا عملکرد صحیح جک پارکینگ به میزان فشاری که بر روی آن وارد می شود بستگی دارد.

- نوع کاربری ساختمان، میزان تردد را نیز حساب کنید.

- بودجه و سرمایه خود را نیز در نظر بگیرید تا بهترین نوع را خریداری کنید.

میزان محبوبیت جک های پارکینگی افزایش یافته است بنابراین ممکن است سودجویان در این مورد نیز دخالت کنند.کمپانی سوپر لایف یکی از معتبر ترین کمپانی و فروشگاه برای خرید جک های پارکینگی است. شما همچنین می توانید تمامی متعلقات مربوط به درب های برقی را از این فروشگاه تهیه کنید. گارانتی و ضمانت حرف اول این فروشگاه را می زند. پس با خیالی راحت محصولات خود را خریداری کنید و از این بابت نگرانی نداشته باشید. همچنین شما می توانید از جک پارکینگ چپ ماکسیم 300 سوپر لایف برای برقی کردن درب خود استفاده کنید.

برای سفارش محصولات و نصب جک پارکینگ می توانید با شماره 02184216  تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

Print
354 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright