اخبار و مقالات سوپر لایف

خرید جک پارکینگ مناسب
بی پروا
/ دسته ها: مقالات

خرید جک پارکینگ مناسب

خرید جک پارکینگ مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید نیازهای خود را در کمترین زمان برطرف کنید همراه با صرفه جویی در هزینه ها!

چگونه جک‌ پارکینگ اتوماتیک مناسب خریداری کنیم؟

جک پارکینگ این روزها به یکی از پر فروش ترین محصولات در حوزه درب های اتوماتیک تبدیل شده است. به کمک این جک ها می توان درب های پارکینگی را به صورت اتوماتیک در آورد. از این رو افراد به خرید و نصب آن ها روی آورده اند.

در مقاله پیش رو به بررسی انواع جک پارکینگ پرداخته و شما را برای انتخاب جک مناسب راهنمایی خواهیم نمود.

جک پارکینگ چیست؟

جک برقی پارکینگ نوعی بازو مکانیکی است که برای باز و بسته کردن درب پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این جک ها معمولا با دریافت سیگنال از سوی ریموت کنترل و یا صفحه کلید اقدام به باز یا بسته کردن درب می نمایند.

نحوه عملکرد جک پارکینگ به این صورت است که با ریموت کنترل سیگنال رادیویی به سمت برد فرمان و گیرنده نصب شده در کنار درب ارسال می شود. سپس این گیرنده فرمان را به سمت جک می فرستد. در نهایت با توجه به نوع سیگنال جک درب را باز یا بسته می کند. در این میان اگر مانعی بر سر راه جک باشد، مجددا فرمان معکوس اجرا می گردد تا از آسیب رسیدن به درب و مانع جلوگیری نماید.

انتخاب جک مناسب برای نصب و راه اندازی درب اتوماتیک نیازمند بررسی فضای ورودی ساختمان می باشد. به طور مثال جک پارکینگ بازویی مناسب استفاده در ساختمان هایی است که درب های سنگین وزن دارند و فضای کافی برای چرخش این درها وجود دارد.  اما در فضاهای کوچک تر و یا دارای شیب بهتر است از درب اتوماتیک کشویی استفاده نمایید.

 

خرید جک پارکینگ مناسب

 

سیستم بازکننده جک پارکینگ به چه صورت است؟

پیشرفت فناوری و تکنولوژی سبب شده امروزه راه های مختلفی برای ارسال فرمان باز و بسته کردن درب به سوی جک بازویی پارکینگ وجود داشته باشد. به طور مثال سیستم هایی مانند کنترل از راه دور (uhf)، دستگاه کنترل تردد، اپلیکیشن های تلفن همراه و ... برخی از روش های فرمان دادن به جک های اتوماتیک می باشد. البته برای کار کردن با این سیستم ها لازم است برد فرمان درب پارکینگ امکان اتصال با آن ها را داشته باشد.

در ادامه هر یک از این سیستم ها را به طور مفصل شرح خواهیم داد:

1- سیستم های کنترل از راه دور (uhf)

رایج ترین روش باز کردن درب اتوماتیک سیستم های کنترل از راه دور هستند. ریموت کنترل یکی از این روش هاست که اغلب جک پارکینگ ها توسط فرمان دریافتی از سوی آن فعالیت خود را شروع می کنند. از مزایای این روش می توان به دسترسی راحت، سرعت بالا و هزینه مقرون به صرفه اشاره نمود. اما ریموت کنترل دارای معایبی نیز هست که سبب شده کارشناسان به دنبال راه کارهای جایگزین برای آن باشند.

امنیت پایین و امکان کپی کردن ریموت کنترل یکی از مهم ترین دغدغه های دارندگان این سیستم می باشد. در واقع ریموت کنترل را به راحتی می توان کپی نمود و از سد سیستم امنیتی جک پارکینگ عبور کرد. به همین دلیل این روش از امنیت پایینی برخوردار است.

 

خرید جک پارکینگ مناسب - بهرین جک پارکینگ

 

2- سیستم کنترل تردد

سیستم های کنترل تردد خود دارای روش های مختلفی برای باز کردن جک پارکینگ هستند. از جمله این روش ها می توان به کارت خوان ، رمز و احراز هویت اشاره نمود.

باز کردن در اتوماتیک از طریق کارت به این صورت است که دستگاهی در نزدیکی درب قرار می دهند. فرد برای عبور از درب کارت را به دستگاه نزدیک نموده و پس از تایید هویت می تواند وارد یا خارج شود. عدم نیاز به باتری در این روش یکی از مزیت ها به شمار می آید. زیرا این کارت ها بدون باتری و تنها از طریق سیگنال فعالیت می کنند. اما متاسفانه آمار گم شدن و مفقودی کارت های در باز کن بسیار بالاست. به همین دلیل احتمال ورود افراد غریبه به کمک کارت گم شده بسیار بالا است و امنیت سیستم زیر سوال می رود.

 استفاده از رمز راه کار دیگری است که در سیستم های کنترل تردد به کار می رود. اما این روش نیز ممکن است از شخصی به شخص دیگری انتقال یافت  و امنیت سیستم را پایین بیاورد.

بهترین روش برای باز کردن بهترین جک پارکینگ استفاده از سیستم های کنترل تردد مجهز به شناسایی و احراز هویت می باشد. در این سیستم ها از مشخصه های غیر قابل انتقال به فرد دیگر همچون اثر انگشت، عنبیه چشم و ... استفاده می شود. امنیت در این روش بسیار بالا بوده و مناسب به کار گیری در ساختمان های حساس و مهم است. 

3- اپلیکیشن های تلفن همراه

دیگر روش کاربردی برای باز کردن درب اتوماتیک مجهز به جک استفاده از تلفن همراه است. در این روش با تماس و یا یک نرم افزار می توان فرمان باز شدن درب را به مدار نصب شده در کنار جک پارکینگ ارسال نمود. به این ترتیب در باز خواهد شد. 

 

خرید جک پارکینگ مناسب - بهترین مدل جک پارکینگ

 

مکانیزم عملکرد جک پارکینگ چگونه است؟

جک پارکینگ معمولا به یک برد در برقی و فرمان متصل است و انرژی مورد نیاز خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می کند. این منبع تغذیه می تواند به صورت AC یا DC باشد. روش کار به این صورت است که فرد درخواست خود را برای باز یا بسته کردن درب به کمک یکی از روش های بالا ارسال می کند. پس از دریافت سیگنال توسط گیرنده نصب شده به روی برد فرمان، درب باز خواهد شد.

فتوسل یکی دیگر از قطعاتی است که به روی قاب درب پارکینگ نصب می شود. زمانی که جک پارکینگ درب را به حرکت در می آورد، اگر مانعی بر سر راه وجود داشته باشد، فتوسل آن را شناسایی نموده و به برد فرمان اطلاع می دهد. به این ترتیب جک از حرکت باز می ایستد تا زمانی که مانع به طور کامل از سر راه برداشته شود.

 سخن پایانی

جک پارکینگ این امکان را به شما می دهد که درب های قدیمی پارکینگ خود را به صورت اتوماتیک درآورید. این قطعه وظیفه جابجایی درب را در راستای درخواست فرد بر عهده دارد. این جک ها قابلیت این را دارند که در صورت وجود مانع بر سر راه از حرکت باز ایستند و پس از عبور مانع از سر راه ، مجددا به حرکت درآیند.

برند سوپر لایف ارائه کننده انواع سیستم های جک پارکینگ با بهترین کیفیت و متریال مرغوب می باشد. جهت مشاهده این محصولات و اطلاع از قیمت انواع جک پارکینگی می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید.

Print
676 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright