اخبار و مقالات سوپر لایف

درب بازویی راهکاری خلاقانه
بی پروا
/ دسته ها: مقالات

درب بازویی راهکاری خلاقانه

درب بازویی راهکاری خلاقانه برای ایجاد رفاه برای ساختمان به حساب می آید با خرید این محصول امنیت محیط را بالا ببرید.

درب بازویی راهکاری خلاقانه برای افزایش رفاه ساکنان ساختمان!

درب بازویی این روزها به محصولی پر فروش در بازار تبدیل شده است. به طوری که می توان گفت در آینده ای نزدیک این درب ها به عضو جدایی ناپذیر ساختمان ها تبدیل خواهند شد. باز و بسته نمودن راحت درب پارگینگ به کمک جک بازویی موجب افزایش رفاه حال بشر شده است. از این رو این محصول محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

امروز قصد داریم در رابطه با درب بازویی و نحوه سرویس کردن آن در طول زمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

 

درب بازویی راهکاری خلاقانه

 

منظور از درب بازویی چیست؟

زمانی که از یک جک بازویی برای باز و بسته کردن درب ساختمان یا پارکینگ استفاده می کنند ، به محصول نهایی درب بازویی می گویند. این درب ها به وسیله جک و با دریافت فرمان از سوی کاربر باز یا بسته می شوند. فرمان معمولا توسط یک ریموت در برقی و از راه دور ارسال می گردد. نکته ای که در رابطه با این مدل درب پارکینگ باید بدانید میزان فضای اشغال شده توسط لنگه های درب برای باز و بسته شدن است. در واقع درب های بازویی فضای بیشتری نسبت به مدل های کشویی تصرف می کنند.

مزایای نصب درب بازویی چیست؟

نصب درب بازویی برای ساختمان ها مزایای متعددی به همراه دارد. برخی از مزیت های استفاده از جک برقی برای درب پارکینگ و ساختمان به بیان زیر است:

1- بهبود رفاه و آسایش ساکنان ساختمان

2- افزایش امنیت درب های ورودی و پارکینگ

3- دارای طول عمر بالا و مقاومت در مقابل عوامل آسیب زا

 

 

درب بازویی دارای چه مدل هایی است؟

درب بازویی بر اساس نوع جک پارکینگ که در ساختار آن به کار رفته دارای سه مدل مختلف است. شرح هر یک از این مدل ها به صورت زیر می باشد:

درب بازویی هیدرولیکی

درب بازویی که مجهز به جک پارکینگ هیدرولیکی است، می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف اعم از گرمای زیاد و یا سرما به خوبی فعالیت کند. ضمن این که این مدل جک برای درب هایی با وزن بالا و تعداد تردد زیاد در طول شبانه روز انتخاب مناسبی است.

 

 

درب بازویی الکترومانیکی

درب بازویی الکترومکانیکی مجهز به جک برقی است که دارای دو مدل 24 ولت و 220 ولت می باشد. مدل 24 ولت دارای قابلیت شارژ است که در زمان قطع برق بتوان از درب استفاده نمود. در مدل 220 ولت نیز از سیستم Ups استفاده می شود که باز هم امکان باز و بسته شدن درب را در زمان قطع برق فراهم می آورد. این مدل درب ها مناسب استفاده در ساختمان هایی با تردد محدود و تعداد واحد کم می باشد.

درب بازویی پنوماتیک

درب بازویی پنوماتیک برای باز و بسته کردن لنگه ها از جک های بادی کمک می گیرد. البته این مدل به دلیل مشکلات زیاد امروزه منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

نحوه سرویس کردن درب بازویی چگونه است؟

گاهی درب بازویی دچار مشکلاتی نظیر عدم باز و بسته شدن ، داغ کردن مداوم جک ها ، بروز صدای بلند در زمان باز و بسته شدن ، خرابی برد در برقی و ریموت کنترل و ... می شود. دلایل زیادی در بروز چنین مشکلاتی برای درب های بازویی وجود دارد. به طور مثال تراز نبودن لنگه های درب، برخورد ضربات شدید به جک ها و ... می توانند باعث ایجاد مشکل در نحوه عملکرد جک پارکینگ شوند. برای رفع این ایرادات ابتدا باید علت بروز حادثه را ارزیابی نمود.

 

 

چگونه می توان ایراد جک‌ درب بازویی را یافت؟

یافتن ایراد درب بازویی و رفع آن کاری تخصصی است و افراد غیر حرفه ای نمی توانند از پس آن بر آیند. با این حال بهتر است پیش از مراجعه به متخصص تا حدی از نوع مشکل پیش آمده اطمینان حاصل کنید. این کار به روند اصلاح ایراد توسط تعمیرکار نیز سرعت خواهد بخشید. از این رو در ادامه برخی از مشکلات متداول را در این نوع درب ها بیان نموده ایم:

1- بروز صدای بلند در موتور درب بازویی می تواند توسط سه عامل مختلف رخ دهد. این عوامل عبارتند از شل شدن پیچ بدنه جک ریلی ، عدم قرار گیری صحیح موتور در محفظه خود و خشک شدن بلبرینگ ها

2- داغ کردن موتور جک بازویی می تواند به دلیل ایراد در استاتورها رخ دهد.

3- کار نکردن موتور هم احتمالا از مشکلاتی نظیر قطعی سیم های داخلی نشات می گیرد.

انواع رایج خرابی درب بازویی

درب بازویی در دو حالت کلی دچار خرابی می شود. حالت اول خرابی جک بازویی بر اثر ضربه فیزیکی است و حالت دوم مربوط به ایرادات الکتریکی جک می شود. هر یک از این حالات را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

خرابی جک درب بازویی بر اثر برخورد ضربه

یکی از ایرادات متداول در درب بازویی خراب شدن جک های درب برقی بر اثر برخورد ضربه است. در چنین حالتی ممکن است موتور کار کند اما پیستون ها عمل نکنند. یا این که یکی از لنگه های درب باز و بسته شود اما لنگه دیگر هیچ حرکتی نداشته باشد. در این مواقع بهتر است به سراغ سرویس کاران موتور و جک پارکینگ بروید.

 

 

خرابی جک درب بازویی بر اثر ایراد در بخش الکترونیکی

گاهی نیز مشکلات به وجود آمده برای درب بازویی مربوط به قسمت الکترونیکی آن می شود. به طور مثال ممکن است ارتباط میان ریموت کنترل و گیرنده درب برقرار نشود ، درب باز شود اما بسته نشود و بالعکس ، چشمی درب از کار بیفتد و نتواند ورود و خروج را تشخیص دهد و یا جک ها خشک شوند و نیاز به روغن کاری پیدا کنند.

هر یک از این موارد حاکی از بروز ایراد در بخش الکترونیکی جک بازویی است. در این شرایط ابتدا باید برق ساختمان را چک کنید. اگر اطمینان یافتید که ایراد از برق ساختمان نیست ، باید برای رفع آن به سراغ تعمیرکاران سرویس کامل جک بروید.

سخن پایانی

درب بازویی یکی از محصولات کاربردی است که امروزه در ورودی ساختمان ها و پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلات مختلفی شوند که احتیاج به تعمیر و سرویس پیدا کنند. البته بهتر است حتی زمانی که درب به درستی فعالیت می کند ، طی زمان های مشخص نسبت به ارزیابی قطعات آن و سرویس های دوره ای اقدام کنید. این عمل طول عمر درب های بازویی را تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد.

برند سوپر لایف ارائه دهنده انواع جک درب بازویی با بهترین کیفیت و ساخته شده از متریال مرغوب می باشد. برای سفارش درب بازویی کافیست از محصولات فروشگاه ما دیدن کنید.

Print
1021 رتبه بندی این مطلب:
2.5
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright