اخبار و مقالات سوپر لایف

مزایا و معایب انواع موتور کرکره
فرحزادی

مزایا و معایب انواع موتور کرکره

موتور کرکره از مهم ترین قطعات کرکره محسوب می شود و نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیحش دارد. مزایا و معایب انواع موتور کرکره به شما کمک خواهد کرد که بهترین آن را شناخته و برای نصب آن اقدام کنید البته باز هم بستگی به محیط و نوع کاربردش دارد که مورد استفاده قرار می گیرد. 

بیشترین نوع موتور کرکره که توسط افراد نصاب در نظر گرفته می شود موتور ساید و توبولار است که براساس شرایط نصب می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا نسبت به مزایا و معایب هر کدام از موتور های کرکره مطلع شوید.

موتور کرکره ساید

امروزه در نصب کرکره موتور های مختلفی در نظر گرفته می شود و می توان به این نتیجه رسید که هنگام انتخاب موتور کرکره مناسب باید نهایت دقت را بکنید. موتور ساید یا موتور کناری از دیگر انواع موتور کرکره است که در سمت راست و کنار کرکره نصب می شود. 

 

بنر موتور کرکره

 

موتور ساید کرکره اغلب برای محیط هایی که رفت آمد زیادی در طول روز دارد استفاده شده و برای درب پارکینگ پاساژ ، پارکینگ عمومی ، ساختمان های تجاری و .. استفاده می شود و بهترین گزینه این نوع موتور برای کرکره است.

دلیلش هم این است که موتور کرکره ساید دارای قدرت های مختلفی است و متناسب با نیازتان میتوانید هر کدام را خواستید انتخاب کنید. برای محیط های پر تردد مسلماً باید قدرت بالایی را انتخاب کنید که در طول استفاده دچار مشکل نشود. همچنین نحوه ی تنظیم ریموت با موتور کرکره ساید به روش دیپ سوئیچ انجام می شود.

از انواع موتور ساید در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم : 

موتور بارزانته

موتور اتومات

موتور لیفت توربو

موتور SDC

مزایا و معایب انواع موتور کرکره

مزایای استفاده از موتور کرکره ساید

مزایای موتور کرکره در این مدل بسیار زیاد است که باعث شده بیشتر افراد نسبت به خرید و استفاده از این مدل تشویق شوند البته با در نظر گرفتن کاربرد و شرایط محیط باید انتخاب شود. از مزایای بسیار مهم این موتور می توان به بی صدا بودن آن اشاره کرد. این مزیت باعث شده تا در مکان های مختلف بتوان آن را نصب کرد دلیل بی سر و صدا بودن موتور کرکره در این مدل به دلیل نداشتن کاسه و فنر است که باعث می شود هیچ سر و صدایی در هنگام باز و بسته شدن تولید نشود.

همچنین از دیگر مزایای بسیار مهم دیگرش محدودیت وزنی نداشته و با قدرت بالایی که دارند می توانند کرکره را در هر اندازه و وزنی که باشد باز و بسته کنند به همین دلیل است که درب های سوله ی کارخانه که سنگین هستند را از موتور کرکره ساید استفاده می کنند تا بتوانند آن را به راحتی باز و بسته کند.

از مزایای دیگر موتور کرکره در این مدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- امکان باز و بسته کردن کرکره در هنگام قطع برق به صورت دستی

- نصب بسیار آسان

- عدم سقوط کرکره در اثر وجود نقص فنی

مزایا و معایب انواع موتور کرکره

معایب موتور ساید کرکره چیست؟

با توجه به اینکه این موتور کرکره مزایای زیادی دارد و باعث شده بسیاری از افراد نسبت به نصب آن اقدام کنند یکسری معایب هم دارد که می توان به اشغال شدن فضا اشاره کرد. برای مکان هایی که ظاهر محیط برایشان مهم است و اینکه مکان کوچکی دارند این موتور کرکره را پیشنهاد نمی کنیم چون ممکن است آن طور که شما می خواهید به نظر نرسد. 

همچنین قیمت موتور کرکره در این مدل بالاست و به همین دلیل در پروژه های کوچک از این مدل استفاده نکنید دلیل قیمت بالای آن هم مزایای زیاد موتور ساید است. 

از معایب دیگر این موتور می توان به با زو بسته شدن کرکره در مدت زمان زیاد اشاره کرد. یعنی وقتی کلید روی ریموت را می زنید مدت زمانی که کرکره باز و بسته می شود بسیار زمان بر است به همین دلیل برای افرادی که حوصله ندارند این مدل به هیچ وجه توصیه نمی شود. 

مزایا و معایب موتور کرکره توبلار 

موتور توبلار از دیگر مدل های موتور کرکره محصوب می شود که عرض و طول بسیار کمتری نسبت به قبلی دارد و برای مکان های کم تردد مورد استفاده قرار می گیرد. موتور توبلار در دو نوع کلی سبک و سنگین تولید می شود و نمونه سبک آن قدرت در بازه 30 تا 140 کیلوگرم دارد و برای مکان هایی که طول و عرض کوچکی دارد بسیار مناسب است. 

نمونه سنگین و صنعتی این نوع موتور کرکره قدرتی در حدود 140 تا 300 کیلوگرم دارد به همین دلیل برای مکان هایی که تردد بالاتر و کرکره با تیغه های بیشتری دارد مناسب است. 

مزایای موتور کرکره توبلار

اندازه ی این موتور کوچک است و به همین دلیل فضای کمتری را اشغال می کند  در نتیجه برای محیط هایی که کوچک و مکان هایی که داشتن ظاهری مناسب مد نظرشان هست مناسب است. 

همچنین قیمت مناسب این موتور کرکره توبولار از دیگر مزایای بسیار مهمش محسوب می شود همچنین در حین باز و بسته شدن کرکره سرعت بسیار خوبی دارد که نیاز نیست افراد برای باز و بسته کردن معطل شوند. 

معایب موتور توبلار : 

در کنار مزایایی که ذکر کردیم این موتور هم معایب مختص به خودش را دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

1) محدودیت وزنی در این موتور وجود دارد یعنی اینکه نمی توان از آنها برای درب هایی که خیلی سنگین هستند استفاده کرد. 

2) این موتورها در محفظه ای زیر کرکره قرار می گیرند به همین دلیل برای انجام تعمیرات موتوری به طور کل کرکره باز شود به همین دلیل زمان تعمیر بیشتر می شود. 

3) در زمان قطعی برق اگر یو پی اس نداشته باشید نمی توانید آن را با دست باز و بسته کنید. 

4) اگر گیربکس کرکره دچار نقصی شود امکان سقوط و ایجاد خسارت جانی و مالی وجود دارد. 

موتور کرکره ساید بخریم یا توبولار؟

حالا در اینجا می خواهیم بدانید موتور ساید بخریم یا توبولار؟ با توجه به مزایا و معایبی که در بالا به آن اشاره کردیم می توان گفت موتور توبولار به دلیل اینکه محدودیت وزنی دارد نمی توان برای هر پروژه ای از آن استفاده کرد ولی موتور ساید اینگونه نیست هیچ محدودیت وزنی ندارد. 

قیمت موتور ساید بیشتر از توبولار است بنابراین در موارد معمولی مثل پارکینگ منازل ، مغازه ها چندان استفاده از آن مناسب است اما موتور توبولار می تواند مناسب باشد.  بازهم تاکید می کنیم که بستگی به محیط و کاربرد مورد نظرتان دارد در این صورت می توانید یک نوع مناسب را در نظر بگیرید. 

سفارش بهترین موتور کرکره از سوپر لایف

سوپر لایف به عنوان بهترین برند توانایی ارائه موتور کرکره در کیفیت باور نکردنی را خواهد داشت. همچنین می توانید در جهت سفارش جک برقی ، جک پارکینگ در مدل ها و قدرت های متنوع از سوپر لایف اقدام کنید. 

سوپر لایف با استفاده از کیفیت اروپایی و در نظر گرفتن استاندارد ها می تواند بهترین ها را به شما ارائه دهد پس برای داشتن بهترین موتور کرکره و بهترین جک برقی به صفحه ی فروشگاه آنلاین سوپرلایف مراجعه کنید. هدف ما ارائه بهترین ها به شماست. 

Print
1503 رتبه بندی این مطلب:
2.4
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright