اخبار و مقالات سوپر لایف

از راه اندازی تا تعمیر جک پارکینگ

از راه اندازی تا تعمیر جک پارکینگ

از راه­ اندازی تا تعمیر جک پارکینگ

درب‌های اتوماتیک پارکینگ دارای قطعه‌های مختلفی هستند که مجموعه آنها در کنار هم باعث باز و بسته شدن درب برقی می‌شوند. یکی از اعضای بسیار مهم درب اتوماتیک که در انواعی از این در‌ها وجود دارد، جک بازویی است. ما در این مقاله قصد داریم از راه ­اندازی تا تعمیر جک بازویی، به بررسی آن پرداخته و با این قطعه از در‌های برقی بیشتر آشنا شویم.

مراحل نصب و تعمیر جک بازویی کار خیلی پیچیده‌ایی نیست و یک تعمیرکار به کمک اطلاعات و دفترچه درب اتوماتیک می‌تواند اینکار را انجام دهد. از جمله مواردی که می‌تواند در طی این مسیر کمک بزرگی باشد، کسب اطلاعات از وبسایت‌های معتبر است. وبسایت سوپرلایف به خوبی درباره تعمیر جک بازویی و راه‌اندازی آن صحبت کرده و به این موضوع پرداخته است.

بررسی کلی راه اندازی و تعمیر جک بازویی

1_ سعی کنید قبل از راه­اندازی و تعمیر این نوع جک پارکینگ دلفین ­ها به مشاهده و بررسی بپردازید. مثلا اینکه درب چه شکلی است و تا چه حد استحکام دارد. محل نصب جک بازویی باید تکیه‌گاه محکمی برای قرار گرفتن جک بازویی باشد. جک بازویی برای تثبیت شدن بر روی در باید بوسیله اطراف در محکم شده و دو قطعه آن محکم شوند.


۲_ به طور کامل محل قرارگیری جک را بررسی کنید و ببینید که آیا در کنار در محلی برای قرار گرفتن پایه جک بازویی قرار دارد یا خیر. معمولا در سازه‌های جدید این موضوع را هنگام ساخت درب اعمال می‌کنند. اگر نیاز به ایجاد فضا برای قرار گرفتن جک بازویی باشد، بهتر است روی دیوار این حفره را ایجاد کنید. مقدار فضایی که لازم دارید با توجه به درب و جک بازویی متفاوت است. در معمول‌ترین حالت می‌توانید از دیوار به اندازه 1 cm به داخل نفوذ کرده و فضایی با عرض و طول حدودا 20_25 ایجاد کنید.

 

از راه اندازی تا تعمیر جک پارکینگ


۳_  در این مرحله از راه اندازی تا تعمیر جک پارکینگ ببینید که درب به کدام سمت باز می‌شود و سپس قسمت عقبی جک بازویی را در حدود چهارده سانتی‌متر از لولای درب دور کرده و سپس قسمت عقبی را به بخش نگهدارنده جوش کنید. محل مناسبی را برای نصب انتخاب کنید تا زمان تعمیر جک بازویی راحت‌تر بتوان اینکار را انجام داد. حالا جک بازویی را قرار دهید و به سراغ بخش جلویی جک بازویی بروید. بعد از جاسازی جلوی جک و محکم بستن آن برای امتحان کاملا در را تا اخر باز کرده و وضعیت را بسنجید. اگر مانعی برای این‌ کار ندیدید، با همان اندازه‌گیری قبلی جوشکاری را کامل کرده و بطور کامل قسمت جلویی و عقبی جک بازویی را بوسیله پایه‌ها از یک سو به در و از سوی دیگر به دیوار متصل کنید.


۴_ پس از اینکه عملیات نصب را انجام دادید بهتر است در فاصله یک متر و نیم از سطح سیم کنترل را برای فلاشر و چشمی نصب کنید. هر چه این سیم‌ها به در نزدیکتر باشند احتیاج به استفاده از مقدار زیادی نخواهد بود. محل درستی را برای این نصب انتخاب کنید تا هنگام عبور و مرور و یا تعمیر جک بازویی با آن تماس پیدا نکرده و دچار پارگی و یا آسیب نشود. مرحله بعدی نصب فلاشر است که باید به محل نصب آن بسیار دقت کنید. زیرا اگر محل قرارگیری فلاشر در دسترس و دید کسی که می‌خواهد از در عبور کند نباشد، او متوجه باز و بسته شدن نخواهد شد. این مرحله نیز در آموزش از راه اندازی و تعمیر جک بازویی بسیار مهم است. مرحله بعد نصب چشمی است که بهتر است برای آن، فاصله حدود نیم متر را در نظر گرفته و در بالای زمین آن را قرار دهید.

 

۵_ در این مرحله از راه ‌اندازی تا تعمیر جک برقی به حالت و نحوه بستن سیم‌ها دقت کنید. در این مرحله باید سیم‌کشی کامل انجام شود. در برخی از سازه‌ها معمولا طریقه سیم‌کشی از قبل انجام شده و فقط باید آن را متصل کرد.  در صورتی که‌ چنین راهی برای سیم‌کشی وجود نداشت، خود دست بکار شده و سیم‌ها را متصل کنید. برای اینکه اینکار را انجام دهید ابتدا سراغ مدار کنترلی بروید که در کنار درب نصب کرده بودید، به بازوی عقب یک سیم با اندازه‌های سه در یک و نیم متصل کنید و اینکار را برای بازوی جلو نیز انجام دهید. سپس سیمی را از مدار کنترلی به سمت فلاشر بکشید که اندازه آن دو متر در هفتاد و پنج صدم باشد.‌ در مرحله بعد از مدار کنترلی سیمی را به هر چشمی بکشید و اندازه آن دو در دو باشد.

 

از راه اندازی تا تعمیر جک پارکینگ


۶_ تمام سیم‌ها را به مدار اصلی متصل کرده و کابل را به تمام قسمت‌ها اعم از فلاشر و ... متصل کنید. اتصال جریان برق را راه بیاندازید و با تنظیمات برد و مدار کنترل زمان باز و بسته شدن، تنظیمات چشمی، تنظیمات فلاشر و ریموت کنترل را انجام دهید و سرعت کارکرد بازوها را نیز کنترل کنید. همه این تنظیمات بستگی به نوع درب ورودی و جک بازویی دارد و باید مطابق با آن این تنظیمات را انجام دهید. در پایان کار برای اینکه بعد از جوش دادن پایه‌ها مشکلی ایجاد نشود، ان را با گچ و مواد ساختمانی روی دیوار محکم کنید.

تعمیر جک بازویی

گاهی اتفاق می افتد که جک بازویی پارکینگ بر آسیب یا می‌شکند یا سایر بخش‌های آن دچار اختلال می‌شوند. در هنگام بروز اینگونه موارد بهتر است شما دخالتی نکنید و با تعمیرکار تماس بگیرید. اگر شکستگی اتفاق افتاده باشد، پس قطع برق می‌توانید دوباره آن را جوش دهید. در اثر ضربه باید بازو از محل اصلی جدا شود و مشکل حل شود. اگر مدار اصلی آسیب دید، جریان برق را قطع کنید و سپس آن را تعویض کنید.

گاهی ممکن است بدون وجود هیچ دلیلی کار بازو متوقف شود. احتمالا ریموت در برقی خراب شده یا داده‌های آن پاک شده‌اند که باید آن را بازنشانی کنید.

 

سخن پایانی

بهتر است از راه‌اندازی تا تعمیر جک بازویی حتما با یک تکنسین تماس بگیرید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سوپرلایف نیز مراجعه کرده و از اطلاعات آن در زمینه ­ی جک­های بازویی و تعمیر آن بیشتر آشنا شده و اطلاعات جامع و کاملی را در باب این موضوع کسب نمایید.

Print
736 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright