اخبار و مقالات سوپر لایف

بهترین در برقی
بی پروا

بهترین در برقی

قطعا تا به حال دیده اید که وقتی از خیابان یا کوچه ای عبور می کنید ، پس از خارج شدن خودرویی از پارکینگ ، درب پارکینگ به طور خودکار بسته می شود. امروزه اکثر ساختمان ها به خصوص ساختمان های نوساز دارای درب های برقی هستند و این نوع بهترین در برقی پارکینگ ها بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

برای این که بتوان بیشتر با درب برقی آشنا شد نیاز است از ساختار کلی درب برقی آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم پی ببریم که آيا این درب ها کاربردی هستند و می توانند نیاز های ما را برطرف کنند یا خیر؟ فروشگاه سوپرلایف از جمله مراکز معتبر فروش جک های برقی و درب های برقی می باشد که با خیال راحت می توانید خرید تمامی محصولات مورد نیاز خود را از طریق این مجموعه انجام دهید. در ادامه ما ساختار کلی درب برقی را توضیح خواهیم داد.

ساختار کاملا دربازکن برقی به چه صورت است؟

درب های برقی از تجهیزات و وسایل مختلفی ساخته شده اند که هر کدام یک ویژگی منحصر به فرد دارند و باعث راحت تر شدن زندگی مردم می شوند. در بازار درب های برقی متفاوتی وجود دارد که قطعات استفاده شده در آن ها با یک دیگر فرق دارد.

دلیل تفاوت آن ها این است که تمامی درب های برقی برای همه ی ساختمان ها مناسب نیستند و برخی ساختمان به درب های بزرگ و برخی کوچک تر نیاز دارد. در ادامه ی مقاله ما می خواهیم به رایج ترین ساختار کلی درب برقی که در تمامی آن ها استفاده شده است اشاره کنیم. اگر دوست دارید با این ساختار آشنا شوید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

ساختار کلی درب برقی

 

استاتور (سیم پیچ)

استاتور جک پارکینگ بازویی ماکسیمم 300 قسمت ثابت موتور است. استاتور از چندین لایه فلزی ساخته شده است که به شکل استوانه توخالی به هم متصل شده اند. شیارهایی روی ورق ها وجود دارد و سیم پیچ ها در داخل این شیار ها تعبیه شده اند و محل قرار گیری سیم پیچ ها هستند. وظیفه استاتور ایجاد میدان مغناطیسی و پشتیبانی مکانیکی موتور است. استاتور موتور شامل یک هسته ، یک سیم پیچ و یک قاب است.

سیم پیچ استاتور در هسته استاتور تعبیه شده است و نیروی الکترومغناطیسی ناشی از ایجاد جریان را از طریق هسته استاتور برای دستیابی به تبدیل انرژی ایجاد می کند. استاتور از چند قطعه ی نازک آلومینیومی یا آهن سبک ساخته شده است. یک سیلندر توخالی شکل نیز به شیارهای این استاتور ها متصل شده است و پیچ های سیم روکش دار در این شیارها تعبیه شده است.

هر گروه از پیچ ها با هسته ای که اطراف آن را تشکیل می دهد یک آهنربا (با دو پل) برای کار با قدرت AC ایجاد می کند. تعداد قطب های موتور القایی AC بستگی به اتصال داخلی سیم پیچ های استاتور دارد. همیشه سیم پیچ های استاتور به منبع تغذیه وصل هستند. آنها به گونه ای به هم متصل شده اند که منبع تغذیه AC یک میدان مغناطیسی دوار ایجاد می کند.

مدار کنترل

از دیگر ساختار کلی درب برقی می توان به مدار کنترل اشاره کرد. قسمت مرکزی هر درب برقی مدار کنترل آن است، جایی که تمام سیم کشی ، لوازم جانبی الکترونیکی و برنامه نویسی و پیکربندی دستگاه انجام شده است. در داخل مدار کنترل معمولاً چندین سوکت (پورت اتصال سیم) وجود دارد که هر سوکت مربوط به قسمتی از مکانیزم دستگاه است. به عنوان مثال، معمولاً برای هر بازو یک سوکت وجود دارد که معمولاً به رنگ سبز است.

برنامه ریزی هر مدار کنترل بسته به نوع و مارک و حتی ولتاژ کار متفاوت است و باید مطابق استاندارد و بروشور (دستورالعمل) با آن مدار تنظیم و برنامه ریزی شود. یکی دیگر از عملکردهای مدار کنترل اتصال سیستم گیرنده و کنترل از راه دور است. همانطور که می دانید برای ذخیره و اصطلاحاً رمزگذاری هر کنترل از راه دور که در داخل مدار فرمان اصلی نصب و متصل شده است ، به یک مدار گیرنده رادیویی نیاز داریم.

پیشنهاد برای مطالعه:

معیارهای انتخاب بهترین برند در برقی چیست؟

برای داشتن بهترین در برقی چه مدلی و چه جنسی؟

 

ساختار کلی درب برقی

 

درام و کابل

این قطعات در بالای درب از هر دو طرف نصب شده اند. هنگامی که فنر پیچشی منقبض یا باز می شود هر دو درام شروع به چرخیدن می کنند. کابل ها در اطراف درام پیچیده شده اند ، بنابراین با باز و بسته شدن فنر پیچشی ، آن ها نیز باز و پیچ می شوند تا درب به آرامی بالا و پایین شود.

سنسور حرکت معکوس بهترین در برقی

این یک سنسور ایمنی است که اجسام نزدیک را تشخیص می دهد. اگر هنگام بسته شدن درب جسمی نزدیک به درب باشد سنسور سریعا فرمان حرکت معکوس را صادر می کند. یعنی از بسته شدن درب جلوگیری می کند.

شاتر برقی یا مرکز کنترل گیرنده

این قسمت معمولاً در یک جعبه محافظ قرار می گیرد. در این قسمت مدار گیرنده فرمان از راه دور قرار گرفته است که به تلفن همراه وصل است و اعمال فرمان به موتور برای بالا و پایین رفتن کرکره ها وظیفه مدار کنترل در این قسمت است.

موتور کرکره برقی بهترین در برقی

موتور در بالای درب قرار دارد و تمام قسمت های متحرک کرکره شما با استفاده از موتور حرکت می کند. موتور دارای سیستم ایمنی است و می توان گفت از اصلی ترین بخش ساختار کلی درب برقی به شمار می رود.

اصلی ترین کاربرد ها و مزایای بهترین در برقی:

1- درب های خودکار اماکن بهداشتی مانند درهای برقی آزمایشگاه ها و درهای برقی اتاقهای عمل

2- افزایش سرعت کار و جایگزینی مناسب نیروی انسانی مانند درهای اتوماتیک اماکن صنعتی

3- درب های برقی اماکن عمومی و زندگی مانند درب های پارکینگ ساختمان ها، درهای اتوماتیک بیمارستان ها و ….

سخن آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را با ساختار درب برقی آشنا کنیم تا شما هنگام تصمیم گیری بدانید به چه نوع دربی احتیاج دارید. اگر قصد خرید بهترین در برقی را دارید حتما به قیمت آن توجه کنید. مجموعه ی سوپرلایف انواع درب های برقی را با مناسب ترین قیمت و گارانتی طولانی مدت به مشتریان عزیز خود می فروشد. اگر قصد خرید درب های برقی را دارید مطمئن باشید مجموعه ی ما بهترین انتخاب است. برای برقراری ارتباط با ما می توانید با مشاوران مجموعه تماس حاصل نمایید.

Print
469 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright