اخبار و مقالات سوپر لایف

بهترین ساختار جک پارکنیگ
بی پروا

بهترین ساختار جک پارکنیگ

ساختار جک پارکنیگ

سالیان درازی است که درب های معمولی پارکینگ جای خود را به درب های اتوماتیک و یا درب های مجهز به جک های اتوماتیک داده اند . استفاده از این جک ها برای درب پارکینگ در ایران هم همچون سایر کشور ها پرطرفدار گشته است به نحوی که ایران یکی از کشور های اصلی در واردات جک از کشور های مختلف و یا تولید کننده ی آن شده است .

ساختار جک پارکینگ شامل چندین بخش مجزا می باشد که موضوع بحث این مقاله است . پس اگر به این موضوع ها علاقه دارید و یا می خواهید اطلاعات بیش تری در خصوص ساختار جک پارکینگ به دست آورید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید .

جک پارکینگ چیست ؟

جک های پارکینگ از جمله تجهیزات پیشرفته ای می باشند که بر تمامی درب ها قابل نصب هستند و عمل باز و بسته کردن درب را از راه دور برای شما انجام می دهند . این عمل توسط ریموت ها و کنترل ها انجام می پذیرد و با این کار دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو برای باز و بسته کردن درب وجود ندارد . به همین دلیل است که استفاده از آن ها روز به روز افزایش می یابد .

انواع جک های درب پارکینگ :

قبل از دانستن ساختار جک پارکینگ بهتر است با انواع آن آشنا شویم چون ساختار انواع جک ها متفاوت است .

1- جک های بازویی : از متداول ترین و رایج ترین نمونه های جک پارکینگ هستند که اغلب برای درب ویلاها و ساختمان های مسکونی استفاده می شوند . جک های بازویی قابلیت نصب بر روی درب های کشویی و دو لنگه را دارند و می توانند درب ها را تا 90 درجه باز نمایند .

 

 

2- جک های پنوماتیکی : از قدیمی ترین نمونه های جک پارکینگ می باشد که هر لنگه از این جک تنها تحمل وزن 250 کیلوگرم را دارد پس جزء جک های کم قدرت به حساب می آیند . نکته ای آن ها را از سایر جک ها متمایز می نماید این است که برای باز و بسته کردن درب از موتور استفاده نمی کنند و به همین دلیل است که هیچ صدایی در هنگام کارکردن آن تولید نمی شود . هر از مدتی ممکن است باد این جک ها تمام گردد که باید آن را شارژ نمایید . اجزای اصلی جک های پنوماتیکی شامل قفل بادی ، سه راهی ، بازو های جک ، کمپرسور هوا و شیر پنوماتیکی جک می باشد .

3- جک الکترو مکانیکی پارکینگ : این جک ها تحمل وزن های 100 تا 500 کیلوگرم را دارند و عمل باز و بسته کردن درب را به وسیله ی گیربکس و چرخدنده ی تعبیه شده در ساختار آن انجام می دهند . اغلب از این جک ها برای مکان های کم تردد هم چون منازل مسکونی استفاده می گردد . طول عمر آن ها تا 10 سال هم می رسد .

4- جک های هیدرولیکی :  جک پارکینگ چپ ماکسیم 300 ها نسبت به به نمونه های الکترومکانیکی قیمت بالاتری دارند و بر خلاف آن ها طول عمر بیش تری نیز دارند . دلیل قیمت بالاتر آن ها این است که تحمل وزن های سنگین تر درب را دارند و در مکان های پر رفت و آمد و پارکینگ های عمومی قابل استفاده هستند . طول عمر این محصولات تا 15 سال و یا بیش تر هم می رسد .

جک پارکینگ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

دانستن اطلاعات بیش تر در خصوص ساختار جک پارکینگ به شما کمک می نماید تا با عملکرد آن بیش تر آشنا شوید . البته نکته ی قابل توجه این است که جک ها با توجه مدل خود دارای ساختار متفاوتی می باشند . ساختار جک پارکینگ شامل چند بخش اصلی می باشد که در بین تمامی جک ها یکسان است و در زیر به توضیح مختصری از کارکرد و ویژگی های هر یک می پردازیم :

1- چشمی های جک : سنسور هایی بسیار حساس هستند که در دو طرف درب نصب می شوند . وظیفه ی این سنسور ها این است که اگر شیء یا فردی از جلوی آن رد شد به جک دستور توقف حرکت را بدهد . با این کار احتمال برخورد و ایجاد خسارت به افراد و خودروی شما کاهش می یابد. برای بهتر کار کردن این سنسور ها بهتر است هر از مدتی آن ها را تمیز کنید تا کارایی آن ها پایین نیاید .

2- کنترل های جک : از دیگر اجزای جک پارکینگ می باشد که دستورات اعلام شده از مرکز فرمان را به جک ها منتقل می کند . این ریموت ها به قدری قوی هستند که از فاصله ی زیاد هم به خوبی کار می کنند . اگر پس از مدتی عملکرد این ریموت ها کم شد باتری های آن را عوض نمایید.

بهترین برند جک پارکینگ کدام است؟

 

 

3- فلاشر : نوعی چراغ چشمک زن است که بر بالای درب نصب می گردد . زمانی که جک به طور صحیح عمل باز و بسته کردن درب را انجام می دهد این فلاشر ها شروع به چشمک زدن می نمایند تا زمانی که دو لنگه ی درب به طور کامل بسته شود . بهتر است در تابستان ها این فلاشر ها را به وسیله ی یک سایبان کوچک بپوشانید .

4- مرکز فرمان جک : اصلی ترین بخش جک پارکینگ است که همان طور که از نام آن پیداست دستورات لازم برای باز و بسته شدن درب را به بخش های دیگر جک می دهد .

5- موتور های جک : یکی از مهم ترین بخش ساختار جک پارکینگ می باشد که وظیفه ی تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی و حرکتی را دارد . بیش ترین قسمت پول پرداختی برای جک ها مربوط به موتور های آن است .

سخن نهایی:

امروزه استفاده از جک ها برای درب های پارکینگ بسیار رواج یافته است . به همین دلیل دانستن اطلاعات بیش تر درباره ی ساختار جک پارکینگ می تواند بسیار جذاب باشد . گفتیم که ساختار این جک ها با توجه به نوع جک می تواند متفاوت باشد اما همه ی آن ها از چند بخش اصلی و مشترک تشکیل شده اند .

در این مقاله شما را با انواع جک های درب پارکینگی و ساختار آن ها آشنا کردیم و از ویژگی ها و عملکرد هر یک سخن گفتیم .

Print
730 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright