اخبار و مقالات سوپر لایف

تاثیرات درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا
بی پروا

تاثیرات درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

تاثیرات مختلف درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را می دانید؟  درب برقی همان طور که از نامش مشخص است بدون دخالت دست و به کمک نیروی الکتریکی به طور خودکار باز و بسته می شود. این ویژگی سبب شده تا استفاده از این گونه درب ها در دوران فراگیری ویروس کرونا به جهت پیشگیری از انتقال گسترده آن افزایش یابد.

در مقاله پیش رو هدف ما بررسی تاثیرات استفاده از درب برقی در کنترل شیوع بیماری کرونا می باشد.

درب برقی چیست؟

زمانی که از در برقی صحبت می کنیم ، منظور ما همان درهای متحرکی است که به وسیله نیروی موتور الکتریکی باز و بسته می شوند. جهت فرمان دادن به این درها می توان از ریموت کنترل از راه دور و یا از حسگرهای حرکتی استفاده نمود.

در حال حاضر در برقی در مدل های مختلفی از جمله درب برقی شیشه ای، درب برقی پارکینگ و درب برقی کرکره ای طراحی و تولید می‌شود.

 

تاثیرات درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا

 

مزایا و ویژگی های استفاده از درب برقی

بهترین درب برقی که در زمره تکنولوژی های نسبتاً مدرن می باشد ، در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از صاحبان ساختمان ها و مراکز عمومی همچون فروشگاه ها ، کتابخانه ها ، نمایشگاه ها و ... شده است. در ادامه برخی از مزایا و قابلیت های مهم استفاده از درب های برقی را با هم بررسی خواهیم نمود:

- ایجاد امنیت بالا جهت پیشگیری از ورود سارقان

- حذف آلودگی صوتی و صداهای ناشی از باز و بسته شدن درها

- تاثیر بالا در زیباسازی نمای بیرونی ساختمان و کمک به نور گیری بهتر در طول روز

- حفظ و ذخیره سازی انرژی از جمله انرژی های الکتریکی، شیمیایی و ...

- افزایش طول عمر سیستم های تهویه در اماکن عمومی

- باز ماندن درب اتوماتیک های ورودی در طولانی مدت

- موثر در کاهش ورود گرد و غبار به درون محوطه به سبب بسته شدن سریع درب برقی

- پیشگیری از لمس دستگیره ها توسط افراد مختلف و کمک به کاهش شیوع بیماری های ویروسی از جمله کرونا ویروس

 

تاثیرات درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا - در برقی

 

در اتوماتیک دارای چه مدل هایی می باشد؟

در اتوماتیک دارای مدل های متعددی است که بر اساس ساختار و نحوه کارکرد در گروه های مختلف قرار می گیرد. این درها مناسب استفاده در ساختمان های مختلف اعم از مراکز مسکونی ، تجاری و اداری می باشد. این مدل ها را در ادامه به طور مختصر معرفی خواهیم نمود.

- درب‌ برقی کشویی: این مدل درها به صورت تکی و یا دوطرفه طراحی می شوند.

- درب‌ برقی شیشه‌ای لولایی: نحوه بازه شدن آن ها همچون درهای معمولی می باشد. تنها تفاوت در این است که به طور اتوماتیک در به روی شما باز می شود.

- درب‌ برقی چرخشی: امکان جابجایی همزمان چند نفر توسط این درها وجود دارد. در برقی چرخشی از قدیمی ترین درهای قابل استفاده در فضاهای عمومی به خصوص در هتل هاست که امروزه مجهز به مکانیسم اتوماتیک شده‌اند.

- درب‌ برقی تاشو: اگر فضای ورودی شما کوچک است، می‌توانید از این مدل درهای تاشو استفاده کنید. نحوه عملکرد این مدل درب برقی به این صورت است که به محض باز شدن همچون بادبزن به طور اتوماتیک جمع می شود.

درب‌ برقی کروی یا دایره ای: زیبایی این مدل در های برقی موجب می شود که از آن برای ایجاد فضایی جذاب و زیبا در ورودی ساختمان ها استفاده شود.

سهم درب برقی در پیشگیری از ویروس کرونا 

ویروس کرونا در مراکز عمومی ای که در طی روز شاهد رفت و آمد گسترده مردم می باشد، می ‌تواند به صورت فراوانی حضور داشته باشد. دستگیره در این مراکز در طی یک شبانه روز چندین بار توسط افراد مختلف لمس می‌شود. اگر یک نفر از این افراد ناقل ویروس کرونا باشد، صدها نفر پس از لمس کردن این دستگیره ممکن است به بیماری مبتلا شوند.

استفاده از درب برقی اتوماتیک با حذف نیاز دست برای باز و بسته کردن درب این احتمال را به حداقل ممکن می‌رساند. به طور مثال زمانی که شما قصد ورود به یک مکان عمومی همچون بیمارستان را داشته باشید، به راحتی می‌توانید بدون لمس در وارد ساختمان شوید. در نتیجه در تماس مستقیم با ویروس های رخنه کرده بر روی درهای ورودی نخواهید بود.

 

تاثیرات درب برقی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا - در اتوماتیک

 

نکات قابل توجه در زمان خرید درب برقی در راستای پیشگیری از کرونا

همه گیری کرونا ویروس در سطح جهانی طی سال اخیر خسارات جبران ناپذیری بر بدنه اجتماعی و اقتصادی تمام جوامع وارد ساخت. اما راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به نابودی این بیماری وجود دارد. از جمله این راهکارها می‌توان به کاهش میزان تماس با سطوح در اماکن عمومی سطح شهر اشاره کرد. نصب درب برقی اتوماتیک در مراکز عمومی یکی از روش های کاهش سطح تماس با سطوح مختلف در سطح شهر است. این درب ها موجب حذف تماس دست با دستگیره درب های ورودی در ساختمان ها می شوند. 

درب برقی را می توان در ساختمان های مختلف اعم از هتل ها، رستوران ها، مراکز اداری، دفاتر کار، سازمان های دولتی و مراکز تجاری همچون پاساژها، فروشگاه ها، نمایشگاه ها، کتابخانه ها و ... به کار گرفت. اما نکاتی وجود دارد که در زمان خرید و انتخاب این درب های اتوماتیک لازم است مورد توجه قرار دهید. در ادامه برخی از فاکتور های مهم را بیان می کنیم:

- شاید اولین و مهم ترین معیار در زمان خرید درب برقی را بتوان میزان بودجه مورد نظر دانست. در واقع این بودجه شماست که تعیین می کند چه مدل دری و با چه امکانات و قابلیت هایی می توانید برای ساختمان مورد نظرتان تهیه کنید.

- کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت و تولید در برقی یکی دیگر از فاکتورها و معیارهای تاثیرگذار در انتخاب خریداران است.

- نوع ساختمان مورد نظر و میزان عبور و مرور در طی شبانه روز در این ساختمان، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید درب برقی است. در واقع اگر ساختمان شما دارای تردد کم می باشد، می توانید از مدل‌های ارزانتر و مقرون به صرفه تر برای کاربری مورد نظر خود استفاده کنید. اما در ساختمان هایی با تردد بالا بهتر است از مدل های با کیفیتی استفاده کنید که اطمینان یابید در طول زمان عمر کافی و مقاومت مناسب را داشته باشند.

- برند سازنده درب برقی نیز می تواند در زمره فاکتورهای موثر در انتخاب خریداران باشد. اگر از تولید کنندگان معتبر و با سابقه در حوزه طراحی و عرضه درهای برقی و اتوماتیک محصولی خریداری کنید، این اطمینان را خواهید یافت که تا پایان زمان گارانتی می توانید از خدمات پس از فروش این مجموعه ها کمک بگیرید و از هزینه های آتی خود تا حد زیادی بکاهید.

خرید بهترین در برقی از برند معتبر سوپرلایف

برای خرید درب برقی در کیفیت بالا می توانید با شرکت متین گذر در ارتباط باشید. شرکت ما محصولات خود را با برند سوپر لایف در بازار می فروشد! برای دیدن فروشگاه آنلاین سوپرلایف کافیست بر روی لینک کلیک کنید و محصول موردنظر خود را در کیفیت بالا از بهترین برند در برقی خریداری کنید.

Print
576 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright