اخبار و مقالات سوپر لایف

جک ریلی پارکینگ انتخابی مطمئن و ایده آل برای پارکینگ شما!
فرحزادی

جک ریلی پارکینگ انتخابی مطمئن و ایده آل برای پارکینگ شما!

هدف انسان ها از گذشته تا به امروز طراحی و تولید سیستم های هوشمند برای افزایش سطح رفاه و راحتی در زندگی بوده است. پیشرفت تکنولوژی سبب بهبود سیستم های هوشمند و در نهایت ساده تر ساختن زندگی می شود. از این رو مهندسان زیادی در تمام دنیا می کوشند از تکنولوژی از راستای بهبود شرایط جامعه بهره ببرند. امروزه درب اتوماتیک نیز از تکنولوژی استفاده کرده و مجهز به سیستم های اتوماتیک و قابل کنترل از راه دور شده اند. جک ریلی درب یکی از این سیستم هاست که امکان حرکت درب را به صورت خودکار و تنها با فرمان دادن فراهم آورده است.

در این مقاله به معرفی فناوری جک ریلی پارکینگ پرداخته و ابعاد بیشتری از آن را برای شما بازگو می کنیم.

معرفی جک ریلی پارکینگ

حتما با درب هایی که به صورت کشویی و به طرفین باز و بست می شوند، مواجه شده اید. این درب ها به جک ریلی مجهز هستند و به کمک آن می توانند در راستای افق حرکت کنند. در واقع نحوه حرکت آن ها مشابه پنجره های کشویی است با این تفاوت که این بار جک ها به میان آمده و می توانند حرکتی روان و نرم را ایجاد کنند. لازم به ذکر است برخی این جک ها را با نام جک کشویی نیز می شناسند.

کاربرد های جک ریلی در برقی چیست؟

جک ریلی در برقی کاربردهای مختلفی دارد. به طور مثال می توان از آن در پارکینگ مجتمع های مسکونی، انبارها، ساختمان های اداری و تجاری، کارخانه و ... استفاده نمود. اما نکته ای که در مورد آن بسیار حائز اهمیت است، مربوط به فضا و شرایط پارکینگ می باشد. در واقع در پارکینگ هایی که فضای کافی برای حرکت لنگه های درب به صورت عقب و جلو وجود نداشته، اما دیوار کنار ورودی به اندازه لنگه های درب فضا دارد، بهترین انتخاب جک برقی ریلی یا کشویی می باشد. به این ترتیب درب به صورت افقی و در جهتی که فضای کافی برای حرکت وجود دارد، باز و بسته خواهد شد.

جک ریلی پارکینگ انتخابی مطمئن

مکانیزم عملکرد در جک ریلی پارکینگی چگونه است؟

همان طور که گفتیم جک ریلی پارکینگی قابلیت حرکت در راستای افق را دارد. به همین دلیل از موتور های مخصوص برای این حرکت بهره می برد. این موتورها معمولا به کمک دنده شانه ای به جک درب کشویی متصل شده و امکان حرکت آن را به طرفین فراهم می کنند. این موتور ها همانند مدل های مورد استفاده در جک بازویی، قابلیت تنظیم سرعت حرکت و کاهش دور موتور در انتهای مسیر را دارند.

سیستم جک ریلی بر پایه چرخ دنده است. از این رو باید به طور مرتب و در فواصل زمانی کوتاه، چرخ دنده های آن را تمیز نموده و روان کاری کنید. برای این کار بهترین انتخاب گریس است. این عمل علاوه بر بهبود عملکرد درب و نرم شدن حرکت آن، موجب افزایش طول عمر جک نیز می شود.

نکته ای که در استفاده از این جک های ریلی باید در نظر داشته باشید، حساسیت مدار درب های کشویی نسبت به نوسانات برق می باشد. به همین سبب باید از محافظ برق حرفه ای و قدرتمندی برای پیشگیری از اختلال نوسانات برق در مدار استفاده نمایید.  

مزایا و معایب استفاده از جک ریلی چیست؟

در باب مزایا نصب جک ریلی بر روی درب پارکینگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- امنیت در درب های ریلی بالاتر از درب های کرکره ای است.

- سر و صدای حاصل از حرکت درب های کشویی بسیار کمتر از مدل های مشابه است. به خصوص اگر از موتورهای باکیفیت و معتبر در سیستم آن ها استفاده شود.

- جک ریلی قابلیت اتصال به سیستم اتوماتیک را دارد. به همین دلیل دیگر نیازی به دخالت مستقیم انسان برای باز و بسته کردن آن نخواهید داشت.

- نصب جک های کشویی برای درب پارکینگ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

- در سیستم درب های ریلی می توان از تمام فضای ورودی برای تردد بهره گرفت.

- جک های کشویی را می توان در پارکینگ های مسقف و یا رو باز استفاده نمود و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

- زیبایی و طراحی شکیل هم از دیگر مزیت هایی است که در درب های ریلی شاهد آن خواهید بود.

معایبی که هنگام استفاده از جک ریلی تجربه خواهید نمود، عبارتند از:

- جک های کشویی قابل استفاده در پارکینگ های کم عرض و کوچک نیست.

- برای نصب این جک ها باید فضای کافی جهت حرکت درب در یکی از طرفین ورودی وجود داشته باشد.

- وجود مانع بر سر راه درب کشویی مانع از حرکت آن خواهد شد.

نحوه نصب جک ریلی چگونه است؟

نصب جک ریلی کاری تخصصی است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. بنابراین امکان نصب آن توسط افراد عادی وجود ندارد. برای این که بتوانید بهترین عملکرد را در درب کشویی خود شاهد باشید، بهتر است از نصابان حرفه ای کمک بگیرید. زیرا آن ها به خوبی با قطعات این مدل درب ها آشنایی داشته و می توانند تنظیمات آن را در بهترین حالت قرار دهند. به این ترتیب درب کشویی در زمان باز و بسته شدن حرکتی نرم و روان خواهد داشت.

جک ریلی پارکینگ انتخابی مطمئن

سفارش بهترین جک پارکینگ با کیفیت بالا

درب های پارکینگی مجهز به جک ریلی قابلیت باز و بست شدن به صورت اتوماتیک را دارند. از این رو نصب آن ها در مکان هایی پر تردد و شلوغ انتخابی ایده آل و کاربردی است. علاوه بر این توان تحمل این جک ها در مقابل فشار وزن بالای درب، امکان استفاده از آن را در مجتمع هایی با درب های سنگین وزن و ورودی های عریض فرهم آورده است. به این ترتیب می توان از جک های کشویی در ساختمان هایی با کاربری های مختلف و ورودی هایی با ابعاد مختلف به کار گرفت.

امنیت بالا در جک های ریلی، جک بازویی نیز دلیل دیگری است که بر محبوبیت روز افزون آن ها در شهر ها صحه گذاشته است. این درب ها بسیار ایمن بوده و احتمال آسیب زدنشان به افراد یا اموال بسیار پایین است. از این رو انتخابی مقرون به صرفه و ایده آل هستند. در کنار این ها مواردی نظیر زیبایی درب های کشویی، صدای بسیار کم در زمان باز و بست شدن، حرکت نرم و روان و ... نیز دلیلی بر کیفیت بالایی این جک ها و کارآمد بودنشان می باشد. 

جهت سفارش بهترین جک در مدل های متنوع می توانید بهترین برند جک پارکینگ را انتخاب کنید تا بتوانید در طولانی مدت و تضمین کیفیت بالا از آن استفاده کنید. شرکت سوپرلایف به عنوان بهترین برند تولید کننده انواع جک برقی شناخته شده است که می توانید با اطمینان خاطر و بدون ریسک خرید به صفحه محصولات مراجعه کرده و هر کدام از جک های برقی که می خواهید را سفارش دهید. 

Print
682 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright