اخبار و مقالات سوپر لایف

همه چیز در رابطه با موتور کرکره ساید صنعتی
فرحزادی

همه چیز در رابطه با موتور کرکره ساید صنعتی

همه چیز در رابطه با موتور ساید صنعتی !

درب های اتوماتیک برای باز و بست شدن نیاز به یک موتور الکتریکی دارند. در حال حاضر دو نوع موتور برای حرکت دادن درب برقی استفاده می شود که به نام های موتور ساید و توبولار معروف هستند. در مقاله پیش رو اختصاصا در رابطه با موتورهای ساید صنعتی و کاربرد آن برای درب های سنگین وزن صحبت خواهیم نمود.

تعریف موتور ساید کرکره

موتور کرکره ساید در واقع همان موتور الکتریکی است که برای حرکت دادن درب پارکینگ های سنگین و کرکره های برقی در مراکز صنعتی، تجاری و مجتمع های مسکونی بزرگ استفاده می شود. این موتور ها از فناوری غیر بالانس (Unbalance) بهره می برند و به همین دلیل طول عمر بیشتر و کارکرد راحت تری نسبت به سیستم های بالانس دارند. عدم وجود فنر و کاسه فنر در بخش اجزای داخلی موتور side نیز یکی دیگر از دلالیل کارآمد بودن آن ها است. زیرا دیگر نگرانی بابت شکستن فنر و کاسه فنر وجود نداشته و استفاده از آن بدون دردسر خواهد بود.

مزیت دیگری که موتور ساید به همراه دارد ، وجود سیستم جرثقیل زنجیری و خلاص کن است که از آن ها در زمان قطع برق می توان برای حرکت درب کمک گرفت. عدم وجود فنر و کاسه فنر در سیستم غیر بالانس این موتورها مانع از ایجاد نیروی مخالف هنگام خلاص کردن درب شده و حرکت دادن آن راحت است. در نتیجه موتور و اجزای آن دچار آسیب نمی شوند. موتور کرکره ساید در دو مدل معمولی تک فاز و صنعتی سه فاز طراحی و تولید می شود.

همه چیز در رابطه با موتور کرکره ساید

موتور ساید صنعتی در چه مواردی کاربرد دارد؟

استفاده از موتور ساید معمولی برای درب های سنگین وزن انتخاب اشتباهی است. زیرا زمانی که درب اتوماتیک از 800 کیلوگرم بیشتر وزن داشته باشد، راندمان موتور کاهش یافته و احتمال آسیب دیدن آن هم بالا می رود. در این مواقع بهترین انتخاب موتور ساید صنعتی از نوع سه فاز است. این موتور ها قدرت زیادی داشته و هنگام حرکت دادن درب های سنگین طول عمر بالایی دارند.

برخی از مدل های موتور ساید صنعتی مجهز به سیستم پاراشوت نیز هستند. این سیستم بیشتر در کرکره برقی  کاربرد دارد. به کمک سیستم پاراشوت اگر برق قطع شود یا موتور به هر دلیلی دچار مشکل شود، از سقوط کرکره به سمت پایین جلوگیری می گردد. در نتیجه ایمنی درب بیشتر بوده و احتمال بروز خسارات جبران ناپذیر به حداقل می رسد.

مزایای استفاده از موتور ساید صنعتی چیست؟

- ابعاد و ضخامت صفحه پلیت در این موتورها بزرگتر از مدل های تک فاز بوده و معادل 60 سانتی متر است.

- سیستم پاراشوت جایگزین بلبرینگ در موتور ساید صنعتی شده است.

- قدرت بالایی داشته و می تواند درب ها و کرکره های سنگین وزن را به راحتی حرکت دهد.

- هنگام کارکردن صدای بسیار کمی تولید می کند.

- نصب و تعمیر موتور کرکره به راحتی و بدون نیاز به پایین آوردن کرکره و بستن مسیر ورودی انجام می شود.

- مجهز به زنجیر خلاص کن بوده و در زمان قطع برق مشکلی نخواهید داشت.

معرفی انواع موتور ساید صنعتی سه فاز

موتورهای ساید صنعتی در مدل های 800، 1000 و 1500 کیلوگرم تولید می شوند. این موتورها از برق سه فاز نیروی خود را تامین نموده و قدرت زیادی دارند. ساخت مدارات الکتریکی آن (برد فرمان) و بخش های مکانیکی نظیر گیربکس آن مطابق با استانداردهای صنعتی انجام شده و جهت کار در شرایط پر فشار و دمای بالا طراحی گردیده اند. موتور side سه فاز مناسب جهت نصب در فروشگ ها، پارکینگ های پرتردد، انبارهای بزرگ و کارخانجات می باشد.

در ادامه به معرفی موتور کرکره ساید صنعتی در وزن های 800، 1000 و 1500 کیلوگرم خواهیم پرداخت.

پیشنهاد برای مطالعه:

نکات مهم در خرید موتور کرکره

مشخصات موتور ساید صنعتی 800 کیلوگرم

موتور ساید صنعتی 800 کیلوگرم، مناسب استفاده برای کرکره هایی با وزن حداکثر 800 کیلو و ارتفاع 9 متر می باشد. این موتور می تواند حداکثر سرعتی معادل 6.5 دور در دقیقه را با گشتاور 650 نیوتن متر ایجاد کند. قطر شافت مناسب برای آن 160 میلی متر است. این موتور صنعتی در دسته موتورهای الکتریکی بسیار پر قدرت قرار می گیرد.

همه چیز در رابطه با موتور کرکره ساید

مشخصات موتور ساید صنعتی 1000 کیلوگرم

موتور ساید صنعتی 1000 گرم دارای توان 700 وات و گشتاور 800 نیوتن متر است. این موتور پر قدرت الکتریکی ابعادی در اندازه 6 اینچ دارد که از ویژگی های آن می توان به وزن کم، نصب راحت و عملکرد کاملا کم صدا اشاره نمود.

موتور ساید 1000 کیلوگرم مجهز به سیستم کنترل دمایی است و زمانی که دمای موتور کرکره  از حد مشخصی بالاتر رود، عملکرد آن به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد. این امر موجب پیشگیری از بروز آسیب برای اجزای موتور در فشار بالا می گردد. علاوه بر قابلیت محافظت دمایی، وجود سیستم خلاص کن و لیمیت سوئیچ آن سبب امکان استفاده از درب در زمان قطع برق می شود. در این موتورها می توان میزان باز و بسته شدن درب را هم مشخص نموده و از هدر رفت انرژی آن جلوگیری کرد. بهترین مکان ها برای نصب آن، مجتمع های مسکونی بزرگ، کارگاه های صنعتی، کارخانه ها و ... می باشد.

مشخصات موتور ساید صنعتی 1500 کیلوگرم

موتور ساید صنعتی 1500 کیلوگرم از توان 880 وات بهره می برد و قطر شافت آن 11 اینچ است. اجزای داخل پکیج این موتور عبارتند از: موتور، زنجیر، سکتور گاوصندوقی، اندکپت، یاتاقان، هرزگرد، صفحه پلیت ها، ریسیور و دو عدد ریموت.

موتور ساید 1500 کیلوگرم مناسب استفاده در مکان هایی با ورودی عریض، کارخانه ها و مکان های پر تردد می باشد. از دیگر قابلیت ها آن هم می توان به قابلیت باز و بست درب در زمان قطع برق به کمک زنجیر اشاره نمود.

سفارش بهترین موتور کرکره با کیفیت و قیمت مناسب 

موتور کرکره ساید صنعتی بسیار پر قدرت بوده و مناسب استفاده در مکان هایی با عرض بالا و درب های سنگین وزن و یا محیط های پر تردد می باشد. این موتورها قابلیت کار در زمان قطع برق را دارند. به همین دلیل در مکان هایی که در مواقع قطع برق هم نیازمند حرکت درب ها می باشند، بسیار کاربردی است.

سوپرلایف طراح و تولید کننده انواع درب  برقی ، درب پارکینگ ، جک برقی و کرکره های اتوماتیک است که محصولات خود را در سراسر کشور عرضه می کند. جهت آشنایی بیشتر با تنوع جک برقی سوپرلایف می توانید به بخش محصولات مراجعه کنید.

Print
848 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright