اخبار و مقالات سوپر لایف

درب برقی مناسب هتل و رستوران

درب برقی مناسب هتل و رستوران

کدام مدل درب برقی مناسب استفاده در هتل و رستوران می باشد؟

درب برقی مناسب هتل و رستوران را در چه مدلی انتخاب کنیم تا هرگز به مشکلی برنخوریم؟  درب برقی انتخابی ایده آل برای ورودی ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و ... است.

امروزه هتل ها و رستوران ها یکی از اصلی ترین متقاضیان نصب درهای برقی می باشد. قابلیت باز شدن درب بدون نیاز به دخالت مستقیم انسان موجب راحتی مشتریان و کنترل نظافت و بهداشت در زمان ورود و خروج افراد از هتل یا رستوران می شود.

به همین جهت تصمیم گرفتیم در رابطه با ویژگی های درب اتوماتیک در هتل ها و بهترین مدل های آن برای نصب در چنین مکان هایی صحبت نماییم.

ویژگی های درب برقی جهت نصب در هتل و رستوران

پیش از آن که به سراغ مدل های در برقی مناسب برای نصب در هتل ها برویم، ابتدا اندکی به ویژگی ها مهم این درها می پردازیم. هدف ما از ارائه این قابلیت ها و ویژگی ها کمک به انتخاب مناسب ترین درب برای هتل ها و رستوران ها می باشد.

1- نمای ظاهری و جلوه بیرونی درب برقی یکی از مسائل مهمی است که هنگام خرید آن برای هتل باید در نظر داشته باشید. طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی در مکان هایی مانند هتل و رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین لازم است درب هایی برای ورودی آن ها خریداری نمایید، که از ظاهری جذاب بهره ببرند.

2- سرعت مناسب در زمان باز و بست شدن در برقی نیز ویژگی مهم دیگری است که باید در اولویت خود قرار دهید. اغلب افرادی که به هتل ها مراجعه می کنند، ساک ها و چمدان های سنگین وزنی با خود حمل می نمایند.

به همین جهت درب باید به سرعت نزدیک شدن افراد را تشخیص داده و باز شود. این امر به کاهش زمان انتظار افراد با ساک و چمدان در مقابل ورودی منجر می شود.

3- دیگر ویژگی که یک دربازکن برقی خوب باید داشته باشد، قابل شستشو بودن آن است. همان طور که می دانید رستوران ها و هتل ها از جمله مراکزی هستند که روزانه افراد زیادی در آن حضور می یابند.

در نتیجه درب های ورودی آن هر چقدر هم بدون دخالت دست باز و بست شوند، باز هم در معرض آلودگی قرار دارند. بنابراین مهم است که بتوان در صورت لزوم آن ها را نظافت نمود.

 

 

انواع درب برقی مناسب هتل و رستوران

با در نظر داشتن مواردی که در بخش پیشین بیان نمودیم، درب اتوماتیک های مختلفی وجود دارد که می توان در رستوران و هتل به کار گرفت. برخی از مدل های درب برقی مناسب برای نصب در هتل و رستوران را در ادامه معرفی می نماییم:

1- درب برقی منحنی شکل

اگر هتل یا رستوران شما دکوراسیون مدرنی دارد می توانید از بهترین در برقی منحنی شکل استفاده نمایید. قاب این درب ها معمولا با روش های حرارت دهی دارای انحنا به سمت بیرون یا داخل می باشند.

وجود این انحنا به زیبایی بیشتر و ظاهر جذاب درب کمک زیادی می کند و نمایی مدرن به آن می بخشد. شیشه سکوریت یا لمینت به کار رفته در درهای منحنی نیز با تکنیک های حرارت دهی زیاد انحنا مورد نظر را به دست خواهد آورد.

مقاومت بالای شیشه ها در برابر عواملی مانند ضربه و نوسانات دمایی در کنار زیبایی بهترین برند درب برقی منحنی از قابلیت های خاص آن به شمار می آید. زیرا شیشه های حرارت دیده نسبت به مدل های معمولی مقاوم تر هستند.

 

 

2- درب برقی گردان

نوع دیگری از درهای اتوماتیک که مناسب استفاده در هتل و رستوران می باشد، درب برقی گردان است. این درها بر اساس نحوه اتصال لت های شیشه ای متحرک به ستون اصلی، دارای دو مدل مثلثی و مربعی می باشند.

در مدل مثلثی درب سه لت دارد که به یک میله در قسمت مرکزی متصل بوده و حرکت می کنند. مدل مربعی آن نیز دارای 4 لت است که به یک ستون مربع شکل متصل می شوند. در برخی مواقع از این ستون به عنوان ویترین نیز استفاده می شود.

پبشنهاد برای مطالعه:

دلایل کار نکردن در برقی

3- در برقی کشویی اتوماتیک

در برقی کشویی یکی از رایج ترین مدل های درب اتوماتیک برای هتل ها و رستوران ها می باشد. قابلیت های متعدد این مدل درب از جمله امکان نصب در ورودی های عریض، باز و بست شدن دو لت به صورت همزمان، سرعت عمل مناسب به هنگام باز و بست شدن، پشتیبانی از تعداد تردد بالا، عدم اشغال فضای داخلی ساختمان و ... سبب محبوبیت آن در میان هتل داران و رستوران دارن شده است.

در برقی اسلایدی را می توان با توجه به شرایط ورودی ساختمان به صورت دو لت همزمان متحرکت یا یک لت متحرک نصب نمود.

 

 

4- درب برقی شیشه ای لولایی

گروه دیگر درب برقی شیشه ای لولایی می باشد که می تواند فضای زیادی را برای ورود و خروج مسافران مهیا کند. با این حال امروزه بیشتر هتل داران و رستوران داران تمایل به استفاده از درب های کشویی، منحنی و گردان دارند.

زیرا در برقی لولایی به هنگام باز شدن فضای زیادی را اشغال می کند و برای دکوراسیون داخلی یک معضل به شمار می آید.

5- درب برقی تاشو یا فولدینگ

بهترین برند در برقی تاشو یکی دیگر مدل های مورد استفاده در هتل ها و رستوران ها است. نحوه باز شدن این درب شبیه به حرکت آکاردئون بوده و لت های متحرک آن یکی پس از دیگری به روی هم تا می شوند.

از این رو برخی آن را درب آکاردئونی یا اتوبوسی نیز می نامند. امکان استفاده حداکثری از فضای ورودی ساختمان یکی از مزیت های جالب توجه این مدل درها می باشد.

در کنار آن هم می توان به زیبایی و حرکت جذاب لت های در هنگام باز و بست شدن اشاره نمود که تاثیر قابل توجهی بر ظاهر رستوران و هتل خواهد گذاشت.

 

 

سخن پایانی

درب برقی دارای مدل ها و سبک های مختلفی است که امکان نصب آن را در مکان هایی با کاربری های متفاوت فراهم می آورد. این مدل از درهای اتوماتیک به طور معمول در ساختمان های اداری، تجاری، نمایشگاهی، لابی مجتمع های مسکونی و ... به کار برده می شود. زیرا به کمک آن می توان فضای داخلی ساختمان را هم مانند ویترینی به نمایش درآورد.

امروزه برندها و شرکت های متعددی در حوزه تولید در برقی و انواع تجهیزات آن در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند. اما کیفیت مسئله ای است که تمام این برندها مشاهده نمی شود. سوپرلایف به عنوان یک سازنده داخلی تمام تلاش خود را به کار گرفته که همواره محصولات با مواد اولیه مرغوب و هم سطح کیفیت جهانی به بازار عرضه نماید.

Print
878 رتبه بندی این مطلب:
3.3
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright