اخبار و مقالات سوپر لایف

سیستم عملکرد درب اتوماتیک
بی پروا

سیستم عملکرد درب اتوماتیک

سیستم عملکرد درب اتوماتیک چگونه است؟

سیستم عملکرد درب اتوماتیک چگونه است؟ درب اتوماتیک سیستمی است که امکان باز و بست درها را با کنترل از راه دور و بدون نیاز به دخالت انسان فراهم می آورد. این درب ها را می توان در ساختمان هایی با کاربری های مختلف نظیر دفاتر اداری، فروشگاه ها، مجتمع های مسکونی، نمایشگاه ها، رستوران، هتل، کتابخانه و ... نصب نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این گونه سیستم های خودکار ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

آشنایی با سیستم درب اتوماتیک

هدف از روی کار آمدن سیستم درب اتوماتیک ، افزایش سطح رفاه و راحتی افراد هنگام ورود و خروج از ساختمان، کنترل دمای داخل ساختمان، تامین امنیت بیشتر، مدیریت و کنترل تردد افراد و ... می باشد.

این درب ها را علاوه بر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می توان برای باز و بست ورودی های سنگین وزن در انبارها، کارخانه ها، مکان های حساس امنیتی و ... نیز به کار گرفت.

سیستم در اتوماتیک شامل مجموعه ای از قطعات مختلف است که با هماهنگی یک دیگر امکان حرکت لنگه های درب را به صورت خودکار فراهم می آورند. در واقع این درها به کمک سنسورهای مختلف نزدیک شدن فرد یا ماشین را شناسایی نموده و سپس فرمان حرکت را برای برد الکتریکی ارسال می کنند.

پس از این که فرمان حرکت مشخص شد، مرکز فرمان، موتور درب را برای باز و بسته شدن راهنمایی می کند. در نهایت شاهد باز شدن لت های درب خواهیم بود. این عملکرد معمولا در زمان کوتاهی انجام می شود و افراد به راحتی می توانند از میان آن عبور کنند.

درب های اتوماتیک از منظر نحوه عملکرد دارای دو مدل کلی هستند. در مدل اول درب دارای سنسورهای چشمی بوده و به این ترتیب ورود و خروج افراد را کنترل و مدیریت می کند.

در مدل دوم یک سیستم کنترل از راه دور به درب متصل است که فرد هنگام ورود و خروج، دکمه آن را می فشارد. به این ترتیب در برایش باز خواهد شد.

پبشنهاد برای مطالعه:

دلیل باز و بسته نشدن درب اتوماتیک

 

 

مکان های مناسب برای نصب درب اتوماتیک

دربازکن برقی کاربردهای مختلفی دارد و آن را می توان در مکان های مختلفی به کار گرفت. از جمله این که ساختمان ها می توان به آزمایشگاه، ادارات نظامی و دیگر بناهایی که امنیت در آن ها اولویت بالایی دارد، اشاره نمود.

گروه دیگر ساختمان هایی است که کنترل مصرف انرژی را در صدر نیازهایشان قرار می دهند. به طور مثال بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها و ... از این دست بناها هستند.

از جمله دیگر کاربردهای در اتوماتیک می توان به اهمیت نصب آن در مکان هایی که نظافت را در اولیت دارند، اشاره نمود. آزمایشگاه ها، اتاق عمل، کلینیک ها و ... در این گروه قرار می گیرند.

نصب این مدل درب اتوماتیک ها در فضاهای صنعتی همچون انبارها و کارخانه ها به جهت افزایش بهره وری نیروی کار نیز مقرون به صرفه خواهد بود. دیگر مشتریان درهای برقی منازل و محیط های مسکونی است که به دنبال افزایش کیفیت رفاهی زندگیشان هستند.

انواع درب های اتوماتیک از منظر ساختار عملکردی

درب های اتوماتیک بر حسب سبک عملکرد و اجزای به کار رفته در ساخت آن ها، به سه دسته تقسیم می شوند:

1- درب الکترومکانیک: این مدل به کمک گیربکس و چرخ دنده لت های در را جابجا می کند.

2- درب هیدرولیک: در این مدل درب ها برای حرکت لنگه ها از روغن و مایعات این چنینی کمک گرفته می شود.

3- درب پنوماتیک: در این روش نیروی فشار باد یا فشار گاز به کمک حرکت دادن لت ها می آید. البته این مدل به دلیل مشکلاتی که دارد، دیگر در تولید در برقی به کار نمی رود.

 

 

نکات مهم جهت انتخاب درب اتوماتیک

مدل مناسب درب اتوماتیک برای هر ساختمانی متفاوت است. از این رو باید هنگام انتخاب آن ویژگی های مختلف ساختمان را در نظر داشت. در واقع تنها ظاهر و زیبایی درب به عنوان مسائل گزینش درب به شمار نمی آید.

بلکه باید موارد مهم تری مانند امنیت و قدرت عملکرد درب را نیز در نظر داشته باشید. به طور کلی توجه به موارد زیر در زمان خرید در اتوماتیک به شما کمک خواهد کرد:

1- اندازه و وزن هر یک از لنگه های درب برقی؛ در صورتی که جک خریداری شده متناسب با وزن لنگه های درب نباشد، احتمال عملکرد نادرست وجود دارد. در چنین شرایطی ممکن است جک نتواند به صورت کامل درب را ببندد یا حتی با فشار ساده دست، درب را باز کند. البته عکس این مورد هم ممکن است. اگر جک فشار زیادی را متحمل شود، احتمال آسیب دیدن گیربکس و شکستن چرخ دنده ها وجود دارد.

2- نحوه باز و بست شدن درب؛ برخی درب ها به صورت لولایی باز می شوند و برخی دیگر به صورت ریلی. باید جک را متناسب با نوع باز و بست درب اتوماتیک خریداری نمود. همچنین درب هایی وجود دارد که به سمت بیرون باز می شود. در این مدل هم باید طول شفت جک را در ابعاد بزرگتری نسبت به حالت معمولی در نظر گرف.

3- نوع کاربری ساختمان؛ در ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها بهتر است از درب های آهنی استفاده شود. اما در مراکزی مانند هتل، رستوران، بیمارستان که اغلب افراد عمومی در آن رفت و آمد دارند، بهتر است از مدل های شیشه ای و چشمی دار استفاده نمود.

 

 

4- تعداد دفعات عبور و مرور در طول شبانه روز؛ اگر ساختمانی با تعداد واحدهای زیاد یا ترافیک رفت و آمدی بالا دارید، باید از مدل های قوی تر جک استفاده کنید که بتواند میزان تردد ورودی را پشتیبانی کند.

5- فضای در دسترس برای باز و بست درب؛ درب اتوماتیک برای باز شدن نیازمند فضایی برای حرکت است. بنابراین باید این مورد را هم در لیست موارد مهم قرار دهید.

6- مدت زمان لازم برای هر بار باز و بسته شدن درب به صورت کامل؛ در برخی مراکز فست کلوز بودن درب بسیار مهم است. پس باید هنگام خرید زمان مورد نظر برای یک دور باز و بست کامل را در نظر داشته باشید.

7- جریان ترافیک ساعت اوج استفاده (بار اصلی ترافیک)؛ گاهی در ساعات خاصی ساختمان ترافیک ورود و خروج بیشتری نسبت به حالت معمول متحمل می شود. از این رو باید درب اتوماتیک بتواند در ساعت بار اصلی ترافیک توان حرکت لت ها را داشته باشد.  

سفارش درب اتوماتیک در کیفیت مناسب

برای سفارش درب اتوماتیک در کیفیت بالا کافیست تا با تیم حرفه ای متین گذر در ارتباط باشید. شرکت متین گذر با برند سوپر لایف فعالیت خود را چندین سال است که آغاز کرده است. برای خرید درب اتوماتیک کافیست از محصولات ما دیدن کنید.

Print
857 رتبه بندی این مطلب:
2.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright