اخبار و مقالات سوپر لایف

راهکارهای افزایش امنیت درب بازویی
بی پروا

راهکارهای افزایش امنیت درب بازویی

راهکارهایی برای افزایش امنیت درب بازویی پارکینگی

درب بازویی پارکینگ یکی از مدل های امروزی درب های ورودی در ساختمان ها شخصی و مکان های عمومی است. اغلب افراد بر این باورند که نصب درب های اتوماتیک بازویی و ریلی تنها با هدف افزایش رفاه و راحتی ساکنان ساختمان انجام می شود. اما واقعیت چیزی جز این است.

درب های اتوماتیک پارکینگی در قدم اول به جهت افزایش سطح ایمنی ورودی بناها و ایجاد امنیت در آن ها به کار گرفته می شوند. به این ترتیب ساختمان در برابر خطرات احتمالی نظیر سرقت، ورود غیر قانونی و مسائلی از این دست در امان خواهد بود. از این رو استفاده از درب های اتوماتیک در مکان هایی که امنیت برایشان بسیار مهم است، کاربرد بیشتری دارد.

بدیهی است امنیت حاصل از نصب درب بازویی در ساختمان ها موجب ایجاد آسودگی خاطر در ساکنان نیز خواهد شد. اما باید در نظر داشته باشید که برخورداری از این امنیت در گرو رعایت تمامی نکات و قواعد ایمنی درب های اتوماتیک بوده و بی توجهی به آن ها منجر به کاهش سطح ایمنی درب خواهد شد. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله از سوپر لایف را به بیان نکات مهم در ارتباط با امنیت درب های بازویی و اتوماتیک اختصاص دهیم.

تاریخچه امنیت درب بازویی پارکینگی

درب بازویی پارکینگ یکی از حساس ترین بخش های ساختمان است که اغلب سارقان حین نفوذ به مکان ها به دنبال راهی برای عبور از آن می باشند. به عبارت دیگر پارکینگ ساختمان ها بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص می دهند. زیرا سارقان به این قسمت از بناها به راحتی نفوذ کرده و دور از دیدرس ساکنان، به خودروها و اشیاء درون آن ها دستبرد می زنند. این مسئله نشان دهنده اهمیت امنیت درب بازویی پارکینگی را به وضوح به نمایش در می آورد.

اوایل روی کار آمدن سیستم درب بازویی ، امنیت در ساختمان ها اهمیت بالایی نداشت. در نتیجه سیستم های اولیه کارایی زیادی در حفظ ایمنی ساختمان ها نداشتند. در این مدل درب ها، ریموت در برقی از سیگنال هایی استفاده می کرد، که به راحتی قابل دسترسی و شناسایی بود.

در نتیجه سارقان تنها با فشردن یک دکمه می توانستند به درون ساختمان نفوذ کنند. اما با گذشت زمان این مشکل توسط متخصصان و طراحان درب های اتوماتیک به سرعت شناسایی شده و راهکارهایی برای حل آن ارائه شد. به طوری که در نسل های بعدی طراحان توانستند امنیت درب های بازویی را تا حد زیادی افزایش داده تا مانع از ورود افراد غریبه به داخل پارکینگ شوند.

نسل جدید درب های برقی از ریموت کنترل هایی برخوردار است که از یک کد یکتا استفاده نموده و امکان درج آن بر روی ریموت دیگری وجود ندارد. به عبارت دیگر برد مدار فرمان درب تنها همان ریموت اولیه را می شناسد و هیچ ریموت دیگری با کد همسان قابلیت اتصال به درب و ارسال فرمان باز و بست برای آن را نخواهد داشت.

پیشنهاد برای مطالعه:

آشنایی با 4 نوع درب برقی

 

 

نکاتی مهم در جهت افزایش امنیت درب بازویی پارکینگی

در ادامه این مطلب نکاتی مهم و حیاتی در جهت افزایش سطح ایمنی درب بازویی پارکینگی بیان خواهیم نمود:

1- ریموت در برقی مهم ترین وسیله در جهت حفظ امنیت درب بازویی پارکینگی است. بنابراین باید از قرار دادن آن در مکان های قابل دسترس به شدت پرهیز نمایید. در نظر داشته باشید قرار دادن ریموت کنترل داخل خودرو کاری غیر اصولی بوده و می تواند امنیت ساختمانتان را تهدید کند.

2- بهترین مکان برای نگه داری ریموت در برقی، قرار دادن آن در کنار سایر کلیدهای منزل است. به این ترتیب همواره ریموت همراه خودتان خواهد بود.

3- مسئله دیگری که برای حفظ امنیت درب بازویی اتوماتیک باید در نظر داشته باشید، سیستم خلاص کن دستی است. این سیستم به هنگام قطع برق شهری به کمک ساکنان آمده و اجازه باز و بست شدن درب را به صورت دستی فراهم می آورد. اما نکته ای که اغلب افراد به آن بی توجه هستند، اطمینان از قفل بودن درب در زمان قطعی برق است. زیرا در این شرایط احتمال باز شدن درب به طور اتوماتیک وجود داشته و امنیت ساختمان زیر سوال می رود.

4- نصب دوربین مدار بسته درون پارکینگ ساختمان یکی از ضروریات هر مکانی است. زیرا سارقان حرفه ای معمولا به سراغ سوژه هایی می روند که از سطح امنیتی پایین تری برخوردار باشند. زیرا در این شرایط احتمال لو رفتن و به خطر افتادنشان کمتر است. استفاده از دوربین مدار بسته می تواند تمام اتفاقات رخ داده در پارکینگ را ثبت نموده و این مسئله تا حدودی موجب نگرانی در سارقان می شود.

5- هنگام باز و بست نمودن درب به کمک ریموت در برقی، پیش از حرکت و دور شدن از پارکینگ، نسبت به بسته شدن کامل درب بازویی اطمینان حاصل کنید. زیرا ممکن است در این فاصله کسی برای ورود به منزلتان کمین کرده باشد.

6- اگر پارکینگ ساختمان دارای پنجره است، توصیه می کنیم از کاورهای پوششی جهت حذف دید افراد از بیرون ساختمان به درون پارکینگ استفاده کنید. این امر مانع از کسب اطلاعات در رابطه با اشیاء و خودروهای درون پارکینگ برای غریبه ها خواهد شد.

7- اگر پارکینگ ساختمان، درب مستقیم به داخل راهروها دارد، بهتر است از درب بازویی اتوماتیک و پیشرفته برای ورودی اصلی استفاده کنید تا امنیت بیشتری برایتان به همراه آورد.

8- توصیه می کنیم هر شش ماه یک بار تمام سیستم درب بازویی برقی را مورد ارزیابی قرار داده و از سلامت تک تک قطعات اطمینان حاصل کنید. با این کار احتمال خراب شدن قطعات کمتر شده و در صورت بروز مشکل، به سرعت از آن اطلاع خواهید یافت. در نتیجه زمان کافی برای حل مشکل و تعمیر قطعه در اختیار خواهید داشت.

9- بهتر است چکاپ و بررسی قطعات سیستم درب بازویی پارکینگی را به کارشناسان و متخصصان این حوزه بسپارید. زیرا این افراد اطلاعات بیشتری در رابطه نحوه عملکرد درب داشته و خطاهای کوچک و دور از دید را به راحتی شناسایی می کنند.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله از سوپر لایف به بررسی مسائل مهم امنیتی در سیستم درب بازویی پارکینگی پرداخته و تلاش کردیم نکات حیاتی برای افزایش سطح ایمنی ساختمان را برایتان بیان نماییم. اگر نکته ای به نظرتان می رسد که در این مقاله به آن اشاره نشد، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

Print
1300 رتبه بندی این مطلب:
2.5
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright