اخبار و مقالات سوپر لایف

معرفی کامل موتور توبولار کرکره های برقی!
بی پروا
/ دسته ها: مقالات

معرفی کامل موتور توبولار کرکره های برقی!

موتور کرکره توبولار یکی از انواع موتورهای پرکاربرد در ساخت کرکره برقی، سایبان و پرده برقی می باشد. این موتورهای مناسب استفاده برای کرکره های سبک وزن و با ابعاد متوسط و کوچک می باشد.

در این مقاله به معرفی انواع موتور توبولار و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

معرفی موتور کرکره توبولار

در بازار موتورهای الکتریکی مختلفی برای باز و بست کردن انواع کرکره برقی وجود دارد. یکی از این مدل ها موتور کرکره توبولار است. این دستگاه مناسب استفاده در مکان های کم تردد و با ابعاد عرض و طولی کوچک می باشد.

در ساختار موتورهای توبلار سنسور حرارتی به کار رفته است. این سنسور در پی ترددهای مداوم و سنگین داغ شده و موتور را خاموش می کند. تا زمان رسیدن به دمای مطلوب و خنک شدن کامل موتور، امکان استارت زدن و استفاده مجدد وجود نخواهد داشت.

به همین سبب آن را برای نصب در ساختمایی با تردد بالا و دارای ورودی های بزرگ مناسب نمی دانند.

موتور توبولار معمولا درون یک لوله آهنی در بخش بالایی کرکره قرار می گیرد. به هنگام جمع شدن، رول کرکره به دور این لوله پیچیده می شود.

از این جهت بهتر است برای محافظت بیشتر از موتور در برابر عواملی همچون بارش باران و رطوبت زیاد از کاورهای مخصوص استفاده نمایید. این امر به پوشاندن کامل میکرو سوئیچ، موتور و خلاص کن آن شده و می تواند طول عمر دستگاه را افزایش دهد.

 

 

موتور کرکره توبلار دارای چه مدل هایی است؟

موتور توبلار بر اساس نوع ساختار و کاربری خود در دو گروه دسته بندی می شود. این گروه ها به صورت زیر هستند:

توبولار سنگین صنعتی

موتور کرکره توبولار سنگین دارای قدرت بالایی است و می تواند کرکره هایی با وزن 140 تا 300 کیلوگرم را پشتیبانی کند. این موتور مناسب استفاده در درب های کرکره ای با ابعاد بیشتر و نسبتا عریض تر می باشد.

توبولار سبک

قدرت موتور توبولار سبک در حدود حمل وزنی در محدوده 30 تا 140 کیلوگرم می باشد. به همین سبب مناسب نصب در ساختمان هایی با تیغه های کوچک تر و کم وزن است.

مزایای استفاده از موتور توبلار چیست؟

نصب و استفاده از موتور کرکره توبولار در ورودی ساختمان ها مزایای متعددی به دنبال دارد. برخی از این مزایا را در ادامه با هم می خوانیم:

1- جای گیری موتور درون لوله آهنی کرکره، سبب اشغال فضای کم نسبت به مدل های موتور ساید می شود.

2- قیمت نسبتا کم و داشتن صرفه اقتصادی

3- ظاهر زیبا پس از اتمام مراحل نصب درب

4- مناسب استفاده در مکان های کوچک و با فضای کم

5- کم صدا بودن به هنگام باز و بست شدن کرکره

6- مناسب نصب در مکان هایی با تردد کم در طول شبانه روز

7- قابلی استفاده در زمان قطع شدن برق به کمک قطع کن دستی

 

 

معایب استفاده از موتور توبولار چیست؟

در کنار مزایای زیادی که موتور کرکره توبولار به همراه دارد، برخی موارد هم هستند که می توان آن ها را در زمره ایرادات این موتور دانست. معایب توبلار عبارتند از:

1- وجود محدودیت در تحمل وزن کرکره جهت بالا و پایین بردن آن

2- دسترسی مشکل به موتور در زمان تعمیر و رفع ایرادات فنی (به دلیل قرار داشتن موتور درون لوله آهنی برای تعمیر باید تمام کرکره را باز نمود.)

3- فاقد سیستم پاراشوت و ضد سقوط (در صورت بروز ایرادات فنی احتمال سقوط کرکره زیاد است.)

4- عدم وجود قطع کن دستی (UPS) در تمام مدل های آن

5- زمان بر بودن مراحل تعمیر و یا تعویض موتور توبلار

مکانیزم عملکرد در موتور توبلار چگونه است؟

همانطور که گفتیم موتور توبلار درون یک لوله آهنی قرار می گیرد. زمانی که قصد باز یا بسته نمودن کرکره را داشته باشید، با ارسال فرمان مورد نظر از طریق ریموت در برقی ، موتور اقدام به باز کردن یا پیچیدن لول کرکره به دور لوله آهنی می نماید.

مدارات به کار رفته در ساخت موتور کرکره توبولار کاملا مهندسی شده و اصولی است. به طوری که اصطلاحا آن را موتوری خوش ساخت می نامند.

وجود درایورهای الکتریکی با ترمز نرم و مدارات اصولی سبب ایجاد حالتی کاملا کم صدا به هنگام باز و بست کرکره می شود. ضمن این که می توان سرعت یکنواخت عملکرد موتور و توقف ملایم آن را هم به عنوان قابلیت های کاربری آن برای افراد کم توان جسمی و کودکان دانست.

 

 

نحوه عملکرد موتور کرکره برقی توبلار هنگام قطع برق چگونه است؟

اگر ساختمان دچار قطع برق شده است برای باز و بست نمودن کرکره برقی مجهز به موتور توبلار به صورت زیر عمل نمایید:

1- ابتدا دستگیره خلاص کن را بچرخانید. به این ترتیب می توان کرکره را به صورت دستی باز یا بسته نمود.

2- راه کار دوم کمک گرفتن از UPS می باشد. این سیستم تا 30 مرتبه امکان باز و بسته کردن پشت سرهم کرکره را تا زمان وصل مجدد برق دارد.

لازم به ذکر است که ساختار کرکره برقی به گونه ای طراحی شده که در مقابل فشار به سمت مخالف مقاومت می کند. در نتیجه نمی توان با هل دادن یا کشیدن کرکره به صورت دستی آن را جا به جا نمود. بلکه تنها می توان از دو راهی که بیان نمودیم برای باز یا بستن درب در زمان قطعی برق استفاده نمود.

 

 

مکان های مناسب برای استفاده از موتور توبولار کدام اند؟

مکانیزم عملکرد، طراحی و ساخت موتور توبولار ، آن را به گزینه ای مناسب برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری با تعداد رفت و آمد کم در طول شبانه روز تبدیل نموده است. در کنار این باید بدانید این موتور برای کرکره های سبک وزن و با ابعاد کوچک کاربردی می باشد.

به طور کلی موتور توبلار را می توان در سایبان ماشین، سایبان استخر، سایبان مغازه، درب اتوماتیک پارکینگ مسکونی و ... به کار گرفت.

پکیج موتور توبلار باید شامل چه مواردی باشد؟

اگر قصد خرید یک موتور توبلار برای کرکره برقی ساختمان یا فروشگاهتان را دارید، بهتر است از ملزومات پکیج آن اطلاع داشته باشید. یک پکیج کامل توبولار شامل موتور، تاج و آداپتور، آچار تنظیم میکروسوئیچ، آچار خلاص کن، خار و بست ها و در نهایت پایه ستاره ای خورشیدی یا کتابی می باشد.

برای سفارش پکیج موتور توبلار کافیست از محصولات برند سوپر لایف دیدن کنید.

Print
1535 رتبه بندی این مطلب:
1.4
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright