اخبار و مقالات سوپر لایف

ساختار و نحوه عملکرد جک پارکینگ چگونه است؟
فرحزادی
/ دسته ها: مقالات

ساختار و نحوه عملکرد جک پارکینگ چگونه است؟

جک پارکینگ در جهت اتوماتیک کردن درب ها به منظور سهولت در باز و بسته کردن درب نصب می شود.

ساختار و نحوه عملکرد جک پارکینگ چگونه است؟

ساختار و نحوه عملکرد جک پارکینگ به گونه ای است که درب پارکینگ را به صورت اتوماتیک باز و بسته می نماید و به عنوان قطعات اصلی در درب های اتوماتیک محسوب می شود. این عمل به صورت خودکار و تنها با فشردن دکمه ریموت در برقی صورت می پذیرد. اما سوال اینجاست که ساختار جک درب پارکینگ چگونه است؟ این قطعه چطور می تواند وزن لنگه های آهنی درب را تحمل نموده و به راحتی آن را به حرکت در آورد. برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

چرا درب اتوماتیک پارکینگ روی کار آمد؟

بشر از گذشته تا به امروز همواره در تلاش بوده تا رفاه بیشتری برای خود فراهم نماید. در این راستا تکنولوژی به کمک انسان آمد و شرایط ایجاد رفاه و راحتی را به وجود آورد. درب اتوماتیک پارکینگ یکی از این فناوری هاست که در راستای سرعت بخشیدن به ورود و خروج افراد و حذف عملیات یدی طراحی و تولید شده است.

درب های اتوماتیک پارکینگی معمولا دارای جک برقی هستند. این جک وظیفه تحمل وزن درب و جابجا نمودن آن را بر عهده دارد. تنها کاری که افراد برای ورود و خروج از درب های اتوماتیک لازم است انجام دهند، محدود به فشردن دکمه ریموت کنترل می باشد. راحتی استفاده از درب ها و رفاه ایجاد شده با آن، سبب رشد روز افزون محبوبیت آن ها در میان مردم شده است.

جک پارکینگ مهمترین قطعه در درب اتوماتیک

جک برقی به عنوان اصلی ترین قطعه در بحث باز و بسته نمودن درب از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع خراب شدن این قطعه می توان تمام فعالیت درب اتوماتیک را از کار بیاندازد. بنا بر این لازم است آن را از برندهای معتبر و با کیفیت تهیه نمایید. برند سوپرلایف طراح و سازنده انواع جک درب پارکینگ می باشد. این مجموعه ایرانی محصولاتی هم رده با همتایان اروپایی خود تولید می نماید از این رو می توان آن ها را بهترین برند جک پارکینگ دانست.

ساختار جک پارکینگ شامل چه اجزایی است؟

جک پارکینگ از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر یک آن ها به تنهایی وظیفه خاصی دارند. اما تمام این مجموعه به صورت یک پارچه و هماهنگ با یک دیگر فعالیت نموده و عمل باز و بسته نمودن درب پارکینگ را اجرا می کنند. قطعات داخلی جک عبارتند از استاتور، روتور (یا چرخانه)، دنده برنجی و میل ماردان. در کنار این ها می توان به ریموت کنترل؛ مرکز فرمان درب، فلاشرها و چشمی هم به عنوان اجزای تشکیل دهنده یک درب اتوماتیک اشاره نمود.

ساختار و عملکرد جک پارکینگ

انواع جک درب پارکینگ کدام اند؟

تمام جک درب پارکینگ هایی که تا کنون ساخته شده، به هدف انجام یک کار یکسان طراحی شده اند. باز و بست نمودن لنگه های درب و تحمل وزن آن ها اصلی ترین وظیفه جک ها می باشد. اما مدل آن ها می تواند بر حسب نوع ساختار، میزان تحمل وزن، کیفیت و ... با یک دیگر متفاوت باشد. در حال حاضر سه مدل جک پارکینگ به نام های پنوماتیک، الکترومکانیک و هیدرولیک در بازار وجود دارند. هر یک از این جک ها در کنار کار اصلی خود قابلیت های دیگری نظیر سیستم تشخیص مانع، چشمی، فلاشر، ضد گرد و غبار بودن، ضد آب بودن، گارنتی و ترمز گیری و ... به کاربر ارائه می دهند. از این رو پیش از خرید آن ها باید ابتدا نوع نیازهایتان را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید مدل مناسب نمایید.

نکات قابل توجه به هنگام خرید جک پارکینگ چیست؟

اگر قصد خرید جک پارکینگ را دارید، برای فراهم آوردن بهترین مدل در پارکینگ توصیه می کنیم، نکات ذیل را به دقت مطالعه نموده و هنگام خرید در نظر داشته باشید:

- اندازه و ابعاد درب ورودی ساختمان را تعیین نمایید. در این اندازه گیری عرض و ارتفاع درب بسیار حائز اهمیت است. زیرا مهمترین فاکتورها در تعیین وزن درب و نوع جک پارکینگ ، ابعاد ورودی می باشد.

- نحوه عملکرد مورد نیازتان را از پیش مشخص کنید، تا جک خریداری شده مطابق با آن باشد. این امر در بهبود طول عمر جک ها بسیار موثر است.

- طول عمر درب اتوماتیک و جک پارکینگی دارای رابطه مستقیم با میزان فشاری است که بر آن وارد می شود.

- تعداد واحدهای ساختمان نشانه ای از میزان ترددها در طول شبانه روز است. از این رو باید هنگام خرید جکی انتخاب کنید که با میزان تردد ساختمان شما هماهنگی داشته باشد.

- نوع کاربری ساختمان اعم از بناهای مسکونی، اداری و تجاری در کیفیت جک موثر هستند. به طور مثال یک ساختمان مسکونی درب هایی با وزن کمتر داشته و معمولا ترددهای آن زیاد نیست. پس می توان از جک های معمولی تر استفاده نمود. اما برای انبار یک کارخانه بزرگ باید جک های قدرتمندی انتخاب کرد که توان تحمل وزن درب ها و تعداد ترددهای بالا را داشته باشد.

- بودجه و سرمایه شما از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید جک پارکینگ می باشد.

ساختار و عملکرد جک پارکینگ

خرید بهترین جک پارکینگ از بهترین برند

زندگی انسان نسبت به گذشته دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. امروزه افراد برای ساختمان های خود در پی افزایش امنیت و رفاه هستند. جک پارکینگ موجب راحتی باز و بست نمودن لت های در پارکینگ می شود. از این رو در سال های اخیر محبوبیت آن به شدت افزایش یافته است.

اما برای خرید این جک ها باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید تا در نهایت انتخابی مناسب و خوشحال کننده داشته باشید. البته کیفیت همیشه مهم ترین عامل در تعیین خرید افراد بوده است. گروه سوپرلایف سازنده و طراح انواع جک درب پارکینگ در مدل های هیدرولیک، الکترومکانیک و پنوماتیک می باشد. برای مشاهده تنوع محصولات ما در سوپرلایف می توانید به صفحه ی محصولات مراجعه کنید تا آنها مشاهده و اقدام به سفارش نمایید.

Print
1883 رتبه بندی این مطلب:
2.6
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright