اخبار و مقالات سوپر لایف

مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن

مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن

اگر تا پیش از این به درب‌های پارکینگ یا درب‌هایی که در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد قرار دارند برخورد کرده باشید،

حتما متوجه جکی که پشت این درب‌ها قرار دارند شده‌اید.  قیمت انواع جک پارکینگ متفاوت است.

این جک‌ها با اتصال به درب پارکینگ باعث باز یا بسته شدن آنها می‌شوند و با اتصال به سایر بخش‌ها عبور و مرور را آسان‌تر می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم به مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن بپردازیم. وبسایت سوپرلایف ارائه دهنده کلیه اطلاعات مربوط به قطعات درب پارکینگ است و می‌توانید با جستجوی دیگر مقالات کامل‌ترین اطلاعات و بهترین آن را بدست آورید. 

معرفی جک پارکینگ

همانطور که گفته شد، جک پارکینگ قطعه‌ای برای کمک کردن به باز و بسته شدن درب است. اما با توجه به اینکه تنوع درب پارکینگ نیز متفاوت است، نوع جکی که برای اینکار مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز متفاوت است. برخی از جک‌ها کارایی بیشتری داشته و طول عمر بالاتری دارند و برخی کمتر. مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن کمی دشوار است اما در بخش های بعد اطلاعاتی دراین خصوص به شما ارائه خواهیم داد.

مقایسه انواع جک پارکینگ


جک پارکینگ شامل چه قطعاتی است؟

جک پارکینگ از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از این قطعات برای ارائه بهترین عملکرد جک لازم و ضروری‌اند. اولین قطعه مربوط به جک پارکینگ مدار فرمان یا مرکز کنترل است. همانطور که از نام این بخش مشخص است، مدار فرمان جایگاه اجرا و تنظیمات درب است که کلیه تنظیمات در بخش مدار فرمان ذخیره و اجرا خواهند شد. دومین قطعه جک پارکینگ فلاشر است. فلاشر نوعی نور را با توجه به هدفی که از مدار فرمان به او منتقل می‌شود، به عنوان هشدار نمایان می‌کند.

بخش سوم آن مربوط به چشمی است. در واقع اگر چشمی نباشد، ممکن است درب در هر لحظه‌ای بسته شود و به چیزی که در حال عبور است آسیب بزند. چشمی قابلیت تشخیص جسم در حال عبور می‌شود و مطابق با آن درب را باز یا بسته می‌کند. قطعه بعدی ریموت است. به کمک ریموت می‌توان اطلاعات لازم برای زمان باز یا بسته شدن در و سایر اطلاعات را به مدار فرمان منتقل کرد و یا به کمک ریموت درب را باز یا بسته کرد.

آخرین عضو قطعات انواع جک پارکینگ، جک بازویی است. جک بازویی به کمک جریان برق می‌تواند درب را باز یا بسته کند. جک بازویی را ممکن است در یک طرف یا دو طرف درب قرار دهند که این بسته به نوع درب متفاوت است. 


انواع جک پارکینگ

برای دانستن اطلاعاتی درخصوص مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن این بخش را با دقت بیشتری بخوانید. انواع جک پارکینگ شامل جک‌های هیدرولیکی، مکانیکی و پنوماتیکی است. این جک‌ها هر کدام برای یک نوع درب مورد استفاده قرار می‌گیرند اما عملکرد همه آنها و قطعات آنها یکسان است. معمولا جک‌های مکانیکی برای درب‌های سبک‌تر و جک‌های هیدرولیکی برای درب‌های سنگین‌تر و مسیر‌های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

برای آشنایی بیشتر با انواع جک پارکینگ پیشنهاد می کنیم مطلب انتخاب جک پارکینگ به چه مواردی بستگی دارد؟ را مطالعه نمایید تا بتوانید بهترین جک را برای درب برقی خود خریداری کنید.

مقایسه انواع جک پارکینگ-سوپر لایف

 جک پارکینگ هیدرولیکی

اولین نوع از انواع جک پارکینگ، جک‌های هیدرولیکی هستند. مکان‌های شلوغی که باید در آنها درب بطور پیوسته باز و بسته شود و همینطور درب‌های سنگین به جک‌های هیدرولیکی نیاز دارند. زیرا قدرت جک هیدرولیکی بسیار بالا است و می‌تواند در طی روز بطور پیوسته مورد استفاده قرار گیرد.

این جک‌ها بر اثر فشار روغن عمل می‌کنند. معمولا به لحاظ مقایسه، می‌توان بیان کرد که استفاده از جک‌های هیدرولیکی چند سال بیشتر از جک‌های الکترومکانیکی است. همینطور استهلاک این نوع جک‌ها نیز بسیار کم است. با وجود این محاسن بدیهی است که قیمت جک هیدرولیکی از جک الکترومکانیکی بیشتر باشد. 

 

جک پارکینگ الکترومکانیکی

جک‌های الکترومکانیکی بر خلاف جک‌های هیدرولیکی با قدرت کمتری کار می‌کنند. این نوع جک‌ها طول عمر کمتری نیز دارند. بیشترین استفاده جک‌های الکترومکانیکی برای درب‌هایی است که معمولا میزان تردد در آنها کم است و درب‌هایی سبک هستند. این نوع جک‌ها با کمک نیروی مکانیکی عمل می‌کنند. این نوع جک‌ها به دلیل طول عمر کمتر و قدرت و کارایی پایین‌تر نسبت به جک‌های هیدرولیکی از قیمت کمتری برخوردارند. بنابراین تمامی این موارد را در نظر بگیرید تا بهترین جک پارکینگ را برای خود خردیاری کنید.

مقایسه انواع جک پارکینگ-جک پارکینگ ماکسیم سوپر لایف


ویژگی‌های یک جک مناسب هنگام خرید

بطور کلی خرید جک پارکینگ بدون داشتن اطلاعات اولیه در این‌باره تا حدودی مشکل است. باید توجه کرد که جکی که قصد خرید آن را دارید به صورت دو سرعته کار کند. سپس برای اینکه هنگام خرید جک پارکینگ از مناسب بودن آن مطمئن شوید می‌توانید سوالاتی درباره زاویه‌ای که جک می‌تواند باز شود، اینکه چه نوع جریان برقی را مصرف می‌کند، چرخ‌های گیربکس آن از چه چیزی ساخته شده‌اند، قفل برقی دارد یا خیر، داشتن قطعات کاربردی مثل چشمی و فلاشر و ... بپرسید. 

پیشنهاد برای مطالعه:

مرکز فروش جک پارکینگ تک لنگه در تهران

 

کدام نوع جک برای خرید مناسب‌تر است؟

در واقع مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن کاملا بستگی به این موضوع دارد که بودجه شما چقدر است و این جک ها را برای چه نوع دربی می خواهید. از آنجایی که هر نوع از انواع جک پارکینگ کارایی خاص خود را دارند و برای یک نوع درب مناسب هستند، نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد. اگر درب شما سنگین باشد، قطعا جک هیدرولیکی گزینه بهتری خواهد بود و اگر سبک باشد می‌توانید جک الکترومکانیکی خریداری کنید. به هر صورت بهتر است حتما از کارشناس کمک بگیرید. 

سوپر لایف تولید کننده انواع جک پارکینگ به شما پیشنهاد می کند جک پارکینگ بازویی ماکسیم 300 را برای درب های خود خریداری کنید.

مقایسه انواع جک پارکینگ-خرید جک پارکینگ


سخن پایانی

اگر حتی نوع درب و نوع جک مناسب برای خرید هم مشخص باشد، خرید قطعه‌ای با این اهمیت بسیار مهم است. چرا که در صورت وجود هر گونه خطا در عملکرد آن صدمات زیادی به اشخاص یا اجسام در حال عبور می‌رسد. بهتر است قبل از خرید جک از مشاوره لازم برخوردار شوید.

وبسایت سوپرلایف می‌تواند جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. هنگام خرید جک پارکینگ به سالم بودن تجهیزات و قطعه‌های همراه آن نیز توجه کنید. هنگام سیم‌کشی جک از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. در صورتی که قطعات همراه مثل چشمی بد سیم‌کشی شوند، ممکن است هنگام باران و مشکلات آب و هوایی دچار آسیب شده و خطرات زیادی را برای شما ایجاد کنند.

در این مقاله سعی کردیم برای شما از مقایسه انواع جک پارکینگ و خرید بهترین آن سخن بگوییم تا شما را در انتخاب آن یاری دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این مجموعه و نحوه خرید هر یک می توانید فروشگاه آنلاین سوپرلایف را مشاهده کنید.

 

Print
641 رتبه بندی این مطلب:
3.3
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright