اخبار و مقالات سوپر لایف

نحوه برنامه ریزی ریموت در برقی
بی پروا

نحوه برنامه ریزی ریموت در برقی

برنامه ریزی ریموت در برقی

برنامه ریزی ریموت در برقی و موارد مهم مربوط به آن را بخوانید و در این باره اطلاعات کاملی را به دست بیاورید.

با استفاده از ریموت ، می توانید به راحتی درب های برقی را باز و بسته کنید . اما گاهی شما در ساختمانی زندگی می کنید که چندین خانوار ساکن هستند ، در نتیجه به چندین ریموت برای باز وبسته کردن دارید. یا گاهی نیز با پایان یافتن مهلت اجازه ، مالک ملک برای امنیت بیشتر ، قصد دارد ریموت قبلی مستجر را حذف کند.

این کارها را می توان با برنامه ریزی ریموت درب برقی مانند کد کردن ریموت و یا پاک کردن ریموت با برد های مدار فرمان انجام داد .  ما در این مقاله به بررسی نحوه ی برنامه ریزی ریموت درب های برقی می پردازیم:

نحوه ی برنامه ریزی ریموت انواع دربازکن برقی

برنامه ریزی ریموت درب برقی توسط سه نوع الگوریتم لرنینگ، هایپینگ و رولینگ صورت می گیرد. کاربردی ترین نوع الگوریتم برای کد دهی به ریموت و معرفی آن به مدار فرمان، الگوریتم لرنینگ می باشد. اکثر سیستم های درب برقی پارکینگ، کرکره های برقی، درب شیشه ای اتوماتیک و یا راه بند ها نیز از این نوع کد دهی پشتیبانی می کنند.

 

 

درب از نوع جک پارکینگی

1- در ابتدا با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، چهار پیچ اطراف جعبه ی ضد آب مدار فرمان که معمولا در کنار درب نصب می شود را باز کنید.

2- در این مرحله جریان برق را قطع نکنید. بعد از باز کردن درب جعبه فرمان، قطعه ای را که اکثرا اطراف نمایشگر می گذارند، خواهید دید. از امتداد این قسمت یک کابل باریک و آزاد به نام آنتن خارج می شود. نام این قطعه برد جک پارکینگ یا رسیور می باشد. کد دهی ریموت به جک پارکینگ، از طریق آن صورت می گیرد. روی بیشتر بردها یک دکمه ی سفید رنگ وجود دارد که با فشردن و نگه داشتن آن به مدت چندین ثانیه، تمام ریموت های روی دستگاه، حذف می شوند.

3- در این مرحله برای اضافه کردن ریموت به دستگاه، باید همین دکمه ی سفید رنگ را به مدت دو ثانیه نگه دارید و بعد آن را رها کنید. در این لحظه، چراغ آبی رنگی بر روی روشن می شود. شما بایستی در همین هنگام یکی از دکمه های ریموت جدید را فشار داده و تا زمانی که چراغ روی برد، روشن است، نگه دارید سپس آن را رها کنید.

لازم به ذکر دو نکته ی مهم است:

- به علت این که برق مصرفی اکثر جک های پارکینگ، 220 ولت می باشد، حتما در حین انجام این کار از دستکش استفاده کنید.

- برای هر ریموتی که می خواهید اضافه کنید، باید این روند را تکرار کنید.

درب از نوع کرکره برقی

برنامه ریزی ریموت کرکره برقی و اضافه کردن ریموت جدید، همانند جک پارکینگی عمل می کنیم. فقط به علت این که فرمان کرکره در بالا می باشد، با استفاده از نردبان، به کنار برد فرمان کرکره باید بروید.

در بالا برنامه ریزی ریموت روی درب هایی از نوع جک و  کرکره بیان کردیم. حال به بررسی و روند برنامه ریزی ریموت درب برقی روی موتور های مختلف می پردازیم:

ریموت موتور ساید کرکره برقی :

در ابتدا مدار فرمان یا برد را از داخل کاور ضد آب موتور کرکره بیرون بیاورید. همزمانی که فیش سوکت موتور به مدار متصل است، سوراخ یا دکمه ای فشاری اطراف قاب مدار که داخل یک فرورفتگی وجود دارد، به وسیله ی یک جسم نوک تیز، داخل آن سوراخ کرده و مانند کددهی ریموت جک پارکینگ، آن را حداکثر تا دو ثانیه فشرده و مدار را آماده ی کد دهی کنید.

ریموت موتور توبلار کرکره برقی :

در صورت نداشتن موتور خارجی یا کاور در کرکره برقی، ابتدا مانند جک پارکینگ درب برد آن را باز کنید. نحوه ی کد دهی به ریموت موتور توبلار مانند جک پارکینگ می باشد. برای ریموت های اضافی نیز دکمه ی LRN را حداکثر دو ثانیه نگه دارید و بعد از آن یک دکمه از ریموت جدید را فشار دهید.

ریموت موتور ساید UPS دار (بکاپ و باتری) :

در ابتدا دکمه ی بالا و پایین روی مدار فرمان موتور ساید UPS دار نگه دارید. زمانی که صدای بوق شنیدید، آن را رها کنید. بعد از آن دکمه های ریموت را جداگانه می زنیم تا مجدداً صدای بوق بشنویم. در نهایت ریموت به دستگاه معرفی شده است.

 

 

حذف تمام ریموت ها پارکینگ از نوع کرکره یا جک پارکینگی:

برای بیشتر برد ها دکمه ی  LRNرا ده ثانیه نگه دارید، آن گاه تمام ریموت ها روی مدار حذف می شوند.

پیشنهاد برای مطالعه:

نکات مهم برای تهیه بهترین برند در برقی

مدار فرمان با استانداردی غیر از لرنینگ کد:

لازم به ذکر است همه ی توضیحاتی که داده شد، برای مداره فرمان هایی کاربرد دارد که از استاندارد لرنینگ کد استفاده می کنند و همچنین بر روی برد مدار فرمان آن ها دکمه ی LRN  وجود دارد. بعضی دیگر از مدار های فرمان، استاندارد متفاوتی دارند و نحوه ی حذف و  برنامه ریزی ریموت درب برقی برای آن ها متفاوت می باشد. بعضی از آن ها توضیحات کامل در دفترچه ی راهنمای خود به همراه دارند.

بهترین ریموت در برقی:

سوپر لایف از معتبر ترین تولید کنندگان در ایران می باشد که تمامی محصولات خود را با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، به بازار های داخلی و خارجی ارسال می کند. از این رو بهترین ریموت در برقی را می توانید از فروشگاه آنلاین سوپر لایف خریداری نمایید. ریموت های سوپرلایف با توجه به قدرت بالای باتری، دارای برد بالایی هستند. شکل ظاهری آن ها نیز بسیار بی نظیر می باشد.

در شرایط جوی بد هوا و ضعیف بودن باتری، برد آن عملکردی تقریبا نزدیک به حالت عادی دارد. قطعات استفاده شده در ریموت، از با کیفیت ترین قطعات می باشند. تمامی محصولات سوپرلایف برای اطمینان خاطر مشتریان خود، از خدمات پس از فروش و گارانتی برخوردارند.

سخن آخر:

ما با برنامه ریزی ریموت درب برقی،  فرمان را به مرکز کنترل انتقال می دهیم. ریموت، سیگنالی را با دستور فرمان حرکت به رسیور ارسال می کند. رسیور با کد گشایی سیگنال ها، آن ها را به مرکز کنترل می فرستد تا دستور حرکت اجرا شود. با خرید ریموت های سوپرلایف از بهترین عملکرد ریموت در شرایط مختلف اطمینان خاطر پیدا می کنید 

برای خرید بهترین درب های برقی کافیست از محصولات سوپر لایف دیدن کنید.!

Print
1815 رتبه بندی این مطلب:
2.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright