اخبار و مقالات سوپر لایف

چالش های پیش رو در ساخت درب برقی چیست؟
فرحزادی
/ دسته ها: مقالات

چالش های پیش رو در ساخت درب برقی چیست؟

در ادامه چالش ها و مشکلاتی که در ساخت انواع در برقی ممکن است رخ دهد را با هم مطالعه خواهیم نمود.

چالش های پیش رو در ساخت درب برقی چیست؟

درب برقی جهت نصب در ورودی آپارتمان ها، منازل مسکونی حیاط دار، پارکینگ ها، مکان ها تجاری و دفاتر اداری طراحی و تولید می شود. این درب ها امکان عبور و مرور راحت و بدون دردسر را برای ساکنان ساختمان ها فراهم می آورند. از این رو در سال های اخیر به وفور شاهد استفاده از این درب های برقی در سطح شهرها هستیم.

برای تولید در برقی باکیفیت و مرغوب باید یکسری اصول را در ساختار آن رعایت نمود. در ادامه چالش ها و مشکلاتی که در ساخت انواع درب برقی ممکن است رخ دهد را با هم مطالعه خواهیم نمود.

چالش های ساخت درب برقی کشویی

برای ساخت درب برقی مدل کشویی باید بدانید که این درب ها مناسب استفاده در مکان هایی با عرض ورودی بزرگ می باشند. در واقع اگر ورودی شما عرض کمی داشته باشد، استفاده از درب کشویی گزینه ای ناکارآمد خواهد بود. زیرا لت های به کار رفته در ساخت این درهای برقی معمولا بزرگ است. ضمن این که تولید آن با لنگه های کم عرض به شدت باعث کاهش زیبایی درب خواهد شد.

چالش های ساخت درب برقی لولایی

یکی دیگر از مدل های پر کاربرد درب برقی ، درهای لولایی است. این مدل معمولا دارای دو لنگه است که برای باز و بست شدن بر محور لولا می چرخد. یکی از مهم ترین نکاتی که در ساخت درب لولایی باید در نظر بگیرید ابعاد ورودی ساختمان و فضای موجود در داخل آن می باشد. زیرا نحوه باز و بست این مدل درب ها حاکی از نیاز به فضای کافی جهت حرکت لت های در بر روی پاشنه لولا می باشد. در کنار این موارد لازم است میزان حرکت درب به روی لولا را هم بررسی کنید. آیا فضای داخلی به اندازه ای بزرگ هست که لنگه های درب بتوانند بیش از 90 درجه باز شوند؟

انتخاب جک برقی مناسب جهت تحمل وزن لنگه های در برقی نیز بسیار مهم است. اگر جک ها نتوانند به خوبی از پس فضار وزن هر یک از لت های در برآیند، در عملکرد کلی دچار مشکل خواهند شد.

چالش های پیش رو در ساخت درب برقی

چالش های ساخت درب برقی فلزی

برخی از درب های برقی از لنگه های فلزی بهره می برند. این مدل درب ها معمولا از آلیاژ آهن تهیه شده و وزن زیادی دارند. به همین سبب باید از جک ها و ریل های قدرتمند برای جابجایی آن کمک گرفت. در واقع هر چه وزن و ابعاد درب اتوماتیک فلزی بیشتر باشد، هزینه های جانبی آن هم بیشتر خواهد شد.

مسئله دیگر مجاورت درب برقی فلزی با شرایط جوی مختلف نظیر بارش برف، باران، تابش شدید خورشید، تغییرات دمایی آب و هوا به صورت ناگهانی می باشد. از این رو آلیاژ مورد استفاده در ساخت درب باید طوری پرداخته شود، که قادر به تحمل تغییرات ناگهانی شرایط آب و هوایی باشد.

عوامل دیگر نیز وجود دارند که موجب آسیب های احتمالی برای در برقی فلزی می شوند. به طور مثال می توان از برخورد ماشین هنگام تردد از میان درب، پاشیده شدن مواد شیمیایی خورنده به روی لت ها، زنگ زدگی آلیاژ در اثر رطوبت زیاد و ... نام برد.

با در نظر گرفتن موارد بالا در میابیم که درب برقی فلزی باید از آلیاژ مرغوبی ساخته شود تا استحکام مناسبی در برابر شرایط جوی و آسیب های فیزیکی داشته باشد. به این ترتیب بهترین در برقی نصیبتان خواهد شد.

چالش های ساخت درب برقی شیشه ای

یکی دیگر از درب های برقی مدل شیشه ای است. این درها معمولا از لنگه های شیشه ای با فریم فلزی تشکیل می شوند. به همین دلیل امکان مشاهده فضای داخلی را از بیرون ساختمان فراهم می آورند. این ویژگی درب برقی شیشه ای را به انتخابی ایده آل برای فروشگاه ها، نمایشگاه ها، لابی هتل ها، رستوران ها و ... تبدیل نموده است. اما باید بدانید که خرید این مدل درب ها چالش هایی نیز به دنبال دارد. به طور مثال ابعاد و اندازه های ورودی ساختمان تاثیر زیادی بر تعداد لنگه های ثابت و متحرک درب خواهد گذاشت. این مسئله می تواند موجب تغییر در هزینه های طراحی و ساخت درب شود.

مورد بعدی که برای خرید درب برقی شیشه ای باید بدانید، جنس و کیفیت مواد اولیه در ساخت آن می باشد. اگر از شیشه های نامرغوب برای تولید این در ها استفاده شود، امکان ایجاد موج در دید شیشه ها وجود دارد. در نتیجه ظاهر زیبای درب به طور کلی زیر سوال خواهد رفت. بهترین جنس برای ساخت درب شیشه ای از نوع لمینت و سکوریت است. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و احتمال شکستن و ترک خوردنشان بسیار پایین است.

چالش های تهیه تجهیزات مهم درب برقی

اگر قصد خرید بهترین برند درب برقی برای ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری خود را دارید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

ساختار و نحوه عملکرد درب برقی به گونه ای است که تمام اجزای سیستم اعم از موتور، لنگه های درب، ریل یا جک، مرکز فرمان، چشمی ها و دیگر یراق آلات به صورت یکپارچه با هم کار می کنند. در نتیجه وجود ایراد یا عدم کیفیت در هر یک از قطعات می تواند موجب بروز مشکل در عملکرد کل سیستم شود.

دیگر موردی که هنگام خرید درب برقی باید در نظر داشته باشید، شرایط محیط نصب درب و ابعاد آن می باشد. این عوامل به صورت مستقیم بر انتخاب نوع درب (کشویی یا ریلی)، جنس لنگه های آن (فلزی، شیشه ای یا ...)، جک پارکینگی مورد نیاز یا ریل های جابجا کننده لت ها و ... تاثیر می گذارد.

در کنار تمام این موارد شما می توانید تجهیزات متفرقه دیگری با توجه به نیازتان برای درب برقی تهیه نمایید. این تجهیزات عبارتند از: امکان اتصال درب به سیستم های امنیتی، دستگاه های پلاک خوان، سیستم تشخیص مانع و ترمز گیری، میزان مقاومت جک و ریل و ... .

چالش های تعیین قیمت ساخت درب برقی

عوامل متعددی در ساخت درب برقی می توانند تعیین کننده قیمت نهایی آن باشند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- جنس بدنه و لت های درب

- تعداد لنگه های ثابت و متحرک

- نوع و برند موتور الکتریکی

- نوع جک پارکینگی (یا ریل)

- سیستم مرکز فرمان و برد الکتریکی

- یراق آلات

چالش های پیش رو در ساخت درب برقی

سفارش درب برقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب 

در جهت سفارش بهترین درب برقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب کافیست با بهترین شرکت تولید کننده در این زمینه آشنا شوید. شرکت سوپرلایف با ارائه بهترین درب برقی با کیفیت اروپایی و رعایت استانداردها در این زمینه و همچنین با استفاده از بهترین قطعات موجب شده تا بهترین را خدمت شما مشتریان عزیز ارائه دهد. 

شرکت سوپرلایف در جهت تولید انواع جک برقی ، جک پارکینگ و .. فعالیت می کند کافیست هر کدام را خواستید از ما با بهترین کیفیت و قیمت مناسب سفارش دهید تا بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید. برای مشاهده ی تنوع جک پارکینگ سوپرلایف کافیست به صفحه ی محصولات مراجعه کنید و توضیحات مختص به هریک را مطالعه نموده و هر تعدادی که می خواهید از ما سفارش دهید. 

Print
794 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright