اخبار و مقالات سوپر لایف

چشمی در برقی
بی پروا

چشمی در برقی

چشمی در برقی شامل بخش مهمی از درهای هوشمند است!

لیست قیمت چشمی انواع  در برقی

چشمی در برقی شامل بخش مهمی از درهای هوشمند است که بدون قرار دادن آن در سیستم درهای هوشمند، باز و بسته شدن هوشمند آن ها غیر ممکن خواهد بود. زیرا تشخیص اشیای بین دو لنگه در و یا تشخیص به موقع باز شدن درهای هوشمند بوسیله چشمی ها امکان پذیر است. اگر می خواهید چشمی در برقی را بیشتر بشناسید با ما همراه شوید تا از عملکرد چشمی ها بیشتر اطلاعات کسب کنید.

کاربردی چشمی در برقی بر روی درب های هوشمند

چشمی در برقی یکی از مهمترین بخش های سیستم درب اتوماتیک است که فقط بواسطه آن ها است درب های اتوماتیک قادر به تشخیص حضور هرگونه مانع اعم از شخص، اشیا یا ماشین را در فضای میان دو لنگه درب هوشمند شناسایی می کند.

 

بنر چشمی در برقی

 

در رابطه شناخت بیشتر چشمی ها می توان گفت که این قطعه الکترونیکی باید به صورت یک جفت در کناره های درب های اتوماتیک نصب شوند. در واقع دو جفت چشمی نصب شده در کناره های درهای هوشمند مکمل و تکمیل کننده همدیگر هستند. به نحوی که یکی از آن ها به عنوان فرستنده و دیگری به عنوان گیرنده عمل می کند. بنابراین نصب یک چشمی برای درب هوشمند هیچ خاصیت و استفاده ای نخواهد داشت. 

در واقع این چشمی در برقی ها به صورت ارسال سیگنال هایی با یکدیگر در ارتباط بوده و هنگامی که مانعی در بین دو چشمی قرار گیرد سبب قطع شدن سیگنال ارسالی از فرستنده به گیرنده می شود. به عبارت دیگر وقتی که یک مانع در فضای بین درب قرار می گیرد بلافاصله مدار کنترل دستور کنسل شدن فرایند بسته شدن درب را داده و به این ترتیب هنگام حضور اشخاص یا اشیا درب اتوماتیک بسته نمی گردد.

 به عنوان مثال وقتی که یک وسیله نقلیه در مسیر درب اتوماتیک قرار گرفته و ورودی آن را مسدود کرده باشد، سنسور یا همان چشمی در برقی این موقعیت را شناسایی کرده و سپس اقدام به فرستادن پیام حرکت می کند و درب را باز نگه می دارد. حال وقتی که ماشین یا وسیله نقلیه حرکت کرده و مانع مذکور از بین دو سنسور برداشته میشود عملکرد چشمی ها در جهت معکوس شکل می گیرد.

گاهی اوقات اگر توجه کرده باشید چشمی ها را به عنوان مادون قرمز نیز می خوانند که علت آن ارسال و انتشار پیام های چشمی ها به شکل یک دسته پرتو مادون قرمز است. حال وقتی که مانعی ما بین آن ها قرار می گیرد موجب منقطع شدن و از هم گسیختگی دسته پرتو منتشر شده مادون قرمز شده و درب هوشمند بسته نمی شود.

 

چشمی در برقی

 

۳ ویژگی و مزیت مهم چشمی در اتوماتیک

حال که کم و بیش با نحوه عملکرد چشمی در برقی آشنا شدیم بد نیست که جهت تکمیل شدن اطلاعات خود با برخی از مهمترین ویژگی های آن نیز آشنا شویم.

اولین و مهمترین ویژگی  مهم چشمی در برقی ارزان این است که نصب آن ها بر روی درب های اتوماتیک موجب افزایش اطمینان و آسایش خاطر مردم و کاربران این درب ها در رابطه با سیستم ایمنی آن ها می گردد. بنابراین در پی افزایش ایمنی درهای اتوماتیک و قرار دادن چشمی بر رو آنها رخ دادن هر گونه حوادثی زیانبار و صدمات ناشی از برخورد درب هوشمند با وسیله نقلیه یا افراد و یا موانع دیگر جلوگیری به عمل می آورد.

ویژگی دوم  چشمی در برقی این است که دارای برق مصرفی بسیار کمی هست. به عبارت دیگر برخلاف کارآیی بالایی که این قطعه الکترونیکی درب های هوشمند دارند انرژی کمی مصرف کرده و هزینه های استفاده از آن بر دوش کاربران سنگینی نمی کند.  چشمی در برقی با یک کابل شبکه ولتاژ پایین به کنترل برد ریموت متصل گردیده و به این ترتیب براحتی برق مورد نیازش جهت عملکرد به موقع تأمین می گردد.

ویژگی سوم چشمی در برقی باکیفیت این است که می توان از آن  در دو حالت بیسیم و با سیم استفاده کرد. در حال حاضر هر دو مدل چشمی درب اتوماتیک در بازار موجود است. خریداران با توجه به شرایط و سلیقه ای که دارند می توانند مورد مناسب را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است  چشمی نوع بیسیم دارای نصب ساده ای بوده و خریداران بدون و نیاز به کابل کشی قادر هستند در کمترین زمان آن را در محل مورد نظر نصب نمایند.

پیشنهاد برای مطالعه:

چشمی در برقی و رفع مشکلات آن

عوامل پایین آمدن کیفیت عملکرد چشمی های درب اتوماتیک

چشمی در برقی مانند تمام قطعات الکترونیکی دیگر نیاز به نگه داری درست و سرویس دهی مرتب دارد. زیرا در غیر این صورت ممکن هست بنابر دلایلی عملکرد آن دچار اختلال گردد. یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به چشمی درب اتوماتیک، کثیف بودن لنزهای آن است. هنگامی که لنزها را گرد و خاک و کثیفی می گیرد، اتصال مناسب بین آنها صورت نگرفته و قدرت تشخیص زمان باز و بسته شدن درب کاهش خواهد یافت.

دیگر مشکلات رایجی که موجب بر هم زدن عملکرد چشمی ها می شود شامل؛ تنظیم و تراز نبودن آنها، وجود مشکل و ایراد در سیم کشی آن ها، کم نور شدن چراغ ها و روشن نشدن آنها به طور کامل  می باشد.

به هر حال چشمی در برقی  باعث می شود تا درب قادر باشد هوشمندانه عمل کند. همچنین چشمی درب اتوماتیک باعث امنیت بیشتر درب و یا امنیت دیگر سیستم های امنیتی می گردد.

 

 

مناسب ترین لیست قیمت چشمی در برقی در بازار

متاسفانه یکی از مشکلات رایج در بازار کشور ما این است که این روزها به دلیل وجود نابسامانی های اقتصادی و افزایش شدید روز افزون قیمت ها نمی توان یک لیست قیمت مناسب برای محصولات موجود در بازار یافت.

به همین دلیل خریداران هنگام مراجعه به بازار جهت خرید چشمی در برقی با رفتن به فروشگاه های مختلف با قیمت های متفاوتی مواجه می گردند. این موضوع آنها را برای انتخاب مناسب و اعتماد دچار سختی می کند.

از نظر ما بهترین راهکار یافتن لیست قیمت چشمی در برقی مراجعه به نمایندگی های آنلاین می باشد. زیرا در این صورت به دلیل برقراری ارتباط با نمایندگی معتبر اطلاعات کامل و جامع به دست خواهد آمد.

همچنین به دلیل آنلاین بودن محدودیت زمان و مکان جهت برقراری ارتباط با نمایندگی مورد نظر شامل حال خریداران در هیچ کجای ایران  نخواهد شد.

Print
1112 رتبه بندی این مطلب:
5.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright