اخبار و مقالات سوپر لایف

مزیت استفاده از موتور ساید UPS
بی پروا

مزیت استفاده از موتور ساید UPS

موتور کرکره ساید نوعی موتور الکتریکی است که برای باز و بست نمودن کرکره برقی و درب اتوماتیک به کار برده می شود. این موتور برقی می تواند نیروی الکتریکی مورد نیاز برای جک ها را تامین نموده و امکان حرکت دادن لنگه های درب را فراهم آورد. این موتورها دارای دو مدل UPS و بدون UPS می باشند. هر یک از این مدل ها مزایا و ویژگی های به خصوصی دارند.

برای آشنایی بیشتر با موتور ساید یو پی اس دار، پیشنهاد می کنیم این مقاله از سوپر لایف را تا انتها مطالعه نمایید.

موتور ساید UPS

موتور کرکره ساید UPS به طور پیش فرض مجهز به باتری بک آپ و برق اضطراری است. به این ترتیب اگر برق شهری قطع شود، موتور همچنان قادر به حرکت دادن لنگه های درب بوده و خللی در عملکرد آن مشاهده نخواهد شد.

این موتورها به لحاظ بهره مندی از سیستم یو پی اس دارای برد در برقی بزرگتری نسبت به مدل های بدون یو پی اس می باشند. زیرا مدارات لازم برای کنترل درب اتوماتیک به هنگام قطع برق و راه اندازی باتری بک آپ در تابلو فرمان آن قرار گرفته است.

با در نظر گرفتن قطعی های مداوم شبکه برق شهری در سال های اخیر، در می یابیم خرید موتور ساید UPS انتخابی آینده نگرانه است. با این حال بهتر است پیش از اقدام برای خرید، ابتدا با موتورهای کرکره مجهز به یو پی اس و مدل های فاقد آن به خوبی آشنا شده و بر حسب نوع نیازتان مدل مناسب را تهیه نمایید.

البته باید بدانید موتورهای بدون یو پی اس نیز در صورت قطع برق مجهز به سیستم خلاص کن دستی هستند. به این ترتیب می توان درب را در حالت دستی قرار داده و آن را باز و بست نمود. تجهیزات خلاص کن دستی در موتور توبولار به صورت قاب خلاص کن و در موتور ساید به صورت زنجیر خلاص کن طراحی شده اند.

 

 

مشخصات موتور ساید UPS

موتور کرکره ساید UPS مجهز به یک منبع تغذیه الکترونیکی است. این منبع تغذیه به هنگام قطع برق شهری، نیروی الکتریکی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن درب را بدون وقفه فراهم خواهد آورد. سیستم یو پی اس معمولا میان برق شهر و دستگاه مصرف کننده قرار گرفته و برق مورد نیاز سیستم را تامین می نماید.

این سیستم علاوه بر تامین برق، کار تثبیت و ممانعت از نفوذ نویز و اختلالات شبکه برق، به درون دستگاه مصرف کننده را نیز انجام می دهد. به این ترتیب تجهیزات حساس دستگاه از نویزهای سنگین در امان بوده و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

موتور ساید یو پی اس دار، دستگاهی است که درون آن باتری قرار گرفته و به هنگام قطع برق، نیروی الکتریکی لازم را برای سیستم درب اتوماتیک تامین می کند. در نتیجه حتی به هنگام قطع برق، می توان درب را باز و بست نمود و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. سیستم UPS به کار رفته در این موتورها معمولا 24 ولت است.

این یو پی اس به طور اختصاصی برای جابجایی در اتوماتیک و کرکره برقی طراحی شده و درون خود دارای مدار گیرنده و دو عدد ریموت کنترل می باشد. علاوه بر این به راحتی می توانید ریموت های قدیمی خود را هم به این UPS، کددهی نمایید.

پیشنهاد برای مطالعه:

معرفی انواع موتور کرکره برقی

آنچه باید در ارتباط با موتور کرکره بدانیم

معرفی مدل های UPS موجود در بازار

اگر موتور کرکره ساید قدیمی شما بدون UPS است، می توانید سیستم یو پی اس را به صورت مجزا خریداری نموده و با آن ست کنید. این موتورها به طور معمول از ولتاژ 220 استفاده می کنند، از این رو باید سیستم UPS 220 ولت برای آن ها تهیه نمایید. البته این مدل ها کمی گران قیمت بوده و از این بابت صرفه اقتصادی ندارند.

اگر قصد خریداری UPS برای اتصال به موتور ساید قدیمی خود را دارید، باید بدانید که این موتورها در زمان راه اندازی به آمپری 4 تا 6 برابر بیشتر از جریان پیش فرض خود نیاز دارند. از این جهت لازم است از یو پی اس هایی با رنج بالاتر استفاده نمایید تا توان تحمل این جریان اولیه را داشته باشد.

مزیتی که خرید UPS مجزا برایتان به همراه خواهد داشت، این است که آن ها را می توانید علاوه بر موتور ساید درب برقی ، به دیگر سیستم های الکتریکی ساختمان نظیر دوربین های مدار بسته، کامپیوتر، چراغ های پارکینگ و ... متصل نمایید. به این ترتیب با قطع برق شهری، همچنان برق لازم برای روشن نمودن محیط پارکینگ و دوربین های مدار بسته را در اختیار خواهید داشت.

اما در موتور ساید UPS دار این امر ممکن نیست. زیرا یو پی اس به کار رفته در این موتورها تنها برای تامین برق موتور درب کافی است و نمی تواند دیگر وسایل را روشن نگه دارد.

سیستم های UPS مناسب برای موتور ساید و توبولار درب برقی به صورت زیر می باشند:

UPS  حداقل 1200 ولت آمپر برای استفاده به همراه موتور توبلار تا 140 نیوتن متر

UPS  حداقل 1600 ولت آمپر برای استفاده به همراه موتور ساید 300 نیوتن متر

UPS  حداقل 2000 ولت آمپر برای استفاده به همراه موتور ساید 500/600 نیوتن متر

سخن پایانی درباره ی موتور کرکره

موتور کرکره ارزان ساید دارای مدل های مختلفی است. به طور مثال مدل صنعتی آن می تواند کرکره هایی تا وزن 1000 کیلوگرم را هم بالا و پایین ببرد. علاوه بر این مجهز به سیستم پاراشوت بوده و در زمان خراب شدن کرکره برقی، مانع از سقوط آن شود. از این رو امنیت آن بالا بوده و از خطرات جانبی در امان خواهید بود.

موتور ساید بدون یو پی اس نیز مجهز به سیستم خلاص کن دستی است که به کمک آن در زمان قطع برق می توانید درب را به راحتی باز و بست نمایید. اما در مدل های UPS دار، دو عدد باتری بک آپ وجود دارد، که در زمان قطع برق امکان باز و بسته نمودن درب را با کمک نیروی الکتریکی فراهم می آورد. این مدل ها نسبت به دیگر موتورها کمی گران قیمت تر هستند.

آیا تجربه استفاده از موتور ساید یو پی اس دار را دارید؟ چه کمکی در زمان قطع برق برایتان به دنبال داشته است؟

Print
1279 رتبه بندی این مطلب:
3.0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright