اخبار و مقالات سوپر لایف

رفع ایرادات ریموت در برقی
فرحزادی

رفع ایرادات ریموت در برقی

سهولت در استفاده از درب برقی در کنار قیمت مقرون به صرفه اش سبب شده اغلب ساختمان های مسکونی جدید و حتی قدیمی ، اداری و تجاری از آن ها استفاده کنند.

مکانیزم عملکرد درب اتوماتیک به گونه ای است که بدون دخالت دست پنل های متحرک درب برای عبور و مرور افراد باز و بسته می شوند. ریموت در برقی وسیله ای است که به کمک آن فرمان باز یا بسته شدن  به صورت خودکار ارسال می شود. مبحثی که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، روش های عیب یابی و تعمیر ریموت درب برقی است.

 

 

علت خراب شدن ریموت کنترل درب اتوماتیک چیست؟

اتفاقات مختلفی می تواند عامل ایجاد ایراد و خرابی در ریموت در برقی باشد. عواملی همچون نفوذ آب به داخل محفظه ریموت ، تمام شدن باتری ، ضربه به ریموت در اثر افتادن و ... تنها گوشه ای از مسائلی هستند که موجب آسیب دیدن کنترل از راه دور درب اتوماتیک می گردند. در چنین مواقعی باید از سرویس کاران حرفه ای و ماهر کمک بگیرید تا ایراد برطرف شود.

چطور متوجه ایراد ریموت درب اتوماتیک شویم؟

در صورتی که هنگام باز و بسته کردن درب برقی شاهد صدای بلند ، لرزش و یا حتی آهسته حرکت کردن پنل ها نسبت به مواقع عادی بودید ، احتمال وجود مشکل در ریموت در برقی وجود داشته و باید آن را بررسی کنید. چنین مشکلاتی اغلب ناشی از وجود خرابی در ریموت در برقی می باشد و در زمان بروز باید ابتدا نوع ایراد را پیدا کنید.

مراحل اولیه عیب یابی ریموت درب اتوماتیک چیست؟

جهت این که بتوانید ایراد و خرابی ریموت کنترل درب برقی پارکینگ را شناسایی کنید، لازم است طبق روال زیر عمل نمایید:

1- بررسی باتری ریموت 

اگر تغییری در سرعت عملکرد ریموت شاهد بودید، اولین کار بررسی باتری آن است. گاهی چنین مشکلاتی تنها در پی ضعیف شدن باتری رخ می دهد. زمانی که باتری تمام می شود، انرژی الکتریکی لازم به برد ریموت منتقل نمی شود و در نتیجه آن هنگام زدن دکمه کنترل از راه دور، پنل های درب اتوماتیک واکنشی نشان نداده و یا به آهستگی حرکت می کنند. خرید باتری از برندهای معتبر می تواند طول عمر بیشتری برای ریموت در برقی به دنبال داشته باشد و در دراز مدت هزینه های شما را کاهش خواهد داد. 

2- بررسی حسگرهای حرکتی و چشمی

اگر پس از بررسی باتری دریافتید مشکل از آن نیست باید به سراغ چک کردن دیگر قسمت ها بروید. بهتر است کار خود را از بررسی حسگرهای حرکتی درب اتوماتیک شروع کنید. این سنسورها در طول زمان ممکن است آلودگی های هوا را به خود جذب کرده و کثیف شوند. این امر موجب کاهش سرعت عمل چشمی خواهد شد. ساده ترین راه برای رفع این ایراد، استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن حسگرها است. 
گاهی نیز مشکل به دلیل وجود مانعی بر سر راه حسگر به وجود آمده است که لازم است آن مانع را از مسیر دید چشمی دور کنید. 

3- بررسی قطعات داخلی و برد ریموت 

چنانچه پس از بررسی های اولیه، باز هم مشکل کار نکردن ریموت کنترل باقی بود، باید برد اصلی و قطعات داخلی را مورد بازبینی قرار داد. زیرا در طول مدت استفاده ممکن است اتفاقاتی نظیر افتادن ریموت و برخورد با اشیاء دیگر، نفوذ آب به درون آن و حتی استفاده مداوم و غیر اصولی برای ریموت درب برقی رخ دهد. هر یک از این موارد موجب بروز آسیب به قطعات داخلی و برد کنترل می گردد. بنابر این باید ریموت را به دست تعمیرکاران حرفه ای سپرد تا با صرف وقت و مهارت خود، ایراد به وجود آمده را در سریع ترین زمان برطرف کنند. 

تعمیر برد داخلی ریموت درب اتوماتیک امری تخصصی است و نباید آن را به اشخاص ناوارد سپرد. در این صورت ممکن است آسیب جبران ناپذیری بر ریموت وارد شده و دیگر قابل تعمیر نباشد. در نهایت شما باید هزینه زیادی بابت خرید یک ریموت دیگر بپردازید که مقرون به صرفه نخواهد بود. 

4- بررسی فرستنده و گیرنده سیگنال درب 

جک برقی دارای دستگاه گیرنده و فرستنده سیگنالی است که اغلب به روی دیوار و در نزدیکی درب نصب می شود. این دستگاه سیگنال های میان ریموت و درب را مخابره می کند و اجازه باز و بسته شدن را به در برقی می دهد. محدوده مشخصی برای دریافت این سیگنال ها تعیین می شود تا اگر در فاصله ای دور از درب بودید و به اشتباه دکمه ریموت را فشردید، درب اتوماتیک باز نشود. از این رو می توان گفت در برخی مواقع باز نشدن درب و عمل نکردن دکمه ریموت کنترل، ممکن است به دلیل فاصله زیاد شما تا دستگاه گیرنده و فرستنده سیگنال باشد. بهتر است ابتدا کمی به آن نزدیک شده و سپس فرمان باز یا بسته شدن درب را ارسال کنید. 

در برخی مواقع نیز این دستگاه دچار ایراد می شود و نمی تواند سیگنال ها را به درستی دریافت کند. گاهی نیز خود ریموت خراب می شود و امکان ارسال سیگنال را ندارد. در چنین مواقعی باید به تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

ست کردن ( لِرن کردن ) ریموت در برقی چگونه انجام می شود؟

در اینجا لازم می دانیم اندکی در رابطه با امنیت درب اتوماتیک و دستگاه گیرنده و فرستنده سیگنال ها صحبت کنیم. شاید تا به حال اصطلاح لِرن کردن ریموت کنترل در برقی را شنیده باشید. این اصطلاح به معنای اختصاصی بودن سیگنال های ارسالی میان ریموت و دستگاه گیرنده درب خودکار است. در واقع باید بگوییم هر دستگاه ارسال کننده و دریافت کننده از سیگنال های مختص به خود استفاده می کنند و نمی توان با دستگاهی دیگر برای آن ها سیگنال ارسال نمود. به همین دلیل امنیت درب های اتوماتیک بسیار بالا است. 

سفارش جک برقی سوپر لایف با کیفیت بالا

در این مقاله نحوه شناسایی و رفع ایرادات ریموت کنترل درب اتوماتیک را آموختیم. همچنین دریافتیم برخی از مشکلات را تنها به کمک تعمیرکاران می تواند رفع نمود و ورود به قسمت های فنی ریموت کار اشتباهی است. همچنین شما می توانید با خرید ریموت کنترل سوپر لایف به همراه جک برقی با کیفیت اروپایی و استانداردهای بین المللی به هیچوجه درگیر مشکلات خرابی ریموت و قطعات جانبی دیگر نشوید. 

سوپر لایف به عنوان بهترین برند در برقی در بین مشتریان شناخته شده است چراکه افراد را درگیر مشکلات خرابی ریموت ، خرابی چشمی ، از کار افتادن جک برقی نمی کند. جهت سفارش و مشاهده تنوع جک پارکینگ به بخش فروشگاه آنلاین سوپرلایف حتما مراجعه کنید. 

Print
3231 رتبه بندی این مطلب:
3.1
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright