اخبار و مقالات سوپر لایف

رفع خرابی چشمی در برقی
فرحزادی

رفع خرابی چشمی در برقی

رفع خرابی چشمی در برقی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این قطعه در پک های درب برقی نقش جزء اصلی را در کنار قطعات دیگر دارد وظیفه ی این قطعه به طور کلی این است که در هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ نسبت به عدم برخورد درب به خودرو و اجسام دیگر محافظت کند.

چشمی در برقی باید در ارتفاع 15 تا 30 سانتی متر با فاصله از زمین بر روی دیوار بیرونی یا خروجی درب برقی نصب شود که عموما چشمی ها یک پک دو عددی هستند که در جعبه های جک برقی وجود دارند. 

نحوه عملکرد چشمی در برقی چگونه است؟

قبل از اینکه شروع به توضیح دادن راجع به رفع خرابی چشمی در برقی نماییم باید بدانید که اصلا عملکرد این قطعه ی اصلی جک برقی چگونه است و چه نقشی در باز و بسته شدن درب پارکینگ دارد؟ 

وقتی شما چشمی یا فتوسل را نصب میکنید یک خط نامرئی از این قطعه ایجاد شده که در هنگام باز بودن اگر آن خط قطع شود اجازه بسته شدن به درب را نمی دهد چراکه جسمی یا خودروی در حال عبور از درب است ممکن است برایتان این موضوع پیش آمده باشد که وقتی درب پارکینگ محل کار یا ساختمان مسکونی در حین بسته شدن باشد وقتی شما از آن عبور کنید درب همان لحظه متوقف شده و بعد از عبور شما دوباره شروع به کار می کند این عملکرد توسط چشمی در برقی مدیریت می شود. 

اگر این عملکرد به درستی انجام شود خودرو یا شخصی در حین عبور از درب پارکینگ ممکن است در اثر برخورد درب آسیب ببیند پس به همین منظور است که میگوییم این قطعه اصلی محسوب می شود. 

از کجا بفهمیم که چشمی درب برقی دچار اشکال شده است؟

اگر مقاله ی عیب یابی درب برقی را مطالعه کرده باشید راجع به این صحبت کردیم که مواقعی ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که وقتی درب برقی بسته نشود ممکن است ایراد از ریموت در برقی باشد پس نباید در همان وهله ی اول شکمان به چشمی باشد باید با حداقل دو ریموت امتحان کنید چراکه ممکن است ریموتی که شما دارید دچار مشکل شده باشد.

دومین موردی که باید چک شود برق ساختمان است ، ممکن است برق ساختمان رفته باشد و شما مطلع نباشید چراکه وقتی برق کل ساختمان قطع شود درب باز و بسته نمی شود پس این مورد را هم مورد بررسی قرار دهید که خیالتان راحت شود. 

حالا که مشکل نه از ریموت است نه از برق ساختمان میرسیم به متهم آخر چشمی درب برقی. یکی از مواردی که عملکرد باز و بسته شدن درب را متوقف می کند چشمی است در این جا هم باز متوجه ی مهم بودن این قطعه می شوید. 

اگر چشمی دچار اشکال شده باشد باید علت اشکال را جویا شوید تا بتوانید نسبت به رفع آن اقدام کنید اول اینکه می توانید با متخصصین سوپر لایف در میان بگذارید تا آن ها اقدام به راهنمایی و رفع اشکال کنند دوم اینکه با آگاهی نسبت به علت خرابی چشمی درب برقی که در ادامه به آن می پردازیم می توانید ایرادش را متوجه شوید.

دلایل خرابی چشمی در برقی 

دلایل خرابی چشمی درب برقی، جک پارکینگ و کرکره برقی یکسان است آسان ترین راهی که می توانید متوجه خرابی چشمی یا فتوسل شوید این است که دستتان را جلوی چشمی بالا و پایین کنید تا همان نوری که در بالا به آن اشاره کردیم قطع و وصل شود اگر صدای تیک تیکی به گوشتان نرسد که این صدا ناشی از قطع و وصل شدن راه چشمی است. قطعا مشکل باز و بسته نشدن درب پارکینگ از چشمی است.

حالا در ادامه مواردی که موجب خرابی چشمی می شود را باهم بررسی میکنیم:

اولین و متداول ترین علت نفوذ آب به داخل چشمی است، وقتی آب بندی درست انجام نشود و چشمی درب اتوماتیک کیفیت خوبی نداشته باشد می توان گفت که صد در صد بعد از مدتی باید به طور کل چشمی را عوض کنید چراکه قابلیت تعمیر ندارد. 

دومین دلیل که باز هم متداول است قطع شدن سیم کشی چشمی است، گاهی اوقات ممکن است به دلیل اینکه سوکت هرز شده یا اینکه سیم پاره شده چشمی درب برقی کار نکند. در این صورت باید متخصص نصبت به بررسی و تعویض سیم کشی داخلی آن اقدام نماید. 

در مورد اول به کیفیت پایین فوتوسل اشاره کردیم، اگر در نظر دارید چشمی در برقی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و نیازی به تعویض و تعمیر اساسی نداشته باشد به شما پیشنهاد میکنیم حتما چشمی سوپر لایف را انتخاب کنید. چراکه ما قطعات اصلی مثل چشمی را با کیفیت اروپایی به مشتریان ارائه می دهیم که هیچ نوع ایرادی در طی استفاده برای آن پیش نیاید و مشتری را مجبور به پرداخت هزینه های گزاف تعمیر و تعویض چند باره نکند.

سفارش بهترین درب برقی و قطعات آن با کیفیت بالا از سوپر لایف

اگر می خواهید درب برقی را با کیفیت بالا یعنی کیفیت اروپایی داشته باشید به شما پیشنهاد میکنیم از کیت های جک برقی سوپر لایف تهیه کنید. چراکه کیت های ما شامل تمام قطعات و لوازم جانبی در کیفیت بالا می باشد که شما با پرداخت هزینه ی بسیار مناسب می توانید از ما تهیه کنید. 

اگر هم خواستید چشمی درب برقی را تعویض و تعویض کنید می توانید بازهم سوپر لایف را انتخاب کنید چراکه تمامی محصولات ما دارای گارانتی 24 ماهه است و در صورت اتمام گارانتی می توانید دوباره اقدام به تمدید آن کنید. برای مشاهده کیت ها و قطعات جانبی درب برقی کافیست از صفحه فروشگاه آنلاین سوپرلایف سوپر لایف دیدن کنید.

Print
2586 رتبه بندی این مطلب:
2.8
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright