اخبار و مقالات سوپر لایف

چرا درب اتوماتیک پارکینگ باز نمی شود ؟
بی پروا

چرا درب اتوماتیک پارکینگ باز نمی شود ؟

چرا درب اتوماتیک پارکینگ باز نمی شود؟ در این باره بیشتر بخوانید!

چرا درب اتوماتیک پارکینگ باز نمی شود

 در ب های اتوماتیک از جمله ابزارها و وسایلی هستند که در سال های گذشته در اکثر ساختماه ها به کار برده می شوند. این درب ها کارایی بالایی دارند و به طور معمول روزانه در محل های پر تردد از آنها استفاده زیادی می شود. اما همین استفاده زیاد و همچنین هوشمند و الکترونیکی بودن آنها سبب می شود که در عملکردشان خلل ایجاد شود. که همین خلل عاملی براس باز نشدن درب اتوماتیک پارکینگ خواهد شد.

خرابی و عمل نکردن این درب ها علل و موارد زیادی را در بر می گیرد که در بیشتر مواقع توسط خود افراد حل می شود. وای در مواردی هم باز نشدن درب اتوماتیک پارکینک به خاطر موارد فنی و تخصصی است که شما بایستی حتما جهت تعمیر آن به افراد متخصص مراجعه کنید.

به همین خاطر ما در این مقاله تمامی مواردی که سبب می شود اتوماتیک پارکینگ باز نشود را بررسی کنیم. و راه حل تعمیر یا بر طرف کردن آن را نیز به شما ارائه دهیم.

مهم ترین دلایل باز نشدن درب اتوماتیک پارکینگ

باز شدن درب اتوماتیک به هماهنگی عوامل مختلفی بستگی دارد . در نتیجه ؛ خلل در هر یک از این عوامل باعث عملکرد نامناسب درب اتوماتیک و باز نشدن آن می شود . در زیر به بررسی تعدادی از این خلل ها می پردازیم ؛

تمام شدن باتری ریموت

اولین قدم در باز نشدن درب اتوماتیک ، چک کردن باتری ریموت می باشد . گاهی نیاز است باتری ریموت در برقی را تعویض نمایید . بعد از تعویض باتری دوباره امتحان کنید ، اگر باز نشد به فکر علت های دیگر باشد .

قطع شدن سیستم برق

یکی دیگر از این علل می تواند عدم جریان برق و یا اتصالی در سیم های برق باشد . از این رو توصیه می کنیم از برق رسانی سیستم مطمئن شوید .

 

 

خراب شدن ریموت

علاوه بر باتری ریموت ها ، خود ریموت نیز چون سیستم الکتریکی کوچک و حساسی است ، ممکن است دچار آسیب شده باشد . به طور مثال ممکن است دچار ضرب دیدگی یا نفوذ هر نوع رطوبت یا مایعی در داخل ریموت که باعث چسبیدن دکمه ها به مدار می شوند، شده باشد .

در نتیجه عدم عملکرد مناسب آن  ، سبب باز نشدن درب می شود . این ریموت ها را خودتان نیز می توانید تعمیر کنید  یا می توان به مغازه های الکتریکی و تعمیر لوازم برقی مراجعه کرده و از آن ها بخواهید ریموت را تعمیر کنند یا در نهایت به نمایندگی ها و مراکز فروش این درب های برقی مراجعه کرده و از آن ها بخواهید مشکل شما را برظرف کنند .

خراب شدن چشم الکترونیک

اگر عوامل بالا علت باز نشدن درب اتوماتیک نبودند ، ممکن است مشکل از چشم های الکترونیک و سنسور های حساس به حرکت باشد . این سنسور ها با فاصله یک متری از سطح زمین نصب شده اند که ممکن است روی چشم الکترونیک، گرد وغبار یا ضایعات دیگر بنشیند که مانع عملکرد صحیح آن ها باشد. این سنسور ها بسیار حساس می باشند ، پس بهتر است هر از چند مدت روی آن ها را یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

یکی دیگر از اشکالات این چشم های الکترونیک زمانی مشخص می شود که چراغ آن به طور پیوسته چشمک بزند ، در این صورت نیز سیگنالی به مرکز ارسال نمی کند، در نتیجه مانع باز شدن درب می شود . پس توصیه می شود در هنگام باز نشدن درب اتوماتیک ، سنسور ها را نیز بررسی کنید .

گیر کردن لنگه های درب پارکینگ

یکی از مشکلات رایج باز نشدن درب ها ی اتوماتیک، گیر کردن لنگه های درب پارکینگ ، آن هم به دلایل مختلف مانند اختلاف زمانی کم که بین حرکت لنگه ی یک و لنگه ی شماره دو ، خرابی لولای در و یا فرسودگی لولا می باشد .

پیشنهاد برای مطالعه:

تنظیم ریموت کنترل در برقی

خرابی فلاشر

گاهی فلاشر دچار مشکل می شود و ما آن را تعویض می کنیم . اما همین تعویض فلاشر ممکن است مشکلاتی مانند باز نشدن درب اتوماتیک را به همراه داشته باشد . این مشکلات زمانی به وجود می آید که مثلا لامپی با توان بیشتر از حد استاندارد استفاده کنیم که باعث آسیب رسیدن به مرکز کنترل دستگاه می شود . مشکل دیگری که تعویض لامپ فلاشر می تواند به همراه داشته باشد عدم جایگذاری مناسب درپوش در جای خود که باعث نفوذ آب و رطوبت به داخل سیستم دیجیتالی جک درب پارکینگ می شود که خود باعث مختل شدن عملکرد درب اتوماتیک می شود.

باز نشدن کامل جک ها

یکی دیگر از مشکلات باز نشدن درب ، باز نشدن کامل جک ها می شود که برای حل این مشکل نیز باید سیمی را که در انتهای جک قرار گرفته است و مسئولیت باز کردن جک را بر عهده دارد را بررسی کنید . چرا که احتمال دارد این سیم ها دچار اتصالی شده یا به طور کامل قطع شده باشند .

 

 

بهترین راه حل مشکل باز نشدن درب اتوماتیک

شاید به طور قطع بهترن راه حل برای بر طرف کردن این مورد استفاده از بهترین برند درب اتوماتیک است. و بهتر است که این درب ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. یکی از معروف ترین این مکان ها فروشگاه اینترنتی سوپرلایف است، که شما می توانید بهترین برندها و درب ها را از آن تهیه کنید. علاوه بر این زمان خرید درب اتوماتیک پارکینک باید موارد زیر را نیز در نظر داشنه باشید.

1- استفاده از موتور پر قدرت در سیستم های درب اتوماتیک

2- عملکرد بسیار خوب در شرایط جوی و آب وهوایی متغیر

3- داشتن گارانتی تعویض بدون هیچ قید و شرطی

4- عملکرد های بی صدا و نرم و روان سیستم درب اتوماتیک پارکینگ

5- جک درب پارکینگ این برند دارای تجهیزات جانبی ویژه ای می باشد که باعث می شود در صورت بروز مشکل و تعویض وسایل، دیگر نگران مناسب بودن و اصل بودن وسایل نباشید . این لوازم جانبی شامل دو عدد چشمی فتوسل ، دو عدد ریموت و یک عدد فلاشر می باشند .

نتیجه گیری

یافتن علت باز نشدن درب اتوماتیک و مشکل جک درب اتوماتیک کار راحتی است ، اما با این حال بهتر است با متخصصین برای رفع مشکلات موجود صحبت کرده و این کار را به آن ها بسپارید . برای عملکرد بهتر جک های درب اتوماتیک پارکینگ بهتر است تمامی اجزا به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود. با خرید جک درب اتوماتیک پارگینک سوپر لایف تا حد زیادی با این مشکلات رو به رو نخواهید بود. برای دیدن محصولات کلیک کنید.

Print
8207 رتبه بندی این مطلب:
2.9
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright