اخبار و مقالات سوپر لایف

چطور سیستم درب برقی مناسبی برای پارکینگ ساختمان انتخاب کنیم؟

چطور سیستم درب برقی مناسبی برای پارکینگ ساختمان انتخاب کنیم؟

درب برقی روشی نسبتا جدید در ساختمان های امروزی است که در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنان آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها با کمک نیروی الکتریکی و پردازش سیگنال های ارسالی از سوی ریموت کنترل کاربر اقدام به باز و بست نمودن لنگه های درب می نمایند. به این ترتیب دیگر نیازی به پیاده شدن از خودرو و باز کردن یا بستن درب پارکینگ به صورت دستی نخواهید داشت.

سوال اینجاست که چطور می توان بهترین در برقی مناسب و کارآمدی برای پارکینگ انتخاب نمود؟ چه معیارهایی را هنگام خرید سیستم درب اتوماتیک باید مد نظر قرار داد؟ آیا تمام مدل های درب الکتریکی قابلیت استفاده در تمام پارکینگ ها با شرایط محیطی مختلف را دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ها پیشنهاد می کنیم مقاله پیش رو از سوپر لایف را مطالعه نمایید.

منظور از درب برقی چیست؟

پیش از بررسی معیارهای مهم هنگام انتخاب و خرید درب برقی بهتر است به معرفی این سیستم بپردازیم. به نظر شما به چه مدل درب هایی، درب الکتریکی یا برقی می گویند؟

به طور کلی هر سیستم ورودی ای که با استفاده از نیروی الکتریسیته و به کمک اهرم های اتوماتیک باز و بسته شود، درب برقی نامیده می گردد. این سیستم ها معمولا از اجزای مختلفی اعم از موتور الکتریکی، اهرم یا جک پارکینگ، برد مدار فرمان، چشمی و فلاشر تشکیل می شوند. اما جنس آن ها اغلب در گرو مدل درب و نحوه عملکرد آن خواهد بود. به طور کلی اغلب این درب ها از جنس چوب، فلز، شیشه و یا ترکیبی از این متریال ساخته می شوند.

 

سیستم درب برقی مناسب برای پارکینگ

 

معیارهای مهم در انتخاب درب برقی کدام اند؟

اگر قصد خریداری درب برقی برای ورودی پارکینگ ساختمانتان دارید و می خواهید سیستمی تهیه کنید که از طول عمر بالا و کیفیت عملکردی مناسبی برخوردار باشد، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- وزن درب ورودی را اندازه گیری نموده و بر اساس آن اقدام به تهیه اجزای درب برقی نمایید. هر چه هماهنگی میان اجزای خریداری شده و توانایی تحمل آن ها با وزن درب بیشتر باشد، عملکرد درب روان تر و نرم تر بوده و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

2- تعداد واحدهای ساختمان را در نظر گرفته و میانگین رفت و آمدها را در طول شبانه روز مشخص کنید. در ساختمانی که تعداد تردد ها در طول روز زیاد است باید از درب برقی با قدرت بیشتر و مقاوم تر استفاده نمود تا ماندگاری آن افزایش یابد.

درب برقی در کنار این خودش مهم است شما باید جک پارکینگ مناسب را خریداری کنید پیشنهاد ما به شما خرید جک پارکینگ دلفین است.

برای درب های سبک وزن، چه نوع درب برقی تهیه کنیم؟

اگر در برقی ورودی ساختمان شما در زمره درب های سبک وزن قرار دارد و میانگین رفت و آمد روزانه حدود 30 بار باشد، می توانید از سیستم های درب برقی با قدرت متوسط بهره بگیرید. این سیستم ها طوری طراحی شده اند که به راحتی درب هایی با وزن سبک تا متوسط را جابجا نموده و طول عمر مناسبی در این شرایط خواهند داشت.

 

سیستم درب برقی مناسب برای پارکینگ

 

برای درب های سنگین وزن از چه مدل درب برقی استفاده شود؟

در صورتی که درب پارکینگ ساختمان مورد نظرتان وزن زیادی داشته و ابعادش نسبت به حالت استاندارد بزرگ تر است، باید به سراغ سیستم های قدرتمند تری بروید. درباز کن برقی هنگام باز و بست شدن فشار زیادی به جک برقی وارد می کنند. از این رو سیستم درب برقی باید به قدری قدرتمند باشد که توانایی تحمل وزن درب را داشته و در کنار آن حرکتی روان و نرم به کاربر ارائه دهد.

در این شرایط باید جک های روز دنیا و تهیه شده از متریال مناسب را انتخاب کنید. پیشنهاد ما خرید جک درب برقی سوپر لایف است. این سیستم طوری طراحی شده که از استانداردهای روز دنیا پیروی نموده و هم راستای جک های ساخت اروپا قلمداد می شود.

برای درب پارکینگ کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگی؟

بسیاری از افراد نمی دانند برای درب پارکینگشان، انتخاب کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگی؟ در پاسخ به این سوال باید شرایط ورودی ساختمان را مورد ارزیابی قرار داد. به طور کلی جهت درب پارکینگ هم می توان از کرکره برقی استفاده کرد و هم می توان جک های پارکینگی را به کار گرفت. اما تعیین کننده اصلی شرایط ورودی بنا است.

اگر ساختمان مورد نظرتان فضای کمی دارد و لازم است تمام محیط پارکینگ استفاده کنید، بهترین انتخاب برای شما کرکره های برقی است. زیرا این سیستم طوری طراحی شده که در راستای عمود بالا و پایین رفته و هنگام باز و بست شدن، فضای زیادی اشغال نمی کند.

اما در ساختمان هایی که فضای کافی برای حرکت درب پارکینگ وجود دارد، نصب جک پارکینگ انتخاب بهتری است. زیرا این نوع درب برقی زیبایی بیشتری نسبت به کرکره های برقی داشته و علاوه بر این قادر است در فضای موجود به راحتی درب را باز و بسته نماید.

مطلب پیشنهادی:

بهترین روش برای تمیز کردن درب برقی

 

سیستم درب برقی مناسب برای پارکینگ

 

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم معیارهای مهم در انتخاب نوع بهترین درب برقی را برایتان شرح دهیم. اما نکته ای که در پایان ذکر آن لازم است، این است که تعیین کننده اصلی در انتخاب مدل درب های برقی شرایط ورودی ساختمان و مدل درب پارکینگ است. به طور کلی شما باید  شرایط ساختمان، محیط اطراف پارکینگ و درب ورودی را با یک دیگر تطبیق داده و در نهایت بر اساس میزان بودجه مورد نظرتان اقدام به خرید سیستم درب اتوماتیک نمایید.

شرکت سوپر لایف سازنده و طراح انواع سیستم های درب برقی در ایران است. این مجموعه دارای گروهی از کارشناسان و متخصصان حرفه ای است که توانسته اند سیستم هایی قدرتمند و مطابق استانداردهای روز اروپا طراحی و تولید نمایند. اگر قصد خرید درب اتوماتیک را دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت مجموعه مراجعه نموده و محصولات سوپر لایف را مورد ارزیابی قرار دهید.

 

Print
487 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright