اخبار و مقالات سوپر لایف

برد در برقی
بی پروا

برد در برقی

بردهای الکترونیکی در انواع مختلف و برای دستگاه های مختلفی تولید می شوند که از انواع برد می توان به برد در برقی اشاره داشت.

 برد در برقی دارای کاربرد و ویژگی های متفاوتی است. این نوع برد از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در صورت خرابی هر یک اجزای آن با مشکل مواجه خواهید شد.

با توجه به این که درب برقی ها این روزها پر سر و صدا شده اند و طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده اند به شما پیشنهاد می کنیم که درباره ی اجزای مختلف این نوع درب پارکینگ اطلاعات کاملی را داشته باشید!

اگر به دنبال اطلاعات کاملی درباره ی برد درب برقی هستید و می خواهید با ویژگی های آن آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

 

انواع برد در برقی را بهتر بشناسید!

بردهای الترونیکی در ابتدا بردهای خامی بودند که قطعات الکترونیکی بر روی آن ها منتاژ می شده است. اما با گذشت زمان این بردها شکل بهتری به خود گرفتند که امروزه شاهد بردهای الکترونیکی در انواع مختلف شدید. در زیر می توانید با انواع برد در برقی ارزان آشنا شوید:

انواع برد در برقی براساس لایه

انواع برد در برقی براساس لایه در انواع تک لایه، دو لایه و چند لایه تولید می شوند. این بردها در صنایع دیگری نیز کاربرد دارد اما در حالت کلی با توجه به نوع درب می توان از هر کدام انواع برد استفاده کرد.

انواع برد در برقی از لحاظ جنس فیبر

در زیر انواع برد در برقی را از لحاظ فیبر را بیشتر بشناسید :

برد PCB سخت: این نوع برد الکترونیکی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد. این نوع برد حالت انعطاف پذیر دارد برای درب هایی هایی که نوسان و ارتعاش بالایی دارند گزینه ی بسیار مناسبی است.

برد PCB منعطف: برای تولید این نوع برد از تکنولوژی فوتو لیتوگرافی استفاده شده است. برد پی سی بی منعطف وزن کم و همچنین انعطاف پذیری بالایی دارد. از این برد می توان به تمام محصولات از درب اتوماتیک ها استفاده کرد.

برد PCB منعطف سخت: این نوع برد هر دو نوع منعطف و سخت را در بر میگیرد. برد موردنظر از یک قسمت سخت و از یک قسمت انعطاف پذیر تشکیل شده است. البته از این نوع برد بیشتر در صنعت رباتیک و صنایع نظامی استفاده می شود. اما دیده شده است که بعضی از تولید کننده ها از این برد در درب برقی خود نیز استفاده کنند.

در آخر اگر می خواهید درباره ی تنظیم برد در پارکینگ بدانید در این راستا مقاله نحوه تنظیم کردن برد در برقی پارکینگ را مطالعه کنید.

 

 

اجزای مختلف یک برد در برقی

اجزای برد در برقی به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شوند که شامل قطعات فعال یا Active و قطعات منفعل تقسیم بندی می شوند. اما در حالت کلی اجزای یک برد در برقی شامل موارد زیر می شود:

مقاومت برد الکترونیکی: از قطعات مهمی که برای برد در برقی می توان معرفی کرد مقاومت برد الکترونیکی است. مقاومت بردها در دو نوع ثابت و متغیر تولید می شوند که وظیفه ی آن ها کاهش جریان است که بسته به کاربرد برد به تعداد معبتی بر روی برد نصب می شوند. 

خازن برد الکترونیکی: خازن وظیفه دارد که بار الکتریکی را ذخیره کند. برای نشان دادن مقدار بار خازن از پیشوندهای نانو، میکرو و پیکو استفاده می شود. 

کریستال برد الکترونیکی: برای تثبیت فرکانس نوسان برد از کریستال استفاده می شود. فرکانس موردنظر عموما بر روی برد حک شده است که با علامت X  یا XTAL نشان داده می شود.

ترانزیستور برد الکترونیکی: ترانزیستور از قطعات مهم برد در برقی به شمار می رود که برای قطع و وصل کردن و یا تقویت سیگنال های الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد.

در این راستا مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

نحوه عیب یابی و تعمیر برد در برقی

 

سفارش بهترین در برقی از شرکت متین گذر

برای سفارش بهترین برد در برقی می توانید از محصولات متین گذر با برند سوپر لایف دیدن کنید. سوپر لایف یکی از برندهای معتبر در زمینه ی تولید درب برقی پارکینگ است. برای سفارش بهترین درب اتوماتیک از فروشگاه آنلاین سوپرلایف دیدن کنید. شرکت ما خدمات پس از فروش مانند ارائه گارانتی را به شما ارائه می دهد پس با خیال سفارشات خود را ثبت نمایید.

Print
804 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright