اخبار و مقالات سوپر لایف

چرا فلاشر درب اتوماتیک پارکینگ روشن نمیشود؟
بی پروا

چرا فلاشر درب اتوماتیک پارکینگ روشن نمیشود؟

با وجود استفاده روزانه از درب اتوماتیک، عدم نگهداری و بی توجهی می تواند برای هر درب برقی مشکل ایجاد کند. اگر اخیراً متوجه شده اید که چراغ درب اتوماتیک برقی شما چشمک می زند یا روشن نمی شود و از عملکرد صحیح خودداری می کند، نیازی نیست تا نگران شوید. راه حل ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

چراغ چشمک زن با هشدار در مورد هر گونه مشکل در بازکن برقی پارکینگ، شما را ایمن نگه می دارد. در حالی که عملکرد هر نوع جک پارکینگ متفاوت است، بسیاری از آن ها روش های مشابهی را برای تعیین مشکل واقعی به اشتراک می گذارند. این مقاله به شما توضیح می ‌دهد که چراغ چشمک زن یا فلاشر چه معنایی دارد و چگونه می ‌توانید مشکل جک برقی پارکینگی خود را تشخیص داده و آن را برطرف کنید.

فلاشر درب اتوماتیک به طور مداوم چشمک می زند

اگر صاحب یک دربازکن برقی جدید گاراژ هستید که دارای ویژگی قفل است، ممکن است شخصی به طور تصادفی درب گاراژ شما را با فشار دادن دکمه قفل، قفل کرده باشد. اگر سعی کنید درب خود را با استفاده از ریموت در حالی که سیستم قفل فعال است باز کنید، متوجه خواهید شد که چراغ درب گاراژ به طور مداوم شروع به چشمک زدن می کند. در این مواقع کافی است دکمه قفل روی کنترل دیوار را حدود دو ثانیه نگه دارید تا قفل باز شود.

در همین رابطه مقاله زیر را بخوانید:

قطعی منبع تغذیه درب اتوماتیک به چه علت است؟

 

چرا فلاشر درب اتوماتیک پارکینگ روشن نمیشود؟

 

فلاشر درب برقی پارکینگ روشن نمی شود

اگر فلاشر در اتوماتیک پارکینگ به کل روشن نمی شود یا به عبارتی دیگر چشمک نمی زند، مشکل می تواند مربوط به سیم کشی باشد. ممکن است زمان بررسی تعمیر و نگهداری رسیده باشد تا مشخص شود آیا سیم کشی شما مقصر چشمک نزدن فلاشر در برقی پارکینگ است یا خیر.

هدف از سنسور های ایمنی واقع در گوشه های پایین درب گاراژ شما این است که در صورت تشخیص حرکت در زیر درب، به طور خودکار درب شما را برعکس کنند. اگر درب بازکن نتواند تشخیص دهد که حسگر های ایمنی به درستی کار می‌کنند یا به درستی متصل هستند، چراغ‌ های دربازکن برقی چشمک می ‌زنند و درب از بسته شدن خودداری می‌ کند.

شما باید یک متخصص را استخدام کنید تا سیم کشی را به طور کامل تعویض کند یا بررسی کنید که آیا سیم از درب بازکن جدا شده و دوباره آن را وصل کنید. هم چنین بست ها و منگنه های نابجا را بررسی کنید چرا که سیم کشی را در جای خود نگه می دارند و ممکن است باعث کوتاه شدن سیم شده باشند.

رایج ترین مشکل مربوط به فلاشر جک پارکینگ

شاید رایج ترین مشکل انواع درب اتوماتیک پارکینگ، این است که اگر سنسور های ایمنی به درستی در یک راستا قرار نگیرند، فلاشر به تعدد چشمک می زند. فلاشر درب بازکن ده بار چشمک می زند تا در مورد ناهماهنگی فتوسل های چشمی به شما هشدار دهد. برای رفع این مشکل، ابتدا دو چشمی متصل به درب گاراژ خود را پیدا کرده و با استفاده از یک پارچه میکروفیبر نرم، لنز را تمیز کنید.

مهره بال نگهدارنده حسگر چشمی را باز کنید و آن ها را تا زمانی تنظیم کنید که هر دو سنسور به درستی تراز شوند. سنسور فتوسل با نور کهربایی نور را به بیرون می فرستد، در حالی که سنسور سبز گیرنده است. اگر به درستی تراز شود، حسگر سبز روشن باقی می ماند و به طور پیوسته می درخشد.

سوپرلایف در همین رابطه خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می دهد:

خصوصیات برد کنترل درب اتوماتیک

 

رایج ترین مشکل مربوط به فلاشر جک پارکینگ

 

چرا سنسورهای درب گاراژ شما روشن نمی شوند؟

هر صاحب خانه از راحتی درب اتوماتیک های گاراژ مجهز به ویژگی معکوس اتوماتیک لذت می برد. در های اتوماتیک دارای دو سنسور در دو طرف ورودی گاراژ هستند که وظیفه اصلی آن متوقف کردن و معکوس کردن درب گاراژ به موقعیت کاملاً باز است، هنگامی که پرتو بین فرستنده و گیرنده مسدود می شود.

ویژگی معکوس خودکار برای جلوگیری از صدمات به کاربر، آسیب به اموال و تلفات جانی از درب های گاراژ طراحی شده است. با این وجود، هنگامی که درب شروع به کار نکردن می کند، در استفاده روزانه گاراژ و حتی سیستم روشنایی اختلال ایجاد می کند. ممکن است از خود بپرسید، چرا سنسورهای درب گاراژ من روشن نمی شوند؟

وقتی سنسورهای معکوس ایمنی مسدود شده یا نامناسب هستند چه باید کرد؟

1- ابتدا ببینید سنسورهای معکوس ایمنی در هر دو طرف درب گاراژ شما کجا هستند.

2- اطمینان حاصل کنید که هیچ شی یا موردی سنسورها را مسدود نمی کند. اگر هر گونه انسداد را برطرف کنید، LED روی هر دو سنسور به طور پیوسته می درخشد.

3- سپس می توانید از یک کنترل از راه دور برای بستن درب گاراژ استفاده کنید. اگر درب بسته شد، مشکل حل شده است.

تراز کردن سنسور ها

وقتی یک درخشش ثابت نمی بینید، حسگر های شما از خط خارج شده اند. بررسی کنید که آیا سنسور ها حداقل 6 اینچ بالا تر از سطح زمین قرار دارند یا خیر.

1- با شل کردن مهره بال روی LED سبز رنگ، که سنسور دریافت کننده است، شروع کنید.

2- سنسورها را تنظیم کنید تا چراغ LED سبز به طور پیوسته بدرخشد و سپس مهره بال را ببندید.

3- اگر LED سبز هم چنان چشمک می زند، سنسور را تنظیم کنید تا سنسور فرستنده به طور پیوسته روشن شود (LED Amber).

4- برای بستن درب از ریموت کنترل استفاده کنید.

5- اگر درب گاراژ بسته شد، پس از این تنظیم، معکوس ایمنی را تست کنید. اگر عالی کار کند، مشکل حل می شود.

6- اگر در بسته نشد، اتصالات سیم کشی سیستم گاراژ را بررسی کنید.

فروشگاه آنلاین سوپرلایف، بهترین برند در برقی ایرانی، با چندین سال تجربه فروش جک درب پارکینگ، خدمات بی نظیری به مشتریان خود ارائه می دهد. قیمت بازوی درب پارکینگ عرضه شده توسط سوپرلایف بسیار رقابتی می باشد، هرچند که محصولات سوپرلایف علاوه بر قیمت ارزان، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند و مشاهده خواهید کرد که مشکلات مربوط به روشن نشدن فلاشر درب برقی پارکینگ در محصولات سوپرلایف به ندرت پیش خواهد آمد. البته این در صورتی است که نصب توسط متخصصین صورت گرفته و یا به طور دقیق مطابق دستورالعمل دنبال شده باشد.

Print
379 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

تماس با سوپر لایف

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است. تمامی حقوق برای شرکت متین گذر محفوظ است. ۱۴۰۰ ©Copyright